• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörien hinnat sukeltavat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ulpe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No joo, CNW Marketing Researchin tutkimus. Ainakin itse suhtaudun varauksella tuollaisen elimen asiantuntemuksen esimerkiksi auton suunnitteluun uhratussa energiankulutuksessa.

Olisi esimerkiksi mielenkiintoista kuulla miksi Priuksen valmistaminen on niin paljon ympäristöä kuormittavampaa kuin esim wranglerin kasaaminen, että sillä kuittaa 15000 litran eron polttoainekuluissa 150000 kilometrillä
nixweiss.gif

Tietenkin se 4 litrainen maasturi on melko ympäristöystävällinen vaihtoehto, jos sillä ei ajeta.

On se niin väärin, jos hinnat laskee. Itketään kaikki yhdessä!

Jos rinnakkaistuojat on onnistuneet painostamaan maahantuojia pudottamaan hintojaan, niin sen pitäisi olla positiivinen asia? Silloin on kilpailu toiminut.

Itse olen ostanut 4 fillaria, kaikki "virallisesti" maahantuotuja, ja aina verratessani lopullista hintaa rinnakkaistuojiin, olen todennut ettei suurta eroa ole. Ja kun vanha mopo on mennyt vaihdossa, päätös on aina ollut selvä.

sanoi:
Maahantuojat painavat moottoripyörien hintoja alaspäin. Tämän vuoden mallien hinnat ovat pudonneet jopa yli kymmenen prosenttia. Alennusmyyntiin pakottavat kilpailijat, jotka tuovat maahan pyöriä ylijäämävarastoista.

062802jumpie_prv.gif

Näinhän se pitääkin mennä, kun ei ole enää "monopolia", markkinatalouden lait toimii ja rinnakkaistuojatkin otetaan vakavasti.

Eihän jälleenmyyjät varmaan koskaan pääse samaan hintatasoon kuin rinnakkaistuojat, mutta kunhan edes riittävän lähelle. Maahantuojat joutuu kuoriin turhia kermavaahtoja pois.

Näin se homma etenee.
033102beer_1_prv.gif

Vaikuttaisi siltä, että viralliset maahantuojat tunnustavat vihdoin ääneen, että heidän hintansa ovat olleet liian kovat. Aikaisemmin nimittäin virallinen maahantuojataho on monessa yhteydessä todennut, että heidän hintansa ovat äärimmäisen tiukat jo nyt ja katteita ei tule laskea.

Jos tämä sama ilmiö saataisiin myös rengaskauppaan niin kuluttajan asema vain paranee.

jossain julkaisussa oli juttu, että jenkeissä ruohonleikkurit yms saastutti todella paljon, itse asiassa joku kolmasosa ilmansaasteista (yksityisiltä ihmisiltä) tuli ruohonleikkureista. Niissä ei ole kattia, eikä päästömääräyksiä kuten autoissa, ja moottorit on vanhoja sivuventtiilimoottoreita yms.

"viralliset maahantuojat tunnustavat vihdoin ääneen, että heidän hintansa ovat olleet liian kovat."

itse asiassa monilta melkeiltä on ovh:sta riippumatta pystynyt tinkimään ilman vaihtopyörää hinnan hyvin lähelle harmaatuontipyörän hintaa. täytyy ottaa huomioon, että harmaatuoja ei ota vaihdossa pyörää. lisäksi oikea maahantuoja on esim hondalla luvannut jopa 5 vuoden takuun, kun harmaatuojalta saa 2.?

JT

Mitä tulee harrastuksen ympäristöystävällisyyteen, niin koko prätkien päästömääräyksillä ei Suomen olosuhteissa ole oikeastaan mitään merkitystä. Hiilidioksidipäästöt ovat suhteessa korkeimmat, tieliikenteen kokonaispäästöistä pari prosenttia.
Aivan niin, "oikeastaan".
Merkitystä on kuitenkin.
Ei liity alkuperäiseen aiheeseen, mutta asia
on mielessäni varsin usein ajellessani.
bawling.gif
sport05.gif
Mukavaa, että jotkut ajattelevat asioita ympäristönäkökulmasta...
smile_org.gif

Tottakai asialla "jotain" merkitystä on. Suurin piirtein samanlainen merkitys kuin hyttysen kusella tyynessämeressä...

Asia voi hyvinkin olla toisin esimerkiksi Keski-Euroopan suurkaupungeissa, joissa suuri osa liikenteestä ajetaan kaksipyöräisillä.
Niin jos ympäristöä halutaan ajatella niin lopetetaan turha ajaminen. Vain hyötymatkoja ja nekin mielellään kimppakyytinä. Eikä ainakaan niitä katteja poisteta pyöristä. Ei tässä harrastuksessa juurikaan kyllä ympäristöä ajatella..

No joo, CNW Marketing Researchin tutkimus. Ainakin itse suhtaudun varauksella tuollaisen elimen asiantuntemuksen esimerkiksi auton suunnitteluun uhratussa energiankulutuksessa.

Olisi esimerkiksi mielenkiintoista kuulla miksi Priuksen valmistaminen on niin paljon ympäristöä kuormittavampaa kuin esim wranglerin kasaaminen, että sillä kuittaa 15000 litran eron polttoainekuluissa 150000 kilometrillä  
nixweiss.gif

Tietenkin se 4 litrainen maasturi on melko ympäristöystävällinen vaihtoehto, jos sillä ei ajeta.
Priuksen "saasteisiin" on laskettu myös se, että hybridiauton kehittämiseksi on tuhatpäinen insinöörilauma käynyt toimistolla kymmenien vuosien ajan, ja Toyota tienavaajana on tietysti siitä vastuussa.

Eli voi sitä joka kehittää ensimmäisen vetyauton: raukka on vastuussa koko 1900-luvun jatkuneista kokeiluista...

Vitut noista prätkien hinnoista oo paskankaa väliä...

Saisivat vaa laskea noita helvetin vakuutuksia.

Olen sitten samaa mieltä. Ja vielä lisää pitäs laskee kun hommaa kunnon jarru palikoita.

Itseasiassa hiilidioksidipäästöt ei ole vähentyneet yhtään uusissa tai 10 vanhoissa, jos/kun bensankulutus on samaa luokkaa. Muita kaasuja kateilla poistetaan, mm. co, hc.

juu niin ne putosi taas tänäkin keväänä.
Oma mopo viime keväänä 20450e ja nyt 19370e.
Huvittavin pudotus on mielestäni Honda Firebladella m/2005; virallisella maahantuojalla hinta oli vuonna 2005 20900e. EE-speed möi tammikuussa 2007 samaa m/2005 pyörää hintaan 13570e.
smile_org.gif
Jatkukoon moinen trendi!

Niin ja luulis tehtaalle Jaappanissa olevan sama kuka myy kunhan menee ;)

Vai pitääkö odottaa, että Koreat etc.. tulee "iholle"

Taloussanomat

sanoi:
Maahantuojat haluavat ohjata tiedotteen mukaan ostajat "laadukkaiden pyöräpakettien hankintaan epäluotettavan rinnakkaistuonnin sijasta".

Heh, näinköhän on...kyllä tosta epäluotettavuudesta on tainnu lukea enemmän virallisten yhteydessä.
Itse olen myös samaa mieltä, että toi "virallisten" jälleenmyyjien luotettavuus on nyt se viimeinen oljenkorsi, johon kannattaa vedota mustamaalatakseen näitä "rinakkaistuonnin" yrittäjiä. Muutenkin ärsyttää henkilökohtaisesti toi erottelu maahantuojiin ja "harmaatuojiin". Aika monella tuntuu vaan olevan edelleen semmoinen käsitys, että maahantuojia voi olla vain yksi per tuote/merkki. Siksi neuvoisinkin tutustumaan EU:n perustuslakiin, jonka asetuksia myös suomi nykyään noudattaa
idea3.gif

Meni vähän aiheen sivusta, mutta oli pakko avautua
wink.gif

Joo ,hyvä hyvä, hinnat alas ja reilusti.
Sieltä ostetaan mistä edullisimmin saa.
Tippukoot vielä ja reilusti.
Sen oon jo huomannu että monesti vuoden käytetty on uutta kallimpi
lookaround_orig.gif

Itsekään en tiedä yhtään "rinnakkaistuonti" firmaa, joka ottais pyörää vaihdossa, mikä on tavallaan ymmärrettävää sillä pyöriähän olisi silloin tsiljoona varastossa
wink.gif
En myöskään koe siitä kovinkaan suurena ongelmana myydä pyörää yksityisesti, varsinkin jos pyörä on muutaman vuoden vanha(menee suht koht helposti kaupaksi)

Mutta kyllähän toi vaihtokauppa on selkee etu jälleenmyyjälle, sitä ei voi kieltää.

Mutta kyllähän toi vaihtokauppa on selkee etu jälleenmyyjälle, sitä ei voi kieltää.
Samalla siitä tulee jälleenmyyjälle merkittävä riski. Tulos (mikäli yhtään noudattelee autokaupan vastaavaa) tehdään vaihdokkikaupalla, parhaassakin tapauksessa kohtuullisella riskillä. Mikäli oman alueen markkinaan ei ole tarjota riittävästi valinnanvaraa lakkaa lattialiikenne, jos kohta toisaalta asiakaskuntaa kiinnostavaan varastoon sitoutuu merkittävä pääoma ja korkomeno. Kaksi vuotta sitten voitiin laskennallisillekin korkomenoille viitata kintaalla, mutta ei enää nykyisin. Uuden pyörän kaupassa kate on todennäköisimmin suhteellisen vaatimaton, enkä usko tavoitepalkkiojärjestelmilläkään pyöräkauppiaiden eläkepäiville selviävän. Jäljelle jäävät siis rahoitustuotot (sopimusmyynti), varustekauppa, jälkimarkkinat ja vaihdokkikauppa joista "salva" on otettava.

Itsekään en tiedä yhtään "rinnakkaistuonti" firmaa, joka ottais pyörää vaihdossa, mikä on tavallaan ymmärrettävää sillä pyöriähän olisi silloin tsiljoona varastossa
wink.gif
En myöskään koe siitä kovinkaan suurena ongelmana myydä pyörää yksityisesti, varsinkin jos pyörä on muutaman vuoden vanha(menee suht koht helposti kaupaksi)

No siis äh... Itse pyöritän tuollaista liikettä. Eihän se käytettyjen hyvien myynti meille ole ongelma eli ne vaihdokit saadaan kyllä kiertoon suht nopeasti...

Mutta onhan niitä käsitykseni mukaan paljonkin pyöräkauppiaita, jotka ostavat pyörät muualta kuin ns. virallisilta maahantuojilta mutta silti tekevät vaihtokauppaa ihan normaalisti.

Ja please. Haluan jatkaa täällä yksityishenkilönä, vaikka tämä nyt kirjoitettua. Halusin korjata tuota väärää käsitystä, kun se ei pidä paikkaansa...

Back