• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä + Vaimo / Mies

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moukku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
itse kyselin n.1,5 vuotta sitten "päälliköltä", että :" Mitäs sanoisit, jos ostaisin moottoripyörän?". Vastaus oli :" Pitäähän sunkin joskus itsellesi jotain ostaa."  
thumbs-up.gif
Kiitos ja ostoksille. Viime kesänä sain sitten houkuteltua päällikön kyytiin ( laina ajovarusteilla ) ja n.5km ajon jälkeen pysähdyin pysäkille ja kysyin:" onko kaikki OK, vai vienkö takaisin kotiin?" ,niin takapenkillä alkoi hirveä pomppiminen ja päällikkö ihmetteli :" mitä sinä tähän pysähdyit? Anna mennä.... lisää ajelua... mennään jo!!!"  
buttrock.gif
Ja niin sitä mentiin... ja parin viikon kuluttua piti Päällikölle ostaa omat ajovarusteet. Nykyisin lähtee aina mukaan jos vain kakarat saadaan hoitoon (mummille)  
omg.gif
Nyt kun näitä aiempia juttuja on lukenut, niin alkaa pahasti haiskahtamaan että saattaa olla kohta toisen mopon osto edessä  
ghostface.gif
Päällikkö ei ole uskaltanut (ainakaan vielä) kokeilla minun mopoa (edes istua yksin mopon päällä), koska väittää sen olevan niin painava ja raskas.  
bawling.gif
, mutta se mielipide voi muuttua nopeastikin.

sport05.gif
oon yrittänyt käännyttää ukkoa motoristiks, golfbägi ei mahdu kyytiin, on ollut vastaus  
wink.gif

no, joo - ei haittaa - kummallakin oikeus omaan harrastukseen, ei tule sanomista  
sport05.gif
mamma kruisailee mopolla ja tekee ukon kanssa treffit golfkentän reunalle  
biggrin.gif

Sillon vielä kun itselläni ei ollut korttia, niin olin todellakin mopon ostamista vastaan... No, kundi sellasen hankki ja monen kiukuttelun jälkeen suostuin kyytiin ja siitä se sitten lähti.
biggrin.gif
Eli ei muuta ku parin kesän jälkeen itse korttia ajamaan ja mopoa ostamaan.

Seuraava kundikaveri innostu mun mopokuumeen takia harrastuksesta ja se osti oman pyörän.

Nykyään molemmilla on oma mopo ja kivaahan se tuolla on yhdessä kikkailla. Ei tuu riitaa ajovuoroista tai mistään, kun on omat pelit alla. Saa mennä just niinku haluaa - välillä yhdessä, välillä erikseen.
062802moto_prv.gif

Meillä hallitus otti neutraalisti aikoinaan kevarin oston, ja tykkäs olla mukana kyydissä
thumbs-up.gif
. Oli tosin ollut jo mielellään mopon kyydissä. Nyt tossa tammikuussa muutettiin yhteen ja helmikuussa ostin sit vihdoin sen ekan ison pyörän, siitäkään ei mitään nalkutusta tullut, kun väri on kuulemma hyvä ja menee lujaa, niin voi tulla kyytiin. Tykkää myös poseerata kuviin mopon vieressä
biggrin.gif

itse asiassa avokki on tyytyväinen, kun saa ajella nyt mun bemarilla kesät kun mä meen pyörällä
pftroest.gif

Ainoa mistä tulee kuittailua on se, että täällä foorumilla lueskelen ja kirjottelen kaikki illat, huumorilla tosin sekin
sport05.gif

Meillä asia menny hyvin.
Aluksi kun ostettiin pari matkalehmää ja tuli kyyditetltyä ilman mitään vastarintaa.

Sitten toiselle iski kuume ajaa kortti ja hommasin kerran "yllärinä" tollasen perus alottelija pyörän.
Sillä 1 kausi ja nyt alla hänellä oma R6... jolla isäntäkin pääsee radalle kiekuttamaan...
buttrock.gif

Ite toki tollasella isolla lehmällä jatkan kiemurtelua
smile_org.gif

Melkein joka päivä saa kuunnella nalkutusta, että :"voisit jo vaihtaa ton pyörän autoon, ennen kun pääset hengestä. Olisi paljon käytönnöllisempi meille, koska koirakin pitää saada matkaan kun lähdetään sukulaisiin.".. Joopa joo, tätä se on..

Vanhaa mainosta lainatakseni: "Miehet vaihtuu, pyörä pysyy".

Vaan eipä kukaan ole vielä tähän mennessä ollut ajamista vastaan, pikemminkin pyöräily on ollut yhteinen harrastus.

-äR-

Vaimo kannusti mopon hankintaan ja jo kolmantena vuonna hän hankki oman. Istuu mielellään myös takana, jopa niin, että hattua pitää nostaa. Pisin päiväreissu kyytiläiselle vähän vajaa 1500 km. Karttelee tosin takana istumista alle 10 asteen lämpötiloissa, joka on ihan ymmärrettävää.

Syksyllä entisen tyttöystävän kanssa 30v-hääpäivä. Sitä ennen ns. varmoilla puheilla. Mutta sama eukko ja sama Bemu koko ajan v:sta 1979. Minulla toinenkin pyörä itseasiassa jo v:sta 1972. Mitä hyviä vaihtelemaan.
Eukolla lahjakortti, kuten minullakin mutta ajelee silloin tällöin pätkän. Ei narinaa pyöränvaihdoista, kun ei vaihtojakaan. Miksi vaihtaa uutta Bemaria? Vasta 280.000 mittarissa eli venttiilinsäätöä tieten kohta kaipais ja sen teemme sovussa.

Muutama vuosi sitten rupesin ihan tosissani puhumaan moottoripyöräilyn puolesta, mies siitä innostui, ajoi kortin eikä kauaa tarvinnut rohkaista pyörän ostoon.
Itsekin innostuin kokeilemaan viime kesänä ja kortti tuli ajettua
smile_org.gif

Nyt on eka oma mopo alla ja kevättä odotellaan että pääsis jo
062802moto_prv.gif

Eka mopo tähän talouteen tuli, kun ensimmäinen muksu oli 1v... Melkein vois sanoo että yhteisellä päätöksellä.

Nykysellään emäntä hyppää kyytiin AINA kun mahdollista. Eli voisko sanoo, että nou probs!
thumbs-up.gif

Tämän foorumin kautta löysin ensimmäisen pyöräni joskus vuonna jotakin olivaan sen näkönen että toi pitää saada. Sitten vaan totesin mammalle että käynpä ostaan mopon itelle. :orgmp:No sen kun kotia toin oli hällä hinku kyytiin ja sillä tiellä ollaan, nykykysellä matkalehmällä ollaan pitkin eurooppaa kierretty ja taas kesää ootetaan et ku pääsis matkaan
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
tounge.gif
062802moto_prv.gif
ELÄMÄ ON!!!
sport05.gif

piikkiaikana oli työ ja tuska saada emännyys kyytiin. mut sitku istu kyydis, ni tykkäs kyllä. =)

ny ku o eka iso "oikee" mopo hankinnassa, niin piiiiitkä projekti oli. viimekesän ei lähteny kyytii ku oli lainapeli alla pari viikkoo. siit asti lämpänny. jossai vaihees tos oli ehdoton ei, mökötystä ja mykkäkoulua jos edes vihjas asiasta. nyt pikkuhiljaa sit saanu asiaa suostuteltua, ja saany myytyä idean sille. toki, piti kerätä lista jostain muutamast hommast mitä täytyy tehdä a) ennen ajokauden alkua ja b) ennen kesän loppua.
vaatinu siis hieman enemmän hommia, mutta sinnikkyys palkitaan.
033102bebe_1_prv.gif
onneksi ko. laite on kyykky, et takana ei oo hyvä istua, et siit tuskin tulee kovi aktiivista seuralaista, et saa iha itseksee ajel
033102bebe_1_prv.gif

porin suunnalla näkyy jo täysin kuivaa asfalttipätkää siellä-täällä, kohta!
062802moto_prv.gif

Pitkä juttu mut ei jaksa runoilla
nixweiss.gif

Oikeastaan ainoa"yhteinen"harrastus.
Mä olisin jo luopunu edellisen pyörän jälkeen koko harrastuksesta mut mamman kannustamana tuli sitten hommattua vaan isompi pyörä...
sport05.gif

Oli keskusteluja ja vääntöä aiheesta kyllä. Mies vastusti jyrkästi pyörän hankintaa, ja kortinkin ajamista kerta pyörääkään ei tule.

Mutta ei hätää, meillä vaimoilla on toki keinomme
biggrin.gif
Pyörä tuli, ja tänä keväänä tulee uudempi ja isompi pyörä. Luuli väsyttävänsä mua mutta mäpäs väsytinkin sen
inlove.gif

Nyt se ei enää viitsi mun prätkäilyistäni kilareita ottaa, kysyy vaan että onhan tää uus pyörä mulla sitten kauemmin kuin yhden ajokauden. Eli taipunut on, täydellisesti
062802jumpie_prv.gif

kyllähän tuosta pyörästä keskustella olis kait pitänyt.

sanoin jos vuosi sitten keväällä että nyt mää sen pyörän kesällä ostan ja lisenssikin siihen tuli, mutta mielipä muuttui kun sattui yksi ikävä tapahtuma tuossa lähialueella ja mulla oli pelastustoimen päivystys ja sen keikan kulkua kuului radiosta., tulos oli siis vähän huonompi siellä.

loppukesästä sitten oli pyörää oikeen tyrkyllä ja sanoin että kyllä se kokeilla nyt pitää. pyörä testiin ja vaimoke pienen suostuttelun jälkeen kyytille niin johan alkoi lisenssi oleen taas hankitaan voimassa.
sitten vaan vähän tutkintaa mikä laittaa kun piti kerta matkustus mahdollisuuskin olla siinä kriteerinä. VFR sitten pihaan ja ajokamppeita vaimokkeellekkin.
ja eiköhän sitä ens kesänä pidä reissata suomee pyörällä eikä niinkuin aijemmin että autolla.

Tulevana kesänä tulee ostettua pyörä talouteen. Mies ei vastustanut, päinvastoin. Nyt ensi alkuun yhdellä pyörällä pitäisi pärjätä. En tiedä miten sitten ajovuorojen kanssa... Kuitenkin on aina apina selässä molemmilla kun ajaa
tounge.gif

Positiivista on ollut, miten innokkaasti emäntä on kyytiin halunnut. Nyt varsinkin, kun pienokainen syntyi ja päästään yhdessä heittämään niitä pidempiä reissuja - ei malttaisi odottaa ajokauden alkua.. Mahtava yhteinen harrastus, kertakaikkiaan!
sport05.gif

Parree puolisko on tähän saakka istunut takana mutta nyt on sitten armoton mopokuume. Joten joku helppo kuussatkunaku on sitten hankittava. MT03 on kuulemma haaveiden kohde ja sinällää ei huonompi toive, luulisi jammun olevan helppo pyörä ihan täysin aloittelijalle. Gladiuskin menettelee, itselleni olisi se henkisesti helpompi hankkia kun sitä saa vielä abseilla varustettuna.

Vaimollani on lahja A-kortti jonka sai viimeistä edellisenä päivänä kun niitä oli vielä jaossa. Todennäköisesti parasta olisi aloittaa autokoulun ajotunneilla.  viime kesänä kävi kokeilemassa pari tuntia autokoulussa ja kurvailut meni ihan ok,, mutta kuume ei silloin yltyny täyteen mittaan.

Kysymys kuuluisikin että mistä tampereen ympäristön autokoulusta kannattaisi ajotuntipakettia lähteä kyselemään? Naisten kokemukset olisi enemmän kuin tervetulleita.

kesää odotellessa.

Back