...se joka sanoo kuolevansa onnelisena saappaat jalassa puhuu puhdasta paskaa!!
Mun ajatukseni siinä kohtaa, kun isäni KIELSI minua ostamasta moottoripyörää. Eli jos kuolen pyörän päällä ja saappaat jalassa, niin tietäkää se, että olen elänyt onnellisena, koska olen saanut ajaa.
Kuoleman pelko on tullut todeksi läheisten (Pertun, ja joidenkin muiden) onnettomuuksien, sekä omien todella läheltä piti-tilanteiden myötä. Oman lapden syntymä laittoi koko viime kesäksi kuristukset kaasukäteen, ne jotka Jurvassa mua katseli sen tietää.
Henki- ja tapaturmavakuutukset on otettu, on sovittu että yhdellä pyörällä ei mennä, ettei lapselta mene molemmat vanhemmat yhdessä kolarissa...
Fakta on se, että minä en olisi minä, jos en saisi ajaa. Eli jos vaihtoehtona tälle "terveelle" pelolle on se, että luopuisi elämäntavastaan ja siitä mitä on, =motoristi, niin luopuisin jostain todella paljosta. On totta, että läheiseni rusentuisivat (toivottavasti) suruunsa, jos minulle jotain tapahtuisi, mutta jos he joutuisivat elämään EI-motoristi -Katan kanssa, niin he eivät todennäköisesti kokisi minua tällaisena kuin tässä elämässä olen. En olisi sama ihminen, ehkä eri tavalla onnellinen ja eri asioista tyydytystä ja onnea hakeva, mutta en tämä persoona. Niin iso asia tämä pyörän päälle pääseminen on.
Toki, jos nyt pitäisi valita, ajaakko kaksi vuotta ja kuolla, tai luopua nyt ajamisesta ja elää 20 vuotta... Ottaisin varmaankin sen 20 vuotta elämää. Mutta hassua, kun kukaan ei niitä takeita minulle anna. Tuttavan aviomies kuoli potkukelkkaillessaan illalla kotiin, kun rattijuoppo ajoi yli, taakseen katsomatta tai pysähtymättä. Syntymätön lapsi ei koskaan näe isäänsä. Tai toinen isä kuoli sukeltaessaan laiturin ali... Serkkuni kuoli lähes kotipihaansa autokolarissajossa kenellekään ei pitänyt tapahtua mitään. Kun me emme ihan todellakaan tiedä, miten tässä elämässä käy.
Voimme olla äärivarovaisia, mitä itse esim olen pyörällä, sekä myös autolla ajaessani. Enempään emme pysty. Voimme elää lähimmäistemme kanssa sovussa ja rakastaen, koska seuraavasta päivästä emme tiedä.
Suurinta rakkautta tunnen lastani kohtaan, ja teen kaikkeni, jotta voin varjella häntä surulta (äidittömyydeltä). Mutta tuon "kaikkeni" teen pyörän päältä. Koska katson, ettei se ole hänen varjelemistaan, etten ajaisi. Koska silloin minä en olisi minä, silloin hänen äitinsä olisi joku muu.