Tulin just tuolta päin ja tässä pikku raportti. Yhden päivän vuokra oli melko uudelle veemaksille oli 1500 bahtia eli n. 33 euroa. Tippuu tietysti kun ottaa useammaksi päiväksi. Ite vuokrasin säälittävän automaattimopon ja tuntui nimittäin oudolta ajaa, kun olen tottunut yli 300 kg:sta hökötintä käsittelemään. Suoraan sanottuna oli täysin syvältä koko mopo. Ja kyllähän tuo veemaksi vähän houkutteli, eikä ihan vähääkään...
Mopokamaa voi olla ihan ostamisen arvoista sielläpäin liikkuessa. Kaikki maailman mahdolliset HD-paidat liikkuivat siinä 2 euron hinnoissa, jos sellaisia tykkää käyttää. Feikkejä tietysti. Oli intiaania, kotkaa, pyörää, sikaa, logoa ja ties mitä. Myös muiden merkkien paitoja löytyi. Kangasmerkkejä löytyi joka merkille ja tietysti HD-logoja. Hintaan 1-2 euroa. Halvimmat umpikypärät maksoi marketissa 5 euroa. Vyönsolkia oli älyttömästi erimerkkisiä, Triumphia, HD:ta jne. Indian paitaa löytyi kanssa ja HD-pipoa otsataskulla, jossa vetskari. Ilmeisesti otsassa on kätevä kuljettaa vaikka tulppia. Kettengrad t-paidassa ei ollut mun kokoa, mikä oli paha takaisku. Lumpini night bazaarissa (1 500 kojua) oli kaupan kyykkärimiehille ajotakkeja, en kysynyt hintaa, mutta ei varmaan paljoa koska sielläpäin ne nykyään tehdään. Kasipalloksi maalattu "novelty" avopotta olisi lähtenyt 18 eurolla, ei sopinut mun isoon päähän ja leukahihnan lukitus oli melko susi. Saman putingin hyllyssä oli muuten villasormikkaat hakaristillä ja tekstillä NAZI. Tämä koju löytyy siitä ruoka-areenan "kivisen" sisääntulon vierestä.
Maailman suurimmilla markkinoilla eli
Chatuchakissa löytää mitä ikinä voi tarvita. Sotaosastoilla oli myös motskarikamaa mm. aitoja n. 30 vuotta vanhoja (AMF) HD-rotseja 28 eurolla ja tietysti helkkarin pienijä kokoja. MBK-tavaratalosta löytyy alakerrasta niitä peltisiä (aitoja) motskaritauluja, joista revitään Suomessa hirvittäviä hintoja. Sieltä niitä lähti 15 eurolla.
Ja yhdestä paikkaa löytyi On Any Sunday henkisiä, erittäin hienoja moottoripyörä t-paitoja. En kerro mistä, koska itse ostin sellaisia. He he.
Jos joku mp-lehti tekisi jutun Bangkokin moottoripyörä takseista, niin se olisi suhteellisen mielenkiintoista. Sopii katsoa sitä heidän splittailuaan kyytiläisen kanssa ja miettiä niitä onnettomuustilastoja. On varmaan kavereilla muutama läheltä piti tarina kerrottavanaan. Tietysti parempi, jos joku toimittaja ajaisi perässä yhden viikon ja siitä sitten tulisi tv-dokumentti. Rispektiä vaan niille kavereille.
muokkaus: Siellä Night Bazaarin parkissa näin ihan helkkarin vanhan Ducatin. Puhelimessa on kuvia ja niissä näkyy:
- eturumpujarru
- lampussa nopeusmittari
- tankissa kaksi bensakorkkia
- näyttäs olevan yksipyttyinen
Tämän näköinen, tankki ja satula ainakin täsmäävät. Ducati Elite?