• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mopo kaadettu, paljonko korvauksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tombouser
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
golgamech sanoi:
Oliko tää siinä Peräröörimiehenkadulla Alepan edessä? Huomasin ohi mennessä, että numero oli jätetty stiplailujen jälkeen.

Älä nyt mitään kertakorvauksia mieti, oli siinä sen verta osia pskana kun kattelin ohi mennessä, että kannattaa huoltoliikkeen kautta peruuttelijan vakuutusyhtiön piikkiin laittaa.

Jep, siinähän se oli siistissä kasassa. Kertakorvausasia on nyt käyty läpi ja voittaja on aika selkein numeroin vakuutusyhtiö. Vakuutusyhtiöllä oli sellainen tarkastaja, joka vilkaisi läpi ja sanoi, että tää on vaan tällanen esikatselu, mutta katotaan jos pääsen tässä nyt vaikka tonniin saakka ja lopetan siihen. Eli siinä vaiheessa tietää kyllä, että kannattaa mennä ihan virallisia reittejä.

Ehkä syntyy enemmän vaivaa, mutta ihan mielenkiintoista tääkin prosessi on käydä läpi.

Kiitos kovasti kaikille osallistuneille, olisin ilman muuta tyytynyt muutamaan sataseen ilman tätä keskustelua!

Mulla on ihan mielenkiintoinen keissi tulossa, prätkä peruutettu kumoon, syyllinen tunnusti tekonsa ja hänen vakuutuksistaan menee.

Pyörä on rakenneltu cafe racer, mutta vakuutusyhtiön silmissä max tonnin arvoinen peli (vm. -86 / 70 000+ km). Damagea otti tankki (nyrkin kokoinen lommo), muovinen mittariston pohja halki, vasemman kahvan alueella kytkin, hallintalaiterasia ja luonnollisesti kahvan pää ruvella, kahva vinossa (clip-on), peili paskana (after market) ja itsetehty takavilkun teline (rst) väätynyt penkin alle.

Saas nähdä meneekö lunariin..

Kaff sanoi:
Pyörä on rakenneltu cafe racer, mutta vakuutusyhtiön silmissä max tonnin arvoinen peli (vm. -86 / 70 000+ km).

Tuossa kohdin moni fillarin rakennettuaan oikaisee ja jättää vak.yhtiöön ilmoittamati jotta kyseessä on "hieman" erilainen, rakennettu peli kuin se runko josta lähdettiin liikkeelle. Ja jos vakuutus on päivittämättä, niin tosiaan sen rungon mukaan menee sitten mahd. korvauksetkin vahinkotapauksessa = myös mahd. lunastus-tapauksessa se raja voi olla yllättävänkin matala :no:

HiTec sanoi:
Tuossa kohdin moni fillarin rakennettuaan oikaisee ja jättää vak.yhtiöön ilmoittamati jotta kyseessä on "hieman" erilainen, rakennettu peli kuin se runko josta lähdettiin liikkeelle. Ja jos vakuutus on päivittämättä, niin tosiaan sen rungon mukaan menee sitten mahd. korvauksetkin vahinkotapauksessa = myös mahd. lunastus-tapauksessa se raja voi olla yllättävänkin matala :no:
Tämä on pienen budjetin prokkis, halpa ensipyörä. Modernimpi pyörä tulee ensi kaudeksi jokatapauksessa, joten lunari saattais olla paras skenario mun kannalta.

Kaff sanoi:
Tämä on pienen budjetin prokkis, halpa ensipyörä. Modernimpi pyörä tulee ensi kaudeksi jokatapauksessa, joten lunari saattais olla paras skenario mun kannalta.

Eiköhän tosta kannata kertakorvaus ruinata...

Aihetta sivuten; mitä sitten jos vastapuoli (syyllinen) ei tee vahinkoilmoitusta vaikka paikan päällä kaikki on ollut sovittua/selvää ? Poliisithan nykyään tulevat harvoin paikalle kiireisiin vedoten.

Viimeksi kun itse olin peräänajon uhri, poliisi ei tullut mestoille mutta onneksi kaveri kiikutti paikalle paperin jossa vastapuoli myöntää syyllisyytensä.

Työkaverille taas kävi näin; lähdössä kaupan parkkipaikalta ja vanhempi rouva peruuttaa ruudusta keulaan. Asia sovitaan paikan päällä ja vastapuoli sanoo tekevänsä vahinkoilmoituksen. Kaveri ajaa kaupalta kotiin (alle 10min) ja noin 30min päästä poliisit tulee pihaan. Rouva oli ilmoittanut poliisille rattijuopon törmänneen häneen ja annetun rekkarin perusteella poliisi löysi paikalle :WAZAAP: Tapaus kyllä loppujen lopuksi selvisi, mutta aika vittumaisesti teki ja onneksi sai lisäksi sakkoa.

Syyttömän ilmoitus riittää.
Jos syyllinen ei tee ilmoitusta, koko case käsitellään sen syyttömän ilmoituksen nojalla.

Vklnuppi sanoi:
Aihetta sivuten; mitä sitten jos vastapuoli (syyllinen) ei tee vahinkoilmoitusta vaikka paikan päällä kaikki on ollut sovittua/selvää ? Poliisithan nykyään tulevat harvoin paikalle kiireisiin vedoten.

Viimeksi kun itse olin peräänajon uhri, poliisi ei tullut mestoille mutta onneksi kaveri kiikutti paikalle paperin jossa vastapuoli myöntää syyllisyytensä.

Työkaverille taas kävi näin; lähdössä kaupan parkkipaikalta ja vanhempi rouva peruuttaa ruudusta keulaan. Asia sovitaan paikan päällä ja vastapuoli sanoo tekevänsä vahinkoilmoituksen. Kaveri ajaa kaupalta kotiin (alle 10min) ja noin 30min päästä poliisit tulee pihaan. Rouva oli ilmoittanut poliisille rattijuopon törmänneen häneen ja annetun rekkarin perusteella poliisi löysi paikalle :WAZAAP: Tapaus kyllä loppujen lopuksi selvisi, mutta aika vittumaisesti teki ja onneksi sai lisäksi sakkoa.

Mulla kävi kerran niin, ettei syyllinen tehny vahinkoilmoitusta.
Jouduin tekee rikosilmoituksen, jonka jälkeen poliisi suoritti tutkinnan kolarista.
Tutkinnan jälkeen, missä syyllinen tunnusti, kiikutin tutkintaraportin v-yhtiölle. Tämän jälkeen, kolarivauriot veloitettiin vastapuolen vakutuksesta ja mulle palutettiin kaskon bonukset ja omavastuu, ku oli jo korjaus velotettu omasta kaskostani.
Sai sitten syyllinen viel sakot, liikenteen vaarantamisesta. Olis ollu vaan paljon helpompaa ja halvempaa, tälle nuijalle, tehdä se vahinkoilmoitus :rant:

tonttuj sanoi:
Jos syyllinen ei tee ilmoitusta, koko case käsitellään sen syyttömän ilmoituksen nojalla.

Onko tällänen varmaa/todettua tietoo, vai ihan mutua?

tonttuj sanoi:

Vakuutusyhtiö lähtee liikkeelle vahinkoilmoituksella ja jos sen tekee syytön osapuoli, niin vakuutusyhtiö kyselee siltä toiselta osapuolelta kuulumiset.
Jos "syyllinen" osapuoli ei reagoi tai ole eri mieltä, niin vakuutusyhtiö menee sen syyttömän vahinkoilmoituksen mukaan.

Vklnuppi sanoi:

:)-:)-:)-
Johan on muuttunut asiat, ei halua myöntää syyllisyyttä.
Oma kohtaisia kokemusta, Jumbon pakkihallissa ruuhka-aika yhdessä risteyksessä, seison noin 1.5 metrin päässä edellä olevasta autosta, joka ratin takana on nainen. No jostain syystä se ei lähekkään, vaan alkaa valumaa sen 1.5 metriä taaksen päin. No osuhan se ennen kuin osu, naisen esimmäinen kommetti oli että ajoitko perään
Siinä:)-:)-:)-
Totesi että en, sä liuit mua päin. Itse istuin autossa apparin vierellä kaverin kyydissä.
No siinä nopeasti vaihtoivat tiedot jne jne. No oli mennyt muutaman viikko jo asiasta, niin se nainen soittaa että ei ole syylinen kun oli jutellut miehensä kanssa, no siitä noin 2 vko vielä eteen päin, kaveri soitteli perään. Niin siitä autosta oli hajonnut jotain ja ei päässyt eteen päin sillä, vaan liuku taakse päin. Se vakuutus korvasi kyllä, mutta omasta vakuutusyhtiöstä ensin, sitten ne vakuutusyhtiöt tappeli vielä keskenään. Mutta mihin tuo syylisyyden myöntäminen on hävinnyt, siis vielä noin törkeä. Siis sovitaan asiat, sitten puukkotta selkää ja vielä poliisia kotiovelle, tuollaisilla syytöksillä:)-:)-

Ps, oho että tuli pitkä juttu :paikallatuulee:

Viimeksi muokattu:
Aikanaan Prisman parkkipaikalla istuin kaverin autossa "pelkääjän" paikalla ja kaveri oli kuskin paikalla. Auto ei ollut käynnissä.
Olin kumartunut ottamaan pussikaljaa kaljapussista kun kolahti. Edessä oleva auto oli peruuttanut meidän keulaan.
Vanhempi isäntä syöksyy autosta ja alkoi huutamaan kuskille, että mitä helvettiä sinä ajelet ihmisten autoja päin.
Kun nostin pääni sieltä kaljapussista, niin isäntä hiljeni. meni n. 3 sekuntia ja isäntä sanoi, että minä maksan.

Mitä tästä opimme? Jos kaveri oli yksin, niin vääntämiseksi olisi mennyt ja kaikki ihmiset ajaa vain omaa etuaan, toiset jopa epärehellisin keinoin.

Nyt kun nuo tiet rupeaa kunnoltaan olemaan Venäjän tasolla, niin näköjään alkaa ihmisten käytöskin olemaan yhtä röyhkeää. Hyvä tietää ja samalla mitalla takaisin.

Oman moponi pyrin jättämään ostarien yms. parkkiksille niin, että ainakin päälle ajaminen on käytännössä mahdotonta.

Tehkää ehdotuksia liikenneasemien, tavaratalojen yms. johdolle varta vasten prätkille osoitetuista pysäköintipaikoista. Hyvä esimerkki hyvästä toteutuksesta löytyy M:län, muistaakseni Citymarketin pysäköinnistä. Prätkäpaikat ihan pääoven vieressä, ja kukaan ei varmasti pysty päälle ajamaan.

Itse tein aloitteen saman suuntaisesta prätkille osoitetusta pysäköinnistä Suomen vilkkaimmalle liikenneasemalle Renkomäen ABC-asemalle. Lupasivat huomioida sen parhaillaan tekeillä olevassa yleissuunnitelmassa. Toivottavasti se myös toteutuu.

Back