• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mopolehdet

Aika kummaa.Lähetin kyselyn yhteen netissä olevaan suomalaiseen lehtifirmaan ja kysyin paljonko maksaa jos tilaan Fast Bikes lehden vuodeksi.142e 13 numeroo!!Aika kallista ku lehti maksaa kioskissa muistaalseni noin 9e...eli n.117e 13nroa.
sport05.gif

Mitä hyötyä on lehden tilaamisessa? Kun ostelee irtonumeroita, voi valita lehden sen mukaan missä on kiinnostavinta sisältöä. Rahaakin säästyy.

Eiks kukaan lue länsinaapurimme lehtiä?
Mä luen satunnaisesti "Allt-om-MC" :tä. Hyviä artikkeleitä, hyvä lehti. Luen myös joskus brittien Performance bikeä, ja muita missä sattuu olemaan mielenkiintoisia aiheita.

Biken tilaus loppu ny, samoista syistä kuin muillakin. Käännetyt tarinat ei oikein sano mitään.

Aika kummaa.Lähetin kyselyn yhteen netissä olevaan suomalaiseen lehtifirmaan ja kysyin paljonko maksaa jos tilaan Fast Bikes lehden vuodeksi.142e 13 numeroo!!Aika kallista ku lehti maksaa kioskissa muistaalseni noin 9e...eli n.117e 13nroa.
sport05.gif
Ei ulkolaisia lehtiä kannata kotimaisten välistävetäjävälikäsien kautta tilailla. Maksaa vain enemmän ja tulee hitaammin kotiin eli mikä idea tuossa välittäjän käyttämisessä on?

Fast Bikes tulee nopeimmin tilaamalla suoraan Englannista http://www.fastbikesmag.com/subscribe.htm
Vasta äskettäin uusin tilauksen ja oli 75 puntaa eli jotain karvan päälle 100 eur. Usein vuositilaajille tulee myös alekamppistarjouksia.

Mitä hyötyä on lehden tilaamisessa? Kun ostelee irtonumeroita, voi valita lehden sen mukaan missä on kiinnostavinta sisältöä. Rahaakin säästyy.
Hyödyt tilaamisesta:
-lehti tulee kotiin ennenkuin kioski saa lehtensä
-lehteä ei tarvitse jahdata ympäri kyliä, kun se on taas kerran lähikaupasta loppu
-tilaamalla hinta on halvempi
-lehtikioskilla ravaamiseen käytetyn ajan voi käyttää mopoiluun

Olen hieman erimieltä Talttapään kanssa, sillä esim. kiska on monesti saanut Teknarin päivää aikaisemmin kuin mitä itse.

Itse tykkään käydä Stockan lehtiosastolla selaamassa eri prätkälehtiä. Parhaat on ollu britti-Bike, Two, Motorrad ja Motorrad Magazine. Kiinnostavimmat olen ostanut mukaani.

Aikoinaan ostin/tilasin kotimaista Bikea. Oli ekasta numerosta lähtien ainakin neljä ekaa vuotta. Ei oikein enää nappaa, mutta MP-Maailmaa olen ostellut nämä kolme ekaa numeroa. Ihan vaikka kannatuksen vuoksi...
smile_org.gif

Mulle tulee Kopteri himaan. MCM tulee ostettua säännöllisen epäsäännöllisesti. Muita (Bike, Moto1, Bomber, Motorrad, Alt om MC, American Iron) tulee sitten luettua kirjastossa tai ostettua yksittäinen irtonumero.

MORTONKI!
Osaako joku kertoa mistä täältä rakkaassa kotisuomessamme voisi pientä korvausta vastaan saada omaksensa lehden nimeltä STREETFIGHTERS, ei meinaan ihan normi liikkeet sitä ainakaan myi.

Brittiläinen MCN on aina ostoslistalla kun sielläpäin liikun. Tabloidlehti, joka lmestyy viikoittain ja on mielestäni sopiva sekoitus kaikkesta alaan liittyvästä.

Lehden nettisivut löydät TÄSTÄ

Niin ja voihan sen tilatakin, 121 puntaa on vaan aikapaljon... toisaalta sillä saa 52 lehteä.

MP- maailma on ollut ihan mielenkiintoinen uutuus, saisi tulla vain useammin. Biken tilaan ja olen ollut tyytyväinen, ehkä koska pääsääntöisesti skippaan matkamoottoripyöräilyä koskevat jutut ja lehti on nuorekkaampi kuin Moto1.

Bomber tulee luettua hienojen rakennettujen pyörien vuoksi.

Biken Saksan kirjeenvaihtaja Jan Leek on kyllä eri aaltopituudella kanssani. Kaveri onkin kait jonkin sortin kirjailija, joten jutut menee välillä hieman yli hilseen...

Performance Bikes on kyllä huippu. Ehkä välillä turhauttavat nuo kilokyykkyjen vertailut vaikka millä tavalla, mutta hauskaa luettavaa nekin. Kiintoisia juttuja ja koeajoja lähes kaikista mielekkäisistä vehkeistä ja asenne on kavereilla juttujen perusteella aivan kohdallaan. Samaa asian ja huumorin yhteensovittamista toivoisi moneen suomalaiseenkin julkaisuun.

Varsinkin syyskuun(?!) numeron TT-jutut...cool!
Ja kun poistivat nuo puhelinpalvelumainokset lopusta, niin lehteä kehtaa vielä lukea julkisellakin paikalla.

buttrock.gif

kirjoitin tästä samasta asiasta muistaakseni viimevuonna ja sai
sellaisen palaute ryöpyn ja päätin etten enää mene sohimaan ampiaispesään, mutta eipä tarvitsekkaan sillä nythän meitä on jo monta jotka eivät ole tyytyväisiä BIKE-lehden tapaan pitää
asiakkaista huolta.

silloin kirjoitin (purnasin) juuri noista testeistä joka toisessa 600-luokan testi ja sitten taas 1000-luokan testi (siis kyykkäpyörät) ja aina samat merkit ja mallit, ei siinnä mitään
pahaa tietysti ole mutta kun mitään uudistuksia ei (mullistavia)
tapahdu joka vuosi (harmi),ja tätä samaa pyöritellään vuosi läpi ja taas seuraavana vuonna sama ruljanssi.

kuitenkin samainen lehti julkaisee erikoisnumeron esim. PYÖRÄT 2005 siinnä on merkkejä ja MALLEJA kasapäin,eihän niitä tietystikään kaikkea voi (tarvitse) testata/koeajaa mutta
kyllä skaalaa löytyy.

sitten vielä nuo testit jossa huonoa (siis miinusta) saa siitä
kue ei ihan ole viellä korva maassa ottaa ramppi kiinni,voi kamala
monellako on näin käynyt normaaki ajossa, jos on mennään jos
siinnä rajoilla että viekö mies pyörää vai päinvastoin.

no taitaa olla viimeinen vuosi minullakin menossa,tosin juuri tälläiset kannanotot menevät ennemmin tai myöhemmin perille
sinne minnne kuuluukin,joten jospa ottavat onkeensa ja.......
no toivossa on hyvä elää vai onko.

Motorradfahrer, tulin joskus tilanneeksi. Tourenfahrerin sisko...
Motorradfahrer

Kaikissa niissä samat jutut on, mutta sakujen lehdissä uskalletaan olla jossain kohdin jopa kriittisiäkin, eli löytyy juttua ongelmista ja vioistakin.

Mulle on jo vuosia tullut amerikkalainen Motorcylist. Ei varmaan iske juuri mihinkään noista kaivatuista tarpeista, mutta toimi mulle, kun tykkään hyvin kirjoitetuista jutuista, ja itse asia tai sen ajankohtaisuus ovat vähemmän tärkeitä. Juttuja on kaikentyyppisistä pyöristä kyykyistä kustomeihin.

Tilata voi helposti http://www.motorcyclistonline.com/, ja samasta portaalista löytyy myös SportRider kyykkyfaneille, Motorcycle Cruiser kustomikuskeille ja Dirt Rider kurapyöräosastolle. Noista SportRideria tuli joskus ostettua irtonumeroina, muista ei tietoa.

Käsittääkseni eivät ole mitkään nykyään irtonumeromyynnissä ainkaan Lehtipisteissä.

Uusi MP-Maailma tuli tänään ja lehti yllätti positiivisesti. Sisältö oli mukavan monipuolinen eikä pelkkää teho/painosuhteen pohdiskelua. Biken tilauksen lopetin viime vuonna, en jaksanut innostua 600/1000 -sporttitesteistä joka numerossa... Moto1 on jatkanut linjaansa ehkä enemmän matkamotoristia palvelevana lehtenä vaikka kyllä siinäkin ne jatkuvat BMW -testit alkavat tympiä. Katsotaan miten tämä uusin tulokas pitää linjansa, lehtiä saisi ehkä tulla useammin; taidettiin ensi vuodelle luvatakin jo 6 numeroa
062802jumpie_prv.gif

Tuli tosta britti Bikesta mieleen että siellä oli viimeks
isojen matkapyörien (rt1200,st1300,fjr)testi,johon oli otettu
mukaan Trumpan Sprintti!?. Tiedä sitten miten hyvin se kyseiseen ryhmään sopi mutta tottahan se britti pesi kaikki
muut mennen tullen.
omg.gif

Pientä kotiin päin vetoa havaittavissa.
kaboom.gif

Tuli tosta britti Bikesta mieleen että siellä oli viimeks
isojen matkapyörien (rt1200,st1300,fjr)testi,johon oli otettu
mukaan Trumpan Sprintti!?. Tiedä sitten miten hyvin se kyseiseen ryhmään sopi mutta tottahan se britti pesi kaikki
muut mennen tullen.
omg.gif

Pientä kotiin päin vetoa havaittavissa.
kaboom.gif
Jos tarkkaan testiä luet, niin ensinnäkin Sprint oli mukana "grand-tourer" testissä, koska halusivat nähdä miten "sport-tourer"-kunkku pärjää isompiaan vastaan. Sprint voitti tosin testin, mutta varauksin, koska jos kyseessä olisi ollut "mantereen ylitys kaks päällä", olisi järjestys muuten ollut sama, mutta Sprint kärjestä viimeiseksi.

Täytyy sanoa, että suorituskyky-/tekniikkafriikkinä Performance Bikes, Fast Bikes, Bomber, Streetfighters ovat eniten mieleen. Tosin luen kyllä kaikkien lehtien kaikki jutut mitkä vaan vähänkin nappaavat, siinä suhteessa en erottele.

Back