Homma on kyllä niin päin, että todistustaakka tässä asiassa lepää sillä puolella, joka väittää näitä jengejä täysin lainkuuliaisiksi.
Kannattaisi perehtyä johonkin "Oikeusvaltio for Dummies"-teokseen.
Muoks: mikäli tuossa "väittämisessä" viitataan allekirjoittaneeseen, niin totean, että en edelleenkään väitä noista jengeistä yhtään mitään. Väitän vain, että täällä inkvisitio tuomitsee niitä kovin kevein perustein.
Itse asiassa, jos aivan tarkkoja ollaan, en minäkään väitä noista jengeistä mitään. Puhuin vain siitä, mikä on oma KÄSITYKSENI asiasta. Ja aina on otettava huomioon myös sellainen mahdollisuus, että sitä onkin käsityksineen väärässä. Enhän ole ollut omakohtaisesti paikanpäällä näkemässä, että huumeita on liikuteltu, laittomia urakoita on järjestelty, todistajia on peloteltu tai toisilta on kiristetty rahaa tai omaisuutta.
Jollet ole itse ollut mukana näiden tahojen toiminnassa, niin uskoisin että viime kädessä puhut silloin itsekin vain omista käsityksistäsi?
Ja jos joku jostain syystä kokee tarvetta pitää näitä jonkinlaisina väärinymmärrettyinä sankareina, saa minun puolestani kyllä tehdä niin. Ei ole mikään pakko saada jonkinlaista suurta konsensusta asiasta aikaiseksi
Edellisessä postauksessahan onkin juuri sitä, mitä näiden edesottamuksista tyypillisesti kuulee:
"Oikeuden mukaan tuomitut veivät motoristiharrastajilta väkivalloin ja uhkaamalla kymmenientuhansien eurojen arvosta omaisuutta, esimerkiksi kaksi Harley-Davidson-moottoripyörää ja Audi-henkilöauton. Yksi uhreista joutui hankkimaan yön aikana 10 000 euroa käteistä.
Omaisuuden pumppaamista uhreilta siivitettiin rajulla väkivallalla. Forssassa ja Loimaalla toimivan moottoripyöräkerhon jäseniä lyötiin muun muassa nyrkeillä ja vasaralla, potkittiin päähän ja heiteltiin tikoilla ja perhosveitsellä.
Oikeus katsoi, että kaikki syytetyt olivat Cannonballin jäseniä tai niin sanottuja kunniajäseniä. Toimiminen järjestäytyneen rikollisryhmän jäsenenä oli peruste tavanomaista kovempiin rangaistuksiin. Cannonball todettiin järjestäytyneeksi rikollisryhmäksi lautamiesten äänin
"