• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyöräilijä ajoi kahden yli!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dooris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä se vaan toomonen on valitettavaa.
Ihan itteeni aloin tutkiskella....
Mulle kännissä ajo on mahdoton yhtälö jopa a*tolla. Prätkän satulassa en voi edes hurjimmissa = painajaisunissa ajatella olevani kännissä, kun jo ihan selvänä, ja vain selvänä, on lähes "märkä uni" kun pääsee pärrän puikkoihin. Ei j*malauta, tai ihan j*maparru, ei kännissä pärrän puikkoihin!!! PLEASE!
Annetaan AINA joukolla  
kaboom.gif
jos tavataan! Joohan!

Mitä tallaiset tyypit ajattelevat,vai onko niillä mitään ajatteluelimiä? Ilta otetaan kuppia ja on päästävä ajamaan pyörällä/autolla!!!!! Täysin vastuutonta touhua. Kyllä kupin otto ja muu harrastustoiminta on pystyttävä erottamaan toisistaan. Valtiovalta saa taas vauhtia viinan hinnan korotukseen, vaikka se Norjan ja Ruotsin jälkeen on vieläkin maailman kalleinta sekä motoristit tuollaisista tolloista kyseenalaista kunniaa
buttrock.gif

On se ikävää tuollainen, paikalta pakeneminenkin vielä. Aika raukkamaista, taitaa pojalla ollat kuviot aika pahasti sekaisin.
mad.gif

Just olin eilen Lahessa Vaparilla parkissa pyörän kanssa... Kaks tyttöö (about 25v. ?) käveli ohi ja ne puhu jotain tähän tyyliin:

Tyttö1: Kuulitsä ku joku ajo moottoripyörällä niitten kahen yli?
Tyttö2: Joo, ihan kauheeta!
Tyttö1: Ihan hulluja ne motoristit.
Tyttö2: Joo, mä en arvosta niitä yhtään!

Nauratti tuo yleistäminen niin että oli pakko letkauttaa että joo, mä ajoin niitten yli, enksmä oo kova. Katto TOSI ylpeesti mua ja hymähti...
buttrock.gif

Tyttö1: Kuulitsä ku joku ajo moottoripyörällä niitten kahen yli?
Tyttö2: Joo, ihan kauheeta!
Tyttö1: Ihan hulluja ne motoristit.
Tyttö2: Joo, mä en arvosta niitä yhtään!

Nauratti tuo yleistäminen niin että oli pakko letkauttaa että joo, mä ajoin niitten yli, enksmä oo kova. Katto TOSI ylpeesti mua ja hymähti...  
buttrock.gif
Mutta noinhan tavalliset ihmiset juuri yleistävät - myös motoristit. Olen melko varma, että tästäkin yliajosta jää ihmisten mieliin vain se, että yliajaja oli motoristi. Tai sitten jatketaan yleistystä tyyliin "kaikki motoristit ajavat kännissä". Tämä antaa meille kaikille taas uutta ajattelemisen aihetta - tässä ja juuri nyt!!

mad.gif
Tällaiset kännissä ajajat saisi hirttää munista lähimmän poppelin oksaan. Se että ajaisi vaikka suljetussa heinäladossa ja teloisi vain itsensä, mutta keskellä kaupunkia ja on niin "miehekäs" että lähtee vielä karkuun.

Muutenkin tämän kesän moottoripyöräonnettomuuksissa on viina ollut liian monen motoristin veressä mukana. Olen sitä mieltä, että jos lähtee kännissä pyörän sarviin ja ajaa itsensä hengiltä, niin kyllä joutaa mennäkin.

Kai te lahtelaiset pidätte huolta siitä, että toi kundi saa jatkossa ajaa yksin - jos yleensä enää saa ajaa
mad.gif

Toisaalta on aika jännää, että vaikka Suomessakin tehdään paljon pahaa ampuma-aseilla, niin harvoin kuulee haukuttavan ampumaseuroja, -harrastajia, -metsästäjiä ym. porukkaa.
omg.gif

Aseiden käytön yhteydessä ihmiset tajuavat, että koheltajilla ja rikollisilla on yleensä luvattomat aseet. Tai luvallista asetta käytetään totaalisesti väärään tarkoitukseen. Eli harrastajia ei tuomita, vain ne yksittäiset yksilöt ja niiden teot.

Oliskohan mopojen kanssa pikku hiljaa sama kanta voittamassa? Ihmiset tajuaa, ettei se kännissä moottoripyörän varastanut ja itsensä telonut ole mikään 'motoristi'... vaikka iltalehtien lööpeissä niin annetaankin ymmärtää.
cool.gif

Kokeile kävellä suoraan tossa kännissä.
Yyterissä tuli oltua vkonloppuna.
Näytti su-aamuna 0,21.
En ollut pyhimysaatteella matkassa, vaan puolen tunnin päästä lähdettiin Reposaareen kattomaan sitä seutua.
Hieno paikka ja sillä tuulella isot aallot jopa vaasalaiselle.
Selvin päin Vaasaan rantaraittia pitkin.

Etelä-Suomen Sanomien nettisivuilta poimittua:
------
Moottoripyöräilijä törmäsi kahteen jalankulkijaan Aleksanterinkadulla puoli neljän aikaan sunnuntai aamuna.
Nainen ja mies olivat ylittämässä suojatietä lähellä Rautatienkadun risteystä, kun torilta päin lähestynyt moottoripyöräilijä ajoi heidän päälleen.
Jalankulkijat eivät ehtineet väistää moottoripyöräilijää, joka kiihdytti vauhtiaan juuri ennen törmäystä ja pakeni paikalta pysähtymättä. Molemmat saivat sairaalahoitoa vaativia ruhjevammoja, joista he ovat jo toipumassa.
Paikalla ollut poliisipartio pääsi yliajajan perään ja sai hänet kiinni Hämeenlinnantiellä. Kuljettaja, noin 20-vuotias lahtelainen mies, oli kiinniotettaessa 1,7 promillen humalassa.
------

Näin juuri sitä pitää ajella..  
veryangry.gif

Tapahtunut Lahdessa siis.

Edit. Kurjaa siinäkin mielessä, että täällä on ollut lehtien yleisönosastoilla viime aikoina kirjoituksia, joissa moititaan kovasti motoristien oletettua(?) kaahaamista ja kovaäänisiä ajopelejä. Nyt tämmöinen tampio vielä järjestää itsensä uutisiin ja pari ihmistä sairaalaan.. Äly hoi! Ja kännissä, kuinkas muuten...  
kaboom.gif
Tänään kuulin radiosta että syyttäjä jätti syyttämättä, ei riittävästi näyttöä.
Kaksi silminnäkijää, toinen epävarma ja toinen melkovarma että kyseessä oli sama moottoripyörä
confused_orig.gif

kurjia juttuja. oikeus tekee pätökset riippumattomana, yleensä, ainakin pitäisi ja epäselvissä tapauksissa kun selvää näyttöä ei ole, periaatteessa syytetyn eduksi vanhaa oikeusperiaatetta noudatellen.

ja sama latinaksi.

kunnia menee ja maine kasvaa.

suuri yleisö tekee taas riippumattomia yleistyksiä, siinä motoristien maine saa aina kolauksen, joskin ajattelevmmat yksilöt osaavat erottaa eri tapaukset toisistaan.

persiö.

Back