Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No huh huh... Ei näytä olevan "nuorisokohde"..
Ennen oli miehet rautaa ...No huh huh... Ei näytä olevan "nuorisokohde"..![]()
Kaikki endurot joissa rengaskoko on 21/18 on erityisen sopivia talvikäyttöön, niihin saa hyviä renkaita. Muut rengaskoot on haasteellisempia mutta ei ylivoimaisia.Lisää kommentteja...
Kertokaahan hyviä enduroita talvikäyttöön.
Kokemuksia![]()
Lisätään nyt vielä muiden joukkoon, että suomessa on (ihme) ymmärretty että Q-luokan renkaat pitävät parhaiten liukkaalla ja niitä SAA käyttää kaikissa ajoneuvoissa.Talvirenkaat pitäs alle laittaa, mutta ei tarpeeksi kovan nopeusluokan omaavia talvikumeja taida löytyä.
Kokemusteni mukaan 250-kuutioinen nelarienska (merkkejä löytyy) on sopiva peli metsään ja lumispooriin. Ei ole liian repivä ja vääntöä riittää, ettei kone heti stumppaa, päinvastoin kuin piikeissä.Lisää kommentteja...
Kertokaahan hyviä enduroita talvikäyttöön.
Kokemuksia![]()
Ei se noin mene.Edit. Googlellahan se vastaus löytyi tähänkin kysymykseen:
sanoi:Talvirengaspakko alkaa 1. joulukuuta ja kestää helmikuun loppuun saakka. Näiden kolmen talvikuukauden aikana on henkilö- ja pakettiautoissa käytettävä nastoitettuja tai nastattomia talvirenkaita.
Eli ei tarvitse pyörään talvirenkaita.
No mulla on Suzukin Freewind, kuuspuolikas yksimukinen. Sopivan rauhallinen talviajeluun. Renkaat on 19"+17" ja kunnon kuviot höystettynä pikkupiikeillä. Tuollaiset. *kliks*Kertokaahan hyviä enduroita talvikäyttöön.
Mitenkäs noin pitkät nastat toimii sulalla tiellä?No mulla on Suzukin Freewind, kuuspuolikas yksimukinen. Sopivan rauhallinen talviajeluun. Renkaat on 19"+17" ja kunnon kuviot höystettynä pikkupiikeillä. Tuollaiset. *kliks*Kertokaahan hyviä enduroita talvikäyttöön.
Hyvin tuolla pystyy ajelemaan työmatkaa päivittäin. Eilenkin suurin ongelma oli visiiriin tarttuva lumi, jota sai koko ajan pyyhkiä pois.
Niin, ja tietysti nuo autoilua harrastavat amatöörit, jotka yrittävät ihan tosissaan ajaa päälle.
No eihän sitä kesänopeuksilla ajella, eikä kanttailla polvi maassa mutta ihan hyvin on pärjänny, myös lumessa ja jäälläkin. Järki mukana, niin hyvin menee.Mitenkäs noin pitkät nastat toimii sulalla tiellä?
Onko töissä käynti järkevää? Jos mopo on ainoa kulkuneuvo, niin sillähän se pitää töihin mennä. Ei täällä pääkaupunkiseudulla voi kelkalla ajella töihin. Eikä tämä työmatka-ajelu ole minulle mikään harrastus, vaan keino siirtyä paikasta a paikkaan b.Kai se talvimopoilu mahdollista on, mutta onko se järkevää?
Onko kesä ajelu järkevää? Ei ne katteet siitä pakkasesta moksikaan ole. Viime talvena kaadoin pyöran eikä siihen paria pikku naarmua lukuunottamatta mitään tullut, jos taas kaataa kovemmasta vauhdista niin hajoaa ne kattet oli kesä tai talvi. Pahinpana ongelmana itse olen kokenut visiirin huurtumisen kun ei mulla silmät kestä yhtään viimaa niin joutuu pitämään visiirin täysin kiinni. Siihen kun löytäis toimivan ratkaisun niin vois ton kotilon pistää kierrätykseen.Kai se talvimopoilu mahdollista on, mutta onko se järkevää?
Kestääkö sporttipyörien katemuovi kovia pakkasia vai hajoaako se pienestäkin kolhaisusta.
Rengastus varmaan on suurin ongelma. Vaikka kyllähän niitä vaikka mitä renkaita pystyy nastoittamaan.
Mieluummin siis talvella moottorikelkalla tms. talviajoon tarkoitetuilla vehkeillä.
Luulisi pk-seudulla olevan julkisia kulkuvälineitä yllin kyllinOnko töissä käynti järkevää? Jos mopo on ainoa kulkuneuvo, niin sillähän se pitää töihin mennä. Ei täällä pääkaupunkiseudulla voi kelkalla ajella töihin. Eikä tämä työmatka-ajelu ole minulle mikään harrastus, vaan keino siirtyä paikasta a paikkaan b.Kai se talvimopoilu mahdollista on, mutta onko se järkevää?