• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörän varustelemisen ideologia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vaihdoin minivilkkujen tilalle alkuperäiset vilkut, jotka piti rahalla ostaa merkkiliikkeestä.
Peilit vaihdettu alkuperäistyylisiksi.

Vanhemman mallin FXDWG:n takaloksu, minivilkut(edessä rungossa kiinni), peilit, pitkä satula, Cobra Power Pro 2-1 putkisto, S&S:n ilmansuod.kitti, ThunderMax ruiskunohjaus, kiekkamittari, streetfighter
tounge.gif
tanko ja riserit, kahva"kumit", jalkatapit eteen ja taakse, maalaus, syt.tulppien päälle koristesuojat, töötti, teräspunosjarruletku eteen, takavalot, sissybar, tup.syt.pistoke, Öhlinsin takavieterit, itse tehty teline kovalle takalaukulle+paljon muita itse tehtyjä tai teetettyjä palikoita.

Paljonhan toi kaikki on tullut maksamaan, mut mikäs harrastus se sellainen on joka ei kaikkia rahoja vie..??
biggrin.gif
Ja kun pyörä joskus vaihtuu, niin varustelu ja rakentelu alkaa varmasti taas! Mutta so not! Se on kivaa!
smile_org.gif

Ducati S4 Monsteriin:
- DP Kit = DP ecu + Termin piiput
- Hiilikuitua sinne tänne
- Avokytkinkoppa (must!)
- Takarungon sahaus omaa silmää miellyttävämmäksi
- Bellypan + maalaus + teippaus
- Minivilkut joka nurkkaan
- Uusi kilpiteline / takavalon paikka / leditakavalo

H-D Shovel vm. 70
- 16" Apehanger
- Uudet sähköt (alusta loppuun, 1,5h/2 ukkoa  
biggrin.gif
)

Itse siis asennellut vasta ducktailia ja bellybania. Seuraavaksi ois mielessä kultasta stongaa, kultasia kahvoja, kultasia jalkatappeja, kultasia venttiilinhattuja ehkä rizzoman peilejä/tuppeja.
Kultasta ?!?!
crazy.gif

Jos jotain varustelua pitää saada niin sitten se on funktionaalista. Saiskait tuota toisen pyörän hinnan upotettua alumiinisiin kytkinnestepaisuntasäiliön korkkeihin ja kevytmetallisiin renkaanventtiilihattuihin, mutta mitä väliä. Ei niitä ajaessa voi/kerkeä ihailla.

Puolitosissani olen putkistosarjaa ja quickshifteriä ajatellut. Anodisoidut mustat, säädettävät kahvatkin vois olla ihan jees.

Jos omaa näköä haluaa, niin ottaa semmoset 55 kilsan vauhdit ja vääntää tangon linkkuun. Tuleepahan oman näköinen pyörä.
biggrin.gif

Nykyisessä pyörässä oli melkein kaikki tarvittava jo vakiona... Ainoastaan änkkärit olen vaihtanu vakiona tulleiden akran alkukäyrien jatkoksi. Perän ehkä siistin talvella ja vaihdan suoremman tangon.
smile_org.gif

Ööh vielä ei ole kuin laitettuna super siisti tankinsuoja tarra ja revitty kaikki typerät varoitus tarrat pois.

Talvella olisi tarkoitus:

-itse koneistaa ja taivuttaa tyylikkäämmät peilin varret ja hankkia hienommat peilit tai ostaa jos jostain löydän mitä etsin.

-slipari

-tehdä perälle jotain eli kilpitelineen vaihto tai sitten kokonaan tehdä perästä persoonallisemman näköinen koska tällä hetkellä muistuttaa jotain kaivinkoneen kauhaa väärinpäin/skootteria

-vanneteipit

-crossi tanko

Suurin osa töistä on suht helppo toteuttaa itse joten rahaakaan ei taida upota kovin paljoa muuhun kuin slipariin mutta aika näyttää miten käy.

Kilpi siirretty sivulle että takalokarin päälle mahtuu tavararulla, 12V ulosotto lisätty ettei laitteet hyydy pidemmillä reissuilla, putket vaihdettu ettei tarvii kuunnella alkuperäisten naurettavaa piiperrystä.

pakoputket tein ite ku kaupasta ei saa sellasia ku halusin
öljytankin tein
öljynsuodatin tuli laitettua
etujarrun otin pois
mittarin ja varotusvalot otin pois
satula vaihdettu
muutin käsivaihteiseksi
kilpitelineen tein
vaihdoin takaloksun
laitoin astinlaudat jalkatappien tilalle
vaihdoin lamput
ym ym

eikä se ollu vakio ku mulle tuli
smile_org.gif

siihen oli jo vaihettu vanhempi keula, isompi kone, eri kokonen etupyärä, 12V sähköt ja paljon muuta..

ja syksyllä jatkuu
biggrin.gif

Xenonit
Teetetty penkki
Helmiäsmaalaus
Navigaattori (onkohan tämä tuunausta?)
Kahvalämppärit
Tuplakupla
kirkkaat vilkut eteen
minivilkut taakse
Givin takalaukku
K&N pestävä ilmansuodatin

Siinähän ne, putkisto puuttuu prkl. Jos sitten talvella sen hankkisi niin olisi pyörään laitettu kaikki jotka haluan siinä muuttaa. Sitten voin vaihtaa pyörää...

Evolaan jotain pientä, väri oli pakko vaihtaa, sit stuukki omalle raamille mukavaksi ajaa ja jotakin tehopalikkaa (putki tosin vaihtuu pro pipeen kunhan tässä ehdin)...
fxsts_pink.jpg

20070513_fxsts.jpg

Rautikseen vähän performanssia sekä kosmetiikkaa:
20061215_initial_shape_xlh_right.jpg

20080627_nipussa2.jpg

Bulua ei paljon tarvinut laittaa, lähinnä vähän performance palikkaa ja muutama ajomukavuutta edistävä kikkare:
20081214_right.jpg

20090601_pose.jpg

Evolaan jotain pientä, väri oli pakko vaihtaa, sit stuukki omalle raamille mukavaksi ajaa ja jotakin tehopalikkaa (putki tosin vaihtuu pro pipeen kunhan tässä ehdin)...
fxsts_pink.jpg

20070513_fxsts.jpg

Rautikseen vähän performanssia sekä kosmetiikkaa:
20061215_initial_shape_xlh_right.jpg

20080627_nipussa2.jpg

Bulua ei paljon tarvinut laittaa, lähinnä vähän performance palikkaa ja muutama ajomukavuutta edistävä kikkare:
20081214_right.jpg

20090601_pose.jpg
Anteeksi vaan mutta voi jeesus tuo ensimmäinen mopedi on ruma ennen kuin olet sitä modifioinut. Modifioinnin jälkeen tosin pirun komia
cool.gif

Anteeksi vaan mutta voi jeesus tuo ensimmäinen mopedi on ruma ennen kuin olet sitä modifioinut. Modifioinnin jälkeen tosin pirun komia  
cool.gif
Noo, sitä ostaessa mulla oli jo visio päässä millanen siitä tulee, ostin pyörän talvella et ehdin laittaa sen kuntoon kevääksi, ekan ajon ajelin tässä kuosissa:

fxsts_right.jpg

Visio vähän muuttui sit kilometrien ja vuosien myötä...

Tuunauksista puhe...olen pessyt Puimurini lähes kerran vuodessa ja suurinpiirtein 10000km välein jo 28v ajan. Nyt mittarissa 70000 kolmatta kierrosta...täytynee säätää venttiilit ja uusia toinen jalkatapin kumi.Toisen uusin n 5v sitten. penkkiin vois uusia päällysteen ja lisätä pikkusen superloonitoppauksia.
On tämä semmosta alvariinsa räpläämistå.

Oli pakko pistää vanneteipit, todeta että ne näyttää typerältä mun pyörässä ja ottaa samantien pois. Enpä taida enempää aikaa ja rahaa tuhlata pyörän ulkonäköön, huoltojuttuihin sitäkin mieluummin.

Lämpökahvat. Ne olla pitää, on ollut jo neljässä viimeisessä prätkässä ja jos nyt vaihtuis niin uuteenkin tulis jollei jo olis.

- lämpökahvat (tarpeeseen)
- xenonit (tarpeeseen myös)
- vanneteipit (turhuutta)
- triboseat (tarpeeseen)
- virran ulosotto (tarpeeseen)

mielessä on käyny maalaamista, sliparia ja muuta turhaa, mut näillä mennään toistaiseksi.

Muutoksia:
-molemmat lokarit
-pidempi ja leveempi keula
-ylilevee takarengas
-lyhyemmät iskarit
-mittaristo uusiks
-valot
-vilkut
-rekkari sivulle
-omavalmiste putket
-satula
-ohjaustanko
-peilit

Alkuperäistä runko ja moottori, vanteet, tankki. Ideologia on se, että omaa silmää miellyttävä pitää pyörästä tulla ja jos muutosten jälkeen ajo-ominaisuudet eivät vallan radikaalisti huonone, niin homma ok.
Ennen(ei oma mopo, mutta vastaava)
Yamaha_XV750_Virago.jpg

Jälkeen:

CIMG0083.jpg

Muutaman ajokauden jälkeen "hiukka" rapistuneena, kohti Rottapyörää menossa:

Kuva053.jpg

Pyörään ite laitettuna:

omavalmisteiset syylärin päätysuojat sekä kilpiteline - hiilikuidusta
xenonsetti
kirkas led takalyhty
minikokoiset led vilkut taakse
pikkuvilkut eteen
leveä tanko
kahvapainot
kahvakumit

Tulossa vielä uudet peilit sekä kahvalämppärit.

ps. komiat traktoriläpät virago750
buttrock.gif

Back