• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mopojen myynti kasvussa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mopokuume
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mopokuume

ESPOO
Talous
Moottoripyöräkauppa ennätysvilkasta
15.08. 18:13

Moottoripyöräkauppa ylitti heinäkuussa 30 vuoden takaiset huippulukemat, kun uusia menopelejä rekisteröitiin 761 kappaletta. Rekisteröinnit kohentuivat vuoden 2003 lukuihinkin verrattuna jopa 36 prosentilla.

Kauden aikana myytiin ennätykselliset 7 048 moottoripyörää. Edellinen ennätys huippuvuodelta 1974 oli 6 514 myytyä kulkupeliä.

Myös mopoja rekisteröitiin heinäkuun loppuun mennessä 45 prosenttia enemmän kuin viime vuonna.

Moottoripyöräkaupan kasvu on Teknisen kaupan liiton mukaan ollut poikkeuksellisen vahva, koska jo edellisvuona kirjattiin 27 prosentin nousu. Tuolloin jäätiin vain himpun verran rekisteröitymisennätyksestä (6 264).

Liiton mielestä kasvu johtuu ennen muuta moottoripyöräveron kohtuullistamisesta. Vaikutusta lienee silläkin, että moottoripyöräharrastuksella on Suomessa myönteinen kuva. Moottoripyörien vetovoimaa ovat lisänneet myös talousnäkymien paraneminen ja kuluttajien luottamuksen koheneminen.

STT

Hyvä että mopottimien määrä lisääntyy. Meitäkin aletaan pian pitää normaalina liikenteeseen kuuluvana asiana eikä outoina muukalaisina.

Jostain syystä mä oisin mieluummin se outo muukalainen. Ja mitä enemmän mopot lisääntyy, sitä enempi lisääntyy kaikki siihen liittyvät haitat ja sivuefektitkin...
Toki se on siltä kannalta parempi, että jos siitä tulee yleisempää, se saattaa tietää myös hyviä asioita mopoilijoille, mm. verotukseen ym liittyviä... No, tuskin sentään.

Jostain syystä mä oisin mieluummin se outo muukalainen. Ja mitä enemmän mopot lisääntyy, sitä enempi lisääntyy kaikki siihen liittyvät haitat ja sivuefektitkin...
Toki se on siltä kannalta parempi, että jos siitä tulee yleisempää, se saattaa tietää myös hyviä asioita mopoilijoille, mm. verotukseen ym liittyviä... No, tuskin sentään.
Mulla on kans myös vähän samat fiilikset.
wink.gif

wink.gif
Liityn samaan jengiin
confused_orig.gif

Enemmän porukkaa ajelee pyörillä, enemmän reikäpäitä, enemmän epävarmoja kuskeja, ja mitä enemmän huolestuttavaa, enemmän "varmoja" kuskeja, enemmän onnettomuuksia, ja valtiolle enemmän rahaa (ei valitettavasti ikinä tarpeeksi). Ehkä hyvällä tuurilla tämä on vaan joku väliaikainen buumi, ja kohta meille on myytävinä hirveä kasa vähän ajettuja pyöriä, pilkkahintaan
biggrin.gif

wink.gif
Liityn samaan jengiin
confused_orig.gif

Enemmän porukkaa ajelee pyörillä, enemmän reikäpäitä, enemmän epävarmoja kuskeja, ja mitä enemmän huolestuttavaa, enemmän "varmoja" kuskeja, enemmän onnettomuuksia, ja valtiolle enemmän rahaa (ei valitettavasti ikinä tarpeeksi). Ehkä hyvällä tuurilla tämä on vaan joku väliaikainen buumi, ja kohta meille on myytävinä hirveä kasa vähän ajettuja pyöriä, pilkkahintaan
biggrin.gif
Pakko kysyä, että onko mainitsemanne kaltaisilla adjektiiveilla varustetut kuljettajat ja määrän kasvusta johtuvat mahdolliset haitat (onnettomuudet) jotenkin omasta ajamisen riemustanne pois?

Ei me mopoilla yksin kaahata:

Yle: Ylinopeussakkojen määrä kasvaa
Julkaistu 8:09

tulosta juttu
lähetä linkki

Ylinopeudesta on annettu alkuvuonna noin viisi prosenttia enemmän sakkoja kuin viime vuonna vastaavaan aikaan. Erityisesti kovat ylinopeudet ovat kasvussa. Jo 3 000 autoilijaa on tänä vuonna menettänyt korttinsa, toteaa Yleisradion tv-uutiset.

Sakkojen määrän lisääntyminen ei vielä yksin tarkoita, että kaahareita olisi poikkeuksellisen paljon. Myös poliisin tehostunut toiminta selittää muutosta.

Myös onnettomuudet ja kuolonuhrien määrä niissä ovat jälleen lisääntyneet.

wink.gif
Liityn samaan jengiin  
confused_orig.gif

biggrin.gif
Pakko kysyä, että onko mainitsemanne kaltaisilla adjektiiveilla varustetut kuljettajat ja määrän kasvusta johtuvat mahdolliset haitat (onnettomuudet) jotenkin omasta ajamisen riemustanne pois?
Pakko vastata noin hyvin esitetylle ja muotoitulle ( tai jotain sellasta), että enpä tiedä. Mutta sen tiedän, että jos meno jatkuu tällaisena, ja motoristit (?) ovat samalla tavalla yhtä negatiivisesti esillä lehdissä ja uutisissa, niin kyllä se tavallaan on. Ei ole yhtä hauskaa ajaa, jos sattuu enemmän "sora-tiellä"-onnettomuuksia. Varsinkin jos reikäpäiden osuus motoristikunnasta kasvaa samalla tahdilla kun motoristimäärä yhteensä, niin en usko että menee kovin kauan ennen kun valtio todella keksii jotain, rauhoittakseen motoristeja. Osa meistä tietää mitä ne viimeksi keksivät, ja mitään ei estä heitä tekemästä sen uudestaan. Asia nimelta vero mm.

Mutta toisaalta, jos kasvava motoristimäärä on fiksumpi kuin se osa mitä valitettavan usein näkyy lehdessä, että meille joskus voisi tulla positiivistäkin palautetta, ja voisi ajaa kaupungilla ilman että äidit peittävät lapsinsa silmiä, etteivät joudu katsomaan sitä lainsuojatonta prätkäilijää, "normaalit" ihmiset katsovat halveksivasti, niin silloin riemu taas nousee...

Toivottavasti kysymyksen esittäjä löysi hakemansa tämän kirjoituksen sisällöstä, koska tällä hetkellä minun sisäisella Runebergilla on kesälomaa...

Kovasta kaupankäynnistä huolimatta jotkut merkit ovat tehneet silti miinusmerkkistä tulosta viime vuoteenkin verrattuna, toisilla taas isojakin kasvuprosentteja...

Johtuneeko tuotteiden laadueroista vai myyntistrategioiden eroista
cool.gif
.

Back