• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

moottoripyörän kuljetus peräkäryssä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja _T_
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jaa, itse en pistäisi rengasta suorana kärryn etulaitaa vasten ellei ole jotain joka pitää sen suorassa. Jos se siitä pääsee kääntyy niin hihnat on sitten löysällä. Eli nurkaan se etunen.
Ja en kyllä pistäisi tuolta tangosta noin päästä kuin tuossa blade esimerkissä on, saattaa innoissaan notkahtaa stongat.

Mutta noi kiinnityksethän toisaalta on kiinni pyörästä, mistä minkin kiinni saa, eli yks oikoista ohjetta siihen ei löydy.

Ei tuossa stongat notkahda kun ei pumppuja vedä pohjaan saakka.
Itse olen kiinnittänyt pyörän niin että liina kiinni kärryn koukkuun vasemmalle, pyörän pikkuinen kallistus vasemmalle, liina vasemman kahvan ympäri, liina oikean kahvan ympäri, liina kiinni toiseen koukkuun ja kiristystä sen verran että mopo nousee suoraan. Sit vielä tarkistus että etupumput eivät ole pohjassa. Takapään olen vielä kiinnittänyt yhdellä liinalla sivusuuntaisen liikkeen eliminoimiseksi. Käytännössä siis samalla tavalla kuin tuossa blade-kuvassa.
Todetusti toimiva tapa.

Ei tuossa stongat notkahda kun ei pumppuja vedä pohjaan saakka.
Itse olen kiinnittänyt pyörän niin että liina kiinni kärryn koukkuun vasemmalle, pyörän pikkuinen kallistus vasemmalle, liina vasemman kahvan ympäri, liina oikean kahvan ympäri, liina kiinni toiseen koukkuun ja kiristystä sen verran että mopo nousee suoraan. Sit vielä tarkistus että etupumput eivät ole pohjassa. Takapään olen vielä kiinnittänyt yhdellä liinalla sivusuuntaisen liikkeen eliminoimiseksi. Käytännössä siis samalla tavalla kuin tuossa blade-kuvassa.
Todetusti toimiva tapa.
Saman lain tulee kiinnitettyä, nuo kahvaliiinat voisi kyllä ostaa, meinaa tuo liina vähän vääntää nuita kahvakumeja.  

Varsin hyvin pysyy kiinni vaikka en vedä kun vajaa puolet joustoista sisään etupumpuista.

Kuljetettavana olis busa ja matkaa on 300km.
Ja pienenä vikkinä et kannattaa kiinnittää saman lain kuljettipa kilometrin tai 1000 km  
thumbs-up.gif

Kannattaa kyllä vetää tarpeeksi kireelle ne etupumput, jos kunnon töyssyssä pääsee joustaa, niin hihnat on löysällä saman tein. Tai pitää huolen että tulee myös taaksepäin vetoa. Lisäksi jos odotettavissa skrubusta tietä, kannattaa myös takaiskarin liikkeitä rajoittaa, saattaapi meinaan hieman eri tapaan tuo iskari ilman kuormaa saada kyytiä.

Back