• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörät kaahasivat formulavauhtia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Linkki
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
näissä ketjuloissa taas kukaan kehu miten hyvät fiilikset tulee kun ajaa riittävän kovaa.
Niihin ketjuihin pääsee kovaa ajamattakin. On turhaa moralisointia ja oman ylivertaisen moraalikäsityksen korostamista väittää, että jokainen lippa, ulosajo ja onnettomuus johtuvat kovasta nopeudesta. Pyörällä voi tehdä monta muuta virhettä, mikä noihin vahinkoihin johtaa. Ja sitten on vielä kosolti ulkopuolisia tekijöitä, jotka aiheuttavat onnettomuuksia ihan normivauhdeissa, esim. pari murskepalaa kurvissa.

Jep, kun miehen ainoa heikkous on suunnaton nopeus, niin mitä siitä kaikenkarvaset kukkahattuhemmot  
033102ass_1_prv.gif
tajuaa. Se on miehen oltava uskollinen luonnolleen, eikä ruvettava luimistelemaan. Täytyy vain ottaa vuotuisessa ajobudjetissa huomioon nämä nopean kuljettajan "lisenssimaksut". Saisikohan niiden varalle mitään vakuutusta...?
Tutkanpaljastin vois toimia vakuutuksena (esmes Target EVO 966R (motor)). Tietty jos ja kun siitä narahtaa "lisenssimaksu" saattaa entisestään kohota  
nixweiss.gif
Targettia kannattaa käyttää harkiten, spectren takia. Ennemmin tyytyisin STI:n ja hyvään asennus taitoon.
blush.gif

Meidän susirajan siniset ovat olleet aina suhteellisen lupsakkaa porukkaa, mutta aina niitä virkaintoisiakin koiria sattuu porukkaan.

nooh pojat on poikia ja tytöt tekee lissää, pojille pikaisia kortin palaamisia ja pidetään nupit kaakossa
062802moto_prv.gif
ps on muute suurempiakin rikoksia
mad.gif

näissä ketjuloissa taas kukaan kehu miten hyvät fiilikset tulee kun ajaa riittävän kovaa.
Niihin ketjuihin pääsee kovaa ajamattakin. On turhaa moralisointia ja oman ylivertaisen moraalikäsityksen korostamista väittää, että jokainen lippa, ulosajo ja onnettomuus johtuvat kovasta nopeudesta. Pyörällä voi tehdä monta muuta virhettä, mikä noihin vahinkoihin johtaa. Ja sitten on vielä kosolti ulkopuolisia tekijöitä, jotka aiheuttavat onnettomuuksia ihan normivauhdeissa, esim. pari murskepalaa kurvissa.
Turha sitä puolustella on, kyllä se vauhti antaa paremmat
eväät huonolle lopputulokselle.

PS, jos ajelee 5.22 noita kokeiluita, ja vastaan tulee auto, niin kandee jarruttaa, koska kuka hullu silloin on liikkeellä, ellei siitä makseta siitä. se on taksi, rattijuoppo tai poliisi.

todennäköisyys on about 1/3.

PS, jos ajelee 5.22 noita kokeiluita, ja vastaan tulee auto, niin kandee jarruttaa, koska kuka hullu silloin on liikkeellä, ellei siitä makseta siitä. se on taksi, rattijuoppo tai poliisi.

todennäköisyys on about 1/3.
Mitäs rattijuopolle maksetaan?
tounge.gif

Nojuu, mut siis kyllähäntuohon aikaan ihan normaalit vuorotyöläiset ajelee eestaas, eli eikai sitä jokaisen auton kohdalla pysty jarruttaan kun vasta wauhdin on saanu kelattua
nixweiss.gif

-> Todennäköisyysveikkaukses on
033102ass_1_prv.gif
033102bebe_1_prv.gif

Moro!

Täällä asianomaiset moi. Kawa-mies vietti 6h putkassa oli mukavia sain vettä ja leipää. Aamulla hiukan oltiin piilossa ja sitten miliisit soitti ja joutu ongelmiin. Maijassa oli kamera taakse päin ja sitä myöten kilpi nauhalla. Äijät ei kusauta toisiaan tälläsissäkään tilanteissa, niinkuin joku nörtti luuli! On se prkl kumma kun, Olevinaan kummallakin oli 250kmh vaikka ei ollu mitään todisteita... Hondamiehellä ei ollu kun n.90kmh vauhtia ja "arvioivat" vauhdin olleen 250kmh prkl. Että tämmöstä, minkä näille mahtaa....
bowdown.gif
T.Kawa & Hondamies
..nörtti täälä moi.
biggrin.gif
Se oli puoliks läppä se jäpäyttämisen epäily.
tounge.gif
Mikä siinä hondas oikee oli vikana,ku 90kymppi vaan kulki.
tounge.gif

Paska säkä kävi pojilla, ku tutka tuli vastaan. Saivatpahan tarkan nopeuden selville ainaki, ehkä se oli jopa tarkoitus. Noh sitä saa mitä tilaa. Toivottavasti ens kerralla ajavat viel vähä kovempaa ja just ennen tutka-autoa tulee hirvi eteen, jonka OLISI voinut väistää järkevällä nopeudella ajaen...
Elkää niitä viattomia metsänelukoita vetäkö kostovälineeks, menkää itte seisoon sinne tielle.
Mietippä miltä hirvestä tuntuu lukee tällaista?

Ajelin tässä muuten eräänä yönä kohtuullista nopeutta valaistulla, riista-aidoilla varustetulla moottoritiellä. Oli peura keskellä ajorataa, aitojen välissä, pomppi menemään samaan suuntaan minun kanssani. Meinasi tulla ihan syliin valkoisine häntineen.

Pointtini on, että mitään en ehtinyt tehdä, en yhtään mitään. Suhautin peuran ohi parin metrin päästä, ehtimättä jarruttaa tai väistää, vilkaisin sivusilmällä vain. Ja nopeusero oli edelleen kohtalainen.

Pisti meikäläisen taas vähän ajattelemaan. Ja ihan ilman poliisia!  
smile_org.gif
Jos olisit ajanut kovempaa, peura olisi ollut vasta ojassa kun ajat siitä ohi
tounge.gif

Ajelin tässä muuten eräänä yönä kohtuullista nopeutta valaistulla, riista-aidoilla varustetulla moottoritiellä. Oli peura keskellä ajorataa, aitojen välissä, pomppi menemään samaan suuntaan minun kanssani. Meinasi tulla ihan syliin valkoisine häntineen.

Pointtini on, että mitään en ehtinyt tehdä, en yhtään mitään. Suhautin peuran ohi parin metrin päästä, ehtimättä jarruttaa tai väistää, vilkaisin sivusilmällä vain. Ja nopeusero oli edelleen kohtalainen.

Pisti meikäläisen taas vähän ajattelemaan. Ja ihan ilman poliisia!  
smile_org.gif
Viime syksynä osuin peuraan... piti olla kauden viimeinen ajopäivä ja lähdin varhain aamulla duuniin rauhallista sivutietä pitkin. Oli vielä pimeää ja vastaan tuli auto... juuri, kun kohtasimme peltotieltä singahti peura eteen ja POKS osuma keskelle elukkaa. Peuralla oli niin paljon vauhtia, että stonga pamahti stoppariin ja etupyörä nousi ilmaan samalla, kun prätkä kallistui oikealle kyljelleen. Siinä vaiheessa irroitin otteen stongasta ja päätin antaa prätkän mennä omia teitään.

Olkapää ja pää edellä asfalttiin ja mahallaan liukuen levyksi oman ajokaistan keskelle. Hetken tutkailun jälkeen kivulias käännös selälleen ja puhelinsoitto kotiin vaimolle ja pikainen tilanneselvitys. Muutama autoilija pysähtyi auttamaan ja kohta saapui jo T591 lihavankkuri jonka kyydissä tölikkään.

Solarin pää paskana ja varvas murtui, prätkä ja ajokamat lunariin, bambi laulukuoroon. Vain vasen sivukate jäi prätkän muoviosista ehjäksi.

Kuva romusta http://www.mp-foorumi.com/gallery....dbf.jpg

Olihan sillä jo 534km ajettukin  
veryangry.gif

Tää meni nyt vähän offtopicin puolelle, mutta olipahan pieni muistutus noiden elukoiden vaarallisuudesta.

Paska säkä kävi pojilla, ku tutka tuli vastaan. Saivatpahan tarkan nopeuden selville ainaki, ehkä se oli jopa tarkoitus. Noh sitä saa mitä tilaa. Toivottavasti ens kerralla ajavat viel vähä kovempaa ja just ennen tutka-autoa tulee hirvi eteen, jonka OLISI voinut väistää järkevällä nopeudella ajaen...
Eli tarkoittanet sitä,että jos kokeilet aamusta hiljaiseen aikaan antaa moottorille hieman imuja,niin toivot,että kuljettaja kuolee? Cool....  
cool.gif
Täällä on nämä muutamat yltiö-moralisti-ylinopeuden vastustajat semmosta porukkaa, jotka voisi laittaa jäähylle koko .orgista.

En mä suoranaisesti kellekää toivo kuolemaa, mutta jos tollasesta vauhdista joku on kärsiäkseen, niin mieluummin toivon että kaahari kuolee kuin joku sivullinen.
Jos tuossa ei toivota kuskien kuolemaa niin ei sitte missään. Näitä murhanhimoisia on näkyny täällä. Kuitenkaan emme tiedä todellisesta tilanteesta ja paikasta mitään. Nirri pois vaan, kun rikkoi sääntöjä.

Mutta nopeus on kyllä ollut kova. Itse kun olen ajanut, niin 200km/h on ihan jees, mutta 230km/h tuntu jo vähän huteralta. Tosin paikalla oli muutakin liikennettä ja mulla oli matkatavaraa päällä. Siinäkin vauhdissa edellä ajavan perä tulee äkkiä vastaan.

En tunne paikkaa, mutta jos on suora tie ilman liittymiä tai asutusta ja aamuyö, ei liikennettä, niin ei tuosta nyt tappaa tarvitse. Hölmömpiäkin temppuja tehdään.

Moro!

Täällä asianomaiset moi. Kawa-mies vietti 6h putkassa oli mukavia sain vettä ja leipää. Aamulla hiukan oltiin piilossa ja sitten miliisit soitti ja joutu ongelmiin. Maijassa oli kamera taakse päin ja sitä myöten kilpi nauhalla. Äijät ei kusauta toisiaan tälläsissäkään tilanteissa, niinkuin joku nörtti luuli! On se prkl kumma kun, Olevinaan kummallakin oli 250kmh vaikka ei ollu mitään todisteita... Hondamiehellä ei ollu kun n.90kmh vauhtia ja "arvioivat" vauhdin olleen 250kmh prkl. Että tämmöstä, minkä näille mahtaa....
bowdown.gif
T.Kawa & Hondamies
Kummastuttaa tuo, että toinen jäi pelkän kilven perusteella kiinni. Eihän poliisilla ollut kuskista tunnistusta.
Etkös ollutkaan antanut sille matti meikäläiselle pyörää koeajettavaksi. Eihän vielä pystytä sakottamaan omistajaa/haltijaa jos joku ajaa lainavehkeellä reipasta vauhtia.
Polliisi kyllä lähettää sakkolapun, mutta kun niille kertoo ettei itse ajanut eikä ole testaajan henkilötietoja tallessa, niin ei ikävä kyllä pysty viranomaisia auttamaan kaaharin tunnistuksessa.

Kaveri joka jäi kiinni oli mukana lähinnä ettei pyörää varastettaisi koeajon aikana ja koeajaja lähti ajamaan lujaa niin kaveri yritti pysyä perässä ettei vaan pyörää vietäisi.

Siis tällainkin voisi tapahtua oikeestikkin.

Jep, kun miehen ainoa heikkous on suunnaton nopeus, niin mitä siitä kaikenkarvaset kukkahattuhemmot
033102ass_1_prv.gif
tajuaa. Se on miehen oltava uskollinen luonnolleen, eikä ruvettava luimistelemaan. Täytyy vain ottaa vuotuisessa ajobudjetissa huomioon nämä nopean kuljettajan "lisenssimaksut". Saisikohan niiden varalle mitään vakuutusta...?
Tai voikohan noita "lisenssi" maksuja vähentää verotuksessa???
tounge.gif

Mutta nopeus on kyllä ollut kova. Itse kun olen ajanut, niin 200km/h on ihan jees, mutta 230km/h tuntu jo vähän huteralta.

Taitaa olla ihan pelistä ja kelistä kiinni miltä se tuntuu - kun ei tunnu niin vauhtia voi lisätä?

Joko tuo kaksmarkkaa ja risat olis vetomiesluokkaa?
Eikös lukeman pitäs alkaa kolmosella ja olla kolminumeroinen?

Disclaimer 1: "Mistään en mitään tiedä mutta näin pojat on mulle kertonnu."  
sport05.gif

Mutta nopeus on kyllä ollut kova. Itse kun olen ajanut, niin 200km/h on ihan jees, mutta 230km/h tuntu jo vähän huteralta.

Taitaa olla ihan pelistä ja kelistä kiinni miltä se tuntuu - kun ei tunnu niin vauhtia voi lisätä?

Joko tuo kaksmarkkaa ja risat olis vetomiesluokkaa?
Eikös lukeman pitäs alkaa kolmosella ja olla kolminumeroinen?

Disclaimer 1: "Mistään en mitään tiedä mutta näin pojat on mulle kertonnu."  
sport05.gif
200km/h ei ole paljon mitään.

Tosin mä ajelin Hampurin luona olevilla suorilla, siinä olis hyvä koittaa, jos matkatavarat jättäs pois ja liikennettä olisi vähän.

En siis Liperissä, missä sellainen sitte onkaan, paitsi papin kaulassa.

Back