• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä veloituksetta Finnlinesilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 3210015
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Monestakin syystä en juurikaan lämpene idealle lento + mopo rekalla. Ainakaan noinkin lähelle kuin vaikka Saksa, Espanjaan asti mennessä asiaa voisi harkita.
Tai Kreikkaan
smile_org.gif

Jos kaikki ens kesänä sujuu ok, niin saan itseni lentämällä ja pyörän rekalla Ateenaan alle 400 euron.
Eihän tolla rahalla saa edes itse ajettua sinne asti, meni sitten Via Balticaa tai laivalla Saksaan/Puolaan. Ja kun aikaa on käytettävissä vain pari viikkoa niin mielummin ajelee vain yhteen suuntaan tämän välin välin.

Monestakin syystä en juurikaan lämpene idealle lento + mopo rekalla. Ainakaan noinkin lähelle kuin vaikka Saksa, Espanjaan asti mennessä asiaa voisi harkita.
Tai Kreikkaan
smile_org.gif

Jos kaikki ens kesänä sujuu ok, niin saan itseni lentämällä ja pyörän rekalla Ateenaan alle 400 euron.
Eihän tolla rahalla saa edes itse ajettua sinne asti, meni sitten Via Balticaa tai laivalla Saksaan/Puolaan. Ja kun aikaa on käytettävissä vain pari viikkoa niin mielummin ajelee vain yhteen suuntaan tämän välin välin.
Millä lennoilla / rahdilla pääset noin edullisesti ?

Blue1 lento 110eur, mopon rahti 280 tällä tietoa.
Rahti on yksityisten kimpassa järkkäämä eikä siis ostettu varsinaisesti moponkuljetuspalvelua. Pakkaus ja purku rekkaan pitää hoitaa itse.

Täällä foorumilta se löytyi, hetki sitten oli yhden porukan ilmoitus, että pari ulkopuolista pääsis mukaan. Viime vuonna tekivät vastaavan reissun Italiaan joka onnistui hyvin, päätin sit lähteä kimppaan.

Se mun diili on tosiaan tuolta Landshut'sta.
Minäkin tykkään ajaa omalla pyörällä, mutta ei tunnu pahalta ajaa uudemmalla ja tehokaammalla pyörällä viikkoa. Käytännössä meillä on viikoksi "koeajossa" 3 eri pyörää.

Katseltavaa ja koettavaa on tosiaan tuolla Suomen ja alppien välillä, mutta meillä reissun tavoitteena on ajella vuoristossa serpentiiniä ylös ja alas. Toisella reissulla sitten ne muut katselut :-)

Tuossa siis lähinnä ajattelun pohjalle omat ajatukset, ei tarkoituksena tyrkyttää muiden vaihtoehtojen tilalle.

jussi

Kannattaa Stadilaistenkin otta huomioon että ketjun aloittaja on lapista, eli jos mennen tullen tulis matkaa Helsinkiin ja takas vähintään n.1600km niin sekin vie jo jonkin verran lomabudjetista.... Niin ymmärrän hyvin että jos lappilainen haluaa viedä pyöränsä rekan kyydillä Eurooppaan ja säästää siinä jo selvästi rahaa.
Helppohan se Helsinkiläisillä on kun ajat 20km ja oot jo matkalla keski-Eurooppaan laivalla...

Anteeksi tyhmyyteni
nixweiss.gif
, mutta onko tuo reilut 400€ mikä yllä mainittu edestakainen hinta vai vain mopon kuljetus + lento sinne etelään? Jos näin, pitäähän siihen laskea mukaan paluumatka, ja jos laivalla esim. Trave-H:ki niin siihen palaa about 300€ tai jotain sellaista. Eli loppuhinta menee reilusti yli meno-paluu laivalipun hinnan. Mutta loppujen lopuksi, kuten Karza on todennut, lomalla ollaan ja maksaa mitä maksaa, pääasia että ajetaan mp:llä
062802moto_prv.gif
Jokainen etenee lomallaan/lomalle miten itselle parhaaksi on katsonut ja suunnitellut. Tulevaa kesää ja kuivia kelejä odotellessa
033102beer_1_prv.gif

Anteeksi tyhmyyteni
nixweiss.gif
, mutta onko tuo reilut 400€ mikä yllä mainittu edestakainen hinta vai vain mopon kuljetus + lento sinne etelään?
varmaan tarkoitat tuota minun viestiä. Se on vain menolento+pyörän rahti, eli tarkoitus on ajella sieltä Ateenasta Suomeen kahdessa viikossa.
Tuo hinta ei ollut tosiaankaan se pointti, olisin maksanut vaikka enemmänkin menomatkasta: kun on vain max. 2 viikkoa käytettävissä reissuun niin sen käyttää mielummin yhteen suuntaan ajellen.

Ja laskin niin, että jos tonne ajaisi myös menomatkan niin se vaatisi lisää lomaa väh. 4 päivää + rahaa: lautta menosuuntaan + 3000km ajoa (mun pyörällä 1/2 takarengas+240L bensaa)+ väh. 3 yöpymistä. Tämä rahasumma on takuulla enemmän kuin 400 euroa, ja joko meno tai paluusuunta olisi silläkin aikataululla väkinäistä yli 1000km päivässä ajamista.

Lisätääs vielä,että lento+vuokraus yhdistelmääkin on tullut joskus harkittua ja joskus vielä sitäkin kokeilen. Ja omalla pyällä on jo ajelemalla käyty usea reissu, mm. alppeja ja kroatiaa myöten.

Valmiit rekkakuljetuspalvelut rupeaa olemaan suolaisissa hinnoissa (ts. tietävät hyvin, mitä maksaa jos ajat itse saman matkan Suomesta heidän määränpäähänsä!)

Joku vähän "epävirallisempi" kuljetus, ja vielä kimppakyyti tulee varmastikin nokkaa kohti edullisemmaksi. Kannattaa vain varmistaa, että kyseessä on joku luotettava taho, jotta ne pyörät löytyy sieltä mistä pitääkin!

Myös laivarahti saattaisi hyvin olla hinnaltaan kilpailukykyinen, varsinkin jos olisi useampi pyörä yhtenä lähetyksenä. Se vaan ottaa aikansa (ja toinen huono puoli on, että isommissa satamissa voi hermo mennä, ennen kuin saa pienet pyörät isosta laivasta, ja lisäksi erinäiset "port handling fee:t" saattaa nakertaa suunnittelemattomia lovia matkakassaan). Ehkäpä kun puhe on Euroopasta, rekkarahti on sittenkin se kokonaisuutta ajatellen paras optio.

Auton tai pyörän näyttää saavan Finnlinesilla veloituksetta kuka vain, ei siinä mitään jäsenkortteja tarvita. Matkustajahinta onkin jo nykyisin ihan eri luokkaa kuin vaikka viime keväänä (jolloin oli 99€)

Back