• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä + Vaimo / Mies

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moukku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ei sun tarvitse kenenkään kanssa neuvotella omien rahojesi käytöstä. Mummo vaihtoon jos elämä menee vaikeaksi! Ja osta se pyörä!
Minkälaisia lampaita nämä "miehet" ovat, jos antavat naisen/kumppanin sanella heille mihin he omat rahansa laittavat?  
nixweiss.gif
Mitä helvettiä se millekään naiselle/miehelle kuuluu? Kyllä menee elämä vaikeaksi! Ottakaa nyt jumalaut elämä omaan käteen (muutenkin kuin kusella käydessä) ja ottakaa itse vastuu tekemisistänne! Oikein vituttaa kattella tuollaista nöyristelyä! Prkl vaihtakaa kumppania jos menee liian vaikeaksi!  
crazy.gif
Kas! Kiitos neuvosta. Otan siis (toisen) eron ja alan maksaa paria elatusmaksua lisää yhden entisen lisäksi ja tämä moottoripyörän vuoksi?

Siitä voin toki olla samaa mieltä, että jos minun pyörän osto ei vaikuttaisi muun perheen talouteen millään tavalla, niin eipä tätä tarvitsisi miettiäkään. Sattuu kuitenkin olemaan muitakin menoja, joista suuren osan maksan minä. IMHO, mies pitää ensin huolen omistaan ja muu - kuten nyt vaikkapa mopo - tulee sitten.

Omahan on ongelmani ja mopokuumeeni, eli unohtakaa koko juttu.
Tervepä terve kokeile ensin vaikka minun pyörällä ja voi niitä pyöriä koeajaa tai vuokrata  
idea3.gif
PERHE ENSIN "lapset ovat vain hetken kotona" toisilla sen huomaaminen tapahtuu sitten kun lapset on 16v ja yli.  
bowdown.gif
Miten perhe estää harrastuksen?  
nixweiss.gif
Se on pelkkä asenne- ja järjestelykysymys, mutta jos sitä ei osaa järjestellä, niin.....?
Jos ne kuukausitulot on jotakin ja pakolliset menot jotakin, niin niiden suhteen on suhteutettava kaikki muukin hauska.

Se mitä itellä on käytettävissä oleva varanto ei välttämättä ole sama mitä muilla monessakin suhteessa.

Muutamien hennereitten kanssa käynyt ulkona ja hauska seurata miten kukin suhtautuu rahaan
biggrin.gif
onkos sitte tuos oikeesti poikkeuksia?

periaattees tavote ois et puolix pistettäs, mut jos kerta ulos kuttutaan ni eikös kutsuja kustanna silloin!?

vai oonko nytten taas nukkunu ruususenunta parisataavuotta ohi ajanlaskun?
omg.gif
Toki kustantaa, mutta tosiaan seuraan miten suhtautuu rahaan ;) Voi olla rennompi, ostavampi tai pihi.

Nää on hauskoja juttuja ;)

Tästä saisi aikaan tooooodella provokatiivisen väännön tasa-arvosta. Siinä sitä olisi nenät täynnä herneitä.... mut emmää jaksa.... Huomenna pitää töihinkin mennä....
kaboom.gif

Muutamien hennereitten kanssa käynyt ulkona ja hauska seurata miten kukin suhtautuu rahaan
biggrin.gif
onkos sitte tuos oikeesti poikkeuksia?

periaattees tavote ois et puolix pistettäs, mut jos kerta ulos kuttutaan ni eikös kutsuja kustanna silloin!?

vai oonko nytten taas nukkunu ruususenunta parisataavuotta ohi ajanlaskun?
omg.gif
Toki kustantaa, mutta tosiaan seuraan miten suhtautuu rahaan ;) Voi olla rennompi, ostavampi tai pihi.

Nää on hauskoja juttuja ;)
Tuo kyllä totta..
Jos ei mikään muu herätä tunteita ni raha ainakin
smile_org.gif

Vierestä seurannut joskus kun ennemmin antas vaikka toisen silmäsä kuin luopuisi parista eurosta jonkin pikku homman takia.
Ja homma ei ole millään tapaa suhteessa varallisuuteen. Paremminkin päinvastoin. Meinaa vain hermo mennä joskus ku tinkataan kahvikupposen hinnasta tai kytätään päivän iltistä vaikka puolipäivää ilmatteex
nixweiss.gif

Niin ehkä siinä piileekin varallisuuden syy. Säästäväisyys hyve, mutta itaruus
eek.gif

Tästä saisi aikaan tooooodella provokatiivisen väännön tasa-arvosta. Siinä sitä olisi nenät täynnä herneitä....  mut emmää jaksa....  Huomenna pitää töihinkin mennä....  
kaboom.gif
Juu mee töihin riemulla ja ilolla
062802jumpie_prv.gif

Jäähän sulle kuiteski se 20 senttiä jokaisesta tienaamastasi eurosta vai miten se meni
tounge.gif

soori..oikeesti..tää ei ollu provo, enkä näin aattele..sama palkka samasta työstä...näin
bowdown.gif

Tästä saisi aikaan tooooodella provokatiivisen väännön tasa-arvosta. Siinä sitä olisi nenät täynnä herneitä....  mut emmää jaksa....  Huomenna pitää töihinkin mennä....  
kaboom.gif
062802jumpie_prv.gif

Jäähän sulle kuiteski se 20 senttiä jokaisesta tienaamastasi eurosta vai miten se meni
tounge.gif

soori..oikeesti..tää ei ollu provo, enkä näin aattele..sama palkka samasta työstä...näin
bowdown.gif
Se nyt mitää iloa ole... sää oot viälä yx mun palkanmaksajista... ja muutkin verommaksajat... oottelen päästäislomia.... ja tuan valakoosen töhnän häipymistä.....
shaun.gif

kaboom.gif
062802jumpie_prv.gif

tounge.gif

bowdown.gif
Se nyt mitää iloa ole...  sää oot viälä yx mun palkanmaksajista... ja muutkin verommaksajat...   oottelen päästäislomia....  ja tuan valakoosen töhnän häipymistä.....  
shaun.gif
sa muuta..johnei oo pääsiäisex sulanu ni sitte asennetaan kosani kiwakasaan..toholla tie sulax..

jos palattais ihan aiheeseen
biggrin.gif
Medän huushollissa ukkohan se sitä pyörää kinus pitkät tovit, nooh, "lupailin" kunhan mökki on valmis, ostamaan sellaisen. Menihän siihen talonrakennukseen pieni tovi, pari vuotta ajeltiin ukon kans saman pyörän päältä mahdollisuuksien salliessa, kunnes meidän viimeinen pienokainen maailmaan saatiin ja siinä vaiheessa meikämamma lähti autokouluun
biggrin.gif
Oma mopohan se oli loppupeleissä saatava, ja mikäs sen mukavampaa kuin yhdessä
062802moto_prv.gif

On sitä käynyt näinkin,entisen suhteeni alussa puhuin,että on yhden kaverin kanssa ollut paljon puhetta kortin ajamisesta.siitä entinen tyttöystäväni myös innostui ja sanoi,että nyt ajat kortin ja hän lähtee myös mukaan.minä ja ystäväni ajoimme kortit ja hän jätti ajamisen kesken,sen jälkeen sain pyörän ja siihen se suhde taisi sitten lopulta kaatua.

vuosi sen jälkeen jo pelkkä puhe moottoripyöräilystä sai aikaan sellaiset riidat,että oksat pois.kyse ei todellakaan ollut siitä,että olisin laiminlyönyt yhteistä aikaamme moottoripyöräilyn takia.vuorotyössä kun olen niin yleensä ajelin kaverini kanssa työvuorojeni jälkeen jotka loppuivat yleensä puoliltaöin jolloin silloinen tyttöystäväni oli untenmailla kun hänelläkin oli vuorotyö joka taas usein alkoi noin 06.00 aamulla.

yhteiset vapaapäivät vietin aina hänen kanssaan ja sijoitin ajeluni aina sellaiseen ajankohtaan,ettei se häiritsisi parisuhdetta,ei auttanut,sain monta kertaa kuulla,että jos pyörä ei lähde niin hän lähtee.pyörä ei lähtenyt,eikä hänkään pitkään aikaan.kun tarpeeksi tuli riitoja moottoripyöräilystä niin siihen se taisi sitten kaatua.

Sen jälkeen en voisi edes kuvitella,että alistuisin riitelemään tuollaisesta asiasta.jos nykyinen tyttöystäväni käyttäytyisi vähänkään samanlailla,niin sanoisin kyllä suoraan,että jos tämä suhde tällaiseen kaatuisi niin saa minun puolestani kaatuakin.

Meillä kaks ensimmäistä moottoripyörää ilmestyi koeajolle. Viikon päästä aloin ihmettelemään, miten pyörät on vielä koeajolla, jolloin kuulin, että semmoinen on perheeseen jo ostettu. Tietysti se ei tuntunut kovin hyvältä, koska ennenkin perheessämme oli isommista hankinnoista keskusteltu, eikä olisi tullut kuuloonkaan, että itse olisin sijoittanut saman verran rahaa omaan harrastukseeni.
Toisen pyörän kyytiin sitten lähdin itsekin ja nykyisin pyöräily on meille henkireikä, jolla irrottaudutaan arjesta. Täällä Savossa onneksi hyviä maisemia ja reittejä riittää, joten se ei todellakaan ole yksitoikkoista. Enemmän teemme matkoja yhdessä kuin mies yksin. Tosin nauttisin matkoista vielä enemmän, jos pysyisin hereillä. Eilen pihaan ilmaantui uusi pyörä, tosin tämän pyörän tulosta tiesin etukäteen.  
033102bebe_1_prv.gif

Isäntä sai porkkanan tupakanpolton lopettamisesta ja päätti laittaa siitä säästämänsä rahat pyörään. Eipä siihen oikein ollut sanomista.... Pyöriä käytiin kokeilemassa niin, että takamatkustajallakin on mukava istua, eikä tarvitse istua polvet korvissa.
Pyörä tosin hankittiin melko pian tupakanpolton lopettamisen jälkeen, mutta se kuulemma lähtee heti, jos repeää...    
sport05.gif
smile_org.gif
Hitto kun tätä luin ja katselin tuossa sun profiilissa näkyvää sukupuolen merkkii, ajattelin että onpa sulla tuima muori
wink.gif

On sitä käynyt näinkin,entisen suhteeni alussa puhuin,että on yhden kaverin kanssa ollut paljon puhetta kortin ajamisesta.siitä entinen tyttöystäväni myös innostui ja sanoi,että nyt ajat kortin ja hän lähtee myös mukaan.minä ja ystäväni ajoimme kortit ja hän jätti ajamisen kesken,sen jälkeen sain pyörän ja siihen se suhde taisi sitten lopulta kaatua.

vuosi sen jälkeen jo pelkkä puhe moottoripyöräilystä sai aikaan sellaiset riidat,että oksat pois.kyse ei todellakaan ollut siitä,että olisin laiminlyönyt yhteistä aikaamme moottoripyöräilyn takia.vuorotyössä kun olen niin yleensä ajelin kaverini kanssa työvuorojeni jälkeen jotka loppuivat yleensä puoliltaöin jolloin silloinen tyttöystäväni oli untenmailla kun hänelläkin oli vuorotyö joka taas usein alkoi noin 06.00 aamulla.

yhteiset vapaapäivät vietin aina hänen kanssaan ja sijoitin ajeluni  aina sellaiseen ajankohtaan,ettei se häiritsisi parisuhdetta,ei auttanut,sain monta kertaa kuulla,että jos pyörä ei lähde niin hän lähtee.pyörä ei lähtenyt,eikä hänkään pitkään aikaan.kun tarpeeksi tuli riitoja moottoripyöräilystä niin siihen se taisi sitten kaatua.

Sen jälkeen en voisi edes kuvitella,että alistuisin riitelemään tuollaisesta asiasta.jos nykyinen tyttöystäväni käyttäytyisi vähänkään samanlailla,niin sanoisin kyllä suoraan,että jos tämä suhde tällaiseen kaatuisi niin saa minun puolestani kaatuakin.
karua kertomaa..onneksi tilanne on kunnossa.

Mitenkään kumpaakaan osapuolta osoittamatta näitä löytyy molemmista, mutta usealle ihmiselle sopis kumppaniksi paremminkin jokin nelijalkainen.

sitä voi ulkoilluttaa silloin ku itselle sopii.se makaa kiltisti lattialla eikä kämmi soffalle tai sänkyyn.sitä voi pikkasen potkiakki ja silti se heiluttelee häntää seuraavana päivänä.
sille ei tarvi perustella mitään.on aina kuitenkin valmiina seuranpitoon.

jos kuiteskin osoittautuu hiukan erillaiseksi kuin oli ajatellut niin voihan sen sitte viedä eläinlääkärille lopetettavaksi..ihmisten kans on hiukan eri juttu. ne vain pitäs hyväksyä sellaisenaan, vikoineen omine tahtoineen.

onkohan muuten tilanteita toisinpäin..jotta nainen halunnut moottoripyörän mies ei..nainen pitänyt tahtonsa?
enkä nyt tarkoita et ois ostanut heti itsekkin ja hieman suuremman
wink.gif

Meikäläisen uusi ura moottoripyöräilyssä alkoi oudosti.Työkaverin vaimo halusi moposcootterin vaihtaa 125:cc scootteriin. Minä että meidän emännälle voitas ostaa entinen.Perk""le sehän suostu. Opetin ajamaan. Yksin pörräili ympäri "maakuntaa" Minä vällillä myös. Sitten sano että minun pitäis ostaa mopo
wink.gif
Ei ole kiva ajella yksin.
inlove.gif

Meikä ehdotti että ostetaan, pienempi moottoripyörä, jotta voidaan ajella joskus porukalla.
Eikun Savonlinnasta hakemaan Yamaha 125 sr.
sport05.gif

Meikäläinen pääsi ajamaan "moottoripyörällä" viikko ennen juhannusta. Eihän emäntä kyytiin lähtenyt. Tehtaan pihassa tuli kyytiin.
nixweiss.gif

Kesäloma alko 28.07.08 Työkaveri PV. ehdotti että lähdetään, kattelemaan MOOTTORIPYÖRIÄ
blush.gif

Perkel## . HS P. Löyty VN 800 A koeajossa 3:PV sattumien summassa.
Kaupat tehtiin 1.08.08
buttrock.gif

Täytyy sanoa että kyllä olen tyytyväinen.

yhteiset vapaapäivät vietin aina hänen kanssaan ja sijoitin ajeluni aina sellaiseen ajankohtaan,ettei se häiritsisi parisuhdetta,ei auttanut,sain monta kertaa kuulla,että jos pyörä ei lähde niin hän lähtee.pyörä ei lähtenyt,eikä hänkään pitkään aikaan.kun tarpeeksi tuli riitoja moottoripyöräilystä niin siihen se taisi sitten kaatua.

karua kertomaa..onneksi tilanne on kunnossa.

Mitenkään kumpaakaan osapuolta osoittamatta näitä löytyy molemmista, mutta usealle ihmiselle sopis kumppaniksi paremminkin jokin nelijalkainen.

sitä voi ulkoilluttaa silloin ku itselle sopii.se makaa kiltisti lattialla eikä kämmi soffalle tai sänkyyn.sitä voi pikkasen potkiakki ja silti se heiluttelee häntää seuraavana päivänä.
sille ei tarvi perustella mitään.on aina kuitenkin valmiina seuranpitoon.

jos kuiteskin osoittautuu hiukan erillaiseksi kuin oli ajatellut niin voihan sen sitte viedä eläinlääkärille lopetettavaksi..ihmisten kans on hiukan eri juttu. ne vain pitäs hyväksyä sellaisenaan, vikoineen omine tahtoineen.

onkohan muuten tilanteita toisinpäin..jotta nainen halunnut moottoripyörän mies ei..nainen pitänyt tahtonsa?
enkä nyt tarkoita et ois ostanut heti itsekkin ja hieman suuremman
wink.gif
Ei mitään niin huonoa ellei jotain hyvääkin.en tiedä olisinko ikinä saanut pyöräkorttia oikeasti ajetuksi ellei hän olisi olisi ollut innokkaana yllyttämässä siihen,vai olisiko se vain jäänyt pitkäaikaiseksi haaveeksi niin kuin se oli siihen asti ollut.
062802jumpie_prv.gif

Minulla on pyörä ollut ihan pikkupojasta asti,joten niin nykyinen kun ne harvat entisetkin,ovat tienneet harrastukseni.Joten ei ole ollut ongelmia,mutta kyllä nuoruudessa eräs tyttö sanoi että,välillä tuntuu kuin tuo motskari olisi tärkeempi kun minä.No vastaushan siihen oli,että
me ollaan oltu kuukausi yhessä ja sinä alat määrää mitä mä teen,no sussu keräs kamppeesa ja lähti,hyvä niin,paska muija.
Mutta nykyinen ei kyllä ole moksiskaan,no ollaahan sitä oltu yhessä jo Kaaaauaaan.Rouva tietää kun olen pyörän päällä niin en ainekaan ole pahaa tekemässä.
cool.gif

Vaimo vihaa mun pyörää ja sen mahdollistamia lyhyitä oman ajan ottamisia. Kyydissäkään häntä ei kiinnosta istua joten siinähän vihatkoon.
biggrin.gif

Hyvä Wille! Tosta on just kysymys. Oma aika on kadehdittavaa. Olethan muistanut vttuilla kauniiden ja rohkeiden katselemisesta? Entäpä sen kanavan (nelonen?) omaa-aikaa mainoksesta?

Back