• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä sairaalaan peräänajosta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marvik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moottoripyöräilijä sairaalaan peräänajosta Helsingissä
(IS 19.5. 15:22 )

Moottoripyöräilijä kuljetettiin sairaalaan kahden henkilöauton ja moottoripyörän kolarista Helsingissä.

Onnettomuus sattui Metsäläntiellä maaliikenneaseman ja Hämeenlinnanväylän välillä noin kello 13.45. Henkilöauto törmäsi edellä ajaneen henkilöauton perään. Moottoripyöräilijä taas törmäsi takimmaisen auton perään.

Poliisin mukaan moottoripyöräilijä ei ilmeisesti loukkaantunut pahasti, mutta loukkasi tilanteessa vatsaansa. Hänet kuljetettiin sairaalaan tarkastettavaksi. (STT)

Uutisen mukaan motoristi ei loukkaantunut pahasti, toivotaan parasta.  
thumbs-up.gif

Itse ajan kyseistä tietä päivittäin. Parin viime vuoden otannalla peräänajoja sattuu paikalla kohtuuttoman usein etenkin kesäisin. Ihmiset eivät varaudu mäen päällä oleviin liikennevaloihin, jotka tulevat näkyviin melkoisen myöhään ja ajavat turhan lähellä edellä ajavaa. Paikalla on 60 km nopeusrajoitus

ja sit ollaan että hupsista toi mopohan pysähty äkkiä
veryangry.gif

toivottavasti kuski selvisi vähillä vammoilla

Moottoripyöräilijä sairaalaan peräänajosta Helsingissä
(IS 19.5. 15:22 )

Moottoripyöräilijä kuljetettiin sairaalaan kahden henkilöauton ja moottoripyörän kolarista Helsingissä.

Onnettomuus sattui Metsäläntiellä maaliikenneaseman ja Hämeenlinnanväylän välillä noin kello 13.45. Henkilöauto törmäsi edellä ajaneen henkilöauton perään. Moottoripyöräilijä taas törmäsi takimmaisen auton perään.

Poliisin mukaan moottoripyöräilijä ei ilmeisesti loukkaantunut pahasti, mutta loukkasi tilanteessa vatsaansa. Hänet kuljetettiin sairaalaan tarkastettavaksi. (STT)
Juttelin juuri motoristin kanssa, sattuu olee systerin äijä, niin ei mitään vakavampaa. Sisäreisi hieman kipee... Onni onnettomuudessa !

Gubbe lensi pick-upin lavalle, pyörän runko kuulemma halkesi. Oli jarruttanut niin,että perä oli ollut hieman irti maasta.

Eka auto, Audi, oli jarruttanut yht´äkkiä ja pick-up sen perään ja gubbe Suzukilla (gsx R1000) pick-upin perään.
Audin kuskin penkki oli mennyt halki ? outoa..

Pitäis nähdä se pyörä nyt, ei gubbe tiennyt minne se on viety...

Onkohan muutkin mopoilijat unohtaneet REAKTIOAJAN!!!

Ei muuta kuin riittävästi turvaväliä, vaikka siihen väliin aina
autoilija tunkeekin.

Hyvä että motoristi säilyi suht'koht kunnossa.

Turvallisia kilometrejä....

autoilija tunkeekin.
Itse olen taas huomannut autoillessa, että jos pitää kunnon turvavälin, niin kyllä siihen joku motoristi aina väliin tunkee.
Joskus siihen peräänajoon riittää, kun jää pariksi sekunniksi tuijottamaan taustapeiliin, että "prkl, tuleeko tuo takaa päälle" ja edessä tapahtuukin juuri silloin äkkipysäys. Pääasia, ettei vammoja, rautaa saa rahalla.

sanoi:
Itse olen taas huomannut autoillessa, että jos pitää kunnon turvavälin, niin kyllä siihen joku motoristi aina väliin tunkee.

Täällä Oulussa päin se on normaalia, joten turvavälin jos moottoritiellä pitää niin siihen pari autoa tökkää väliin.
mad.gif

Gubbe lensi pick-upin lavalle, pyörän runko kuulemma halkesi. Oli jarruttanut niin,että perä oli ollut hieman irti maasta.

Eka auto, Audi, oli jarruttanut yht´äkkiä ja pick-up sen perään ja gubbe Suzukilla (gsx R1000) pick-upin perään.
Audin kuskin penkki oli mennyt halki ? outoa..

Pitäis nähdä se pyörä nyt, ei gubbe tiennyt minne se on viety...
Tiedätkö kumpaan suuntaan olivat menossa, Metsälän vai Haagan suuntaan? Audi jarrutti joko liikennevalojen takia tai kääntyäkseen Hämeenlinnantielle. Ihan kumpi vaan, kuulostaa että ollaan ajettu liian lähellä.

On aivan käsittämätöntä ettei tuo turvaväliasia mene jakeluun, ei kotiloilla eikä kakspyöräisillä. Turun motari on hyvä esimerkki siitä, että ajetaan reilua satasta nokka toisen perässä kiinni. Ja kun ruuhka-aikana ei pääse edes oikein väistämään saati kiihdyttämään sitä turvaväliä perään...

Niin, ja autoilijat tosiaan kuvittelevat että ohituskaistalla edellä ajavaan pidetty väli on tarkoitettu heidän omalle kotilolleen. Vilkkukin on vissiin huollossa 50%:llä autoilijoista
veryangry.gif

Mut hyvä kuulla ettei sattunut pahempaa  
smile_org.gif

autoilija tunkeekin.
Niimpä kun se kotilokuski ajaa ohituskaistaa 100 alueella 85
eikä meinaa päästä siitä viereisestä ohi.Kauanko siinä perässä pitäisi ajella 1min-5min-60min ? sehän se on vaarallista jäädä esim sun taakse kökkimään kun sä yrität asuntovaunusta ohi 28km

autoilija tunkeekin.
Eiköhän tää turvaväli ole sellainen asia joka pitäisi olla, mutta ihan oikeasti monasti mahdoton homma varsinkin kehä kolmosen sisällä. Liikenne tiheys nyt vaan sattuu olemaan sellainen määrättyinä vuorokauden aikoina. Tarkkana siinä on oltava eikä passaa jäädä liiaksi katsomaan samaa juttua.

Muistakaa että on aina riski että menee pieleen kun lähdette liikenteeseen ihan millä vehkeellä tahansa.

Itse joskus vilkautan jarruja pari kertaa kun lähestyn risteystä, vaikka se ei vauhdin takia olisikaan välttämätöntä. Se usein auttaa tuohon takarenkaassa kiinni oleviin kotiloihin, ja jättäytyvät sitten varalta pikkuisen kauemmas taakse. En tiedä toimiiko aina ja kaikkialla, mutta edes joskus..
confused_orig.gif

En tiedä olenko taas
withstupid.gif

Mut eikös tuo kuvien suitza ole tullut jo myyntiinkin 14.6. - eli tuskin voi olla sama peli (vaikka olisikin sama malli ja merkki) kuin tänään kolaroitu?

Back