• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä + Vaimo / Mies

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja moukku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meillä se narina ja kiukuttelu ennemminkin tulee siitä, jos en ota vaimoa mukaan ajeluille...Välillä on mukavaa päästä ihan yksikseenkin ajelemaan..

Tykkäähän se kyydillä istua! Omat ajokamppeetkin ostettiin tuossa kesällä. Ei vaan toi kutonen oo suunniteltu kakspäällä ajettavaks mutta kyllä sillä suoraa tietä päästelee.

Ehkä joskus vielä olis sellainen pyörä alla joka olisi hyvä ajaa oli yksin tai kaksin liikenteessä.  
062802jumpie_prv.gif

Ei se kuitenkaan omaa halua.  
062802moto_prv.gif
(ainakaan vielä)
inlove.gif

No eipä toi vaimoa kovin kiinnosta 2kumiset.Yhden kerran oli kyydissä semmoiset 2 kilometriä. ajettiin kahta-kolmea kymppiä niin huuteli takaa että elä aja niin kovaa että silleen :DNo ei vaimo mimun harrastusta vastaan ole(sai uuden auton) :;):ja minä toden näköisesti uuden pyörän keväällä(busan)
cool.gif

Hyvää juttua ootte kaverit kirjotellu
smile_org.gif

Itselläkin oli 3 päivän neuvottelut ja lupa on nyt myönnetty, ei olis muuta kun kävis hakemassa vaan
smile_org.gif
Mutta tulee hankaluuksia kun menis myöhäksi kun pääsee töistä, ja nyt ens viikonloppuna olis messut niin ei oikeen kykene.

Mutta katsoo jos tuolla pyörällä ajaa sen 2v-3v, kilometrejä juuri yhtään mittarissa, juuri sen 600km.

Jatketaan samaan malliin !!
buttrock.gif
062802moto_prv.gif

Ilmoitin hankkivani nyt sen mistä olen vuosikaudet haaveillut eli moottoripyörän
smile_org.gif
Aviomies ei pistänyt hanttiin, ei lähtenyt edes kaupolle mukaan vaan otin mukaani kokeneen motoristin ja tulimme pyörän kanssa kotiin
062802jumpie_prv.gif

Nyt menossa toinen pyörä- siihen ukko heitti kommentin, että tarviiko se pyörä joka kesä vaihtaa? Siihen sai vastaukseksi - älä puutu kun et ymmärrä
sad_orig.gif

Tuo on juuri niitä asioita kun kaikki ovat sanomassa aina kommentteja että pitääkö sitä joka kesä vaihtaa yms jos laittaa hiukan rahaa siihen kiinni, näin sanovat yleensä jotka eivät ymmärrä harrastuksesta juuri mitään.

Omalla kohdalla oli juttua että kun myin motocrossin pois ja ajattelin vaihtaa kadulle niin onko se sen turvallisempaa sitten?

Crossiradalla tai kadulla, mun mielestä vaarallisia paikkoja molemmat, varsinkin kun on kortittomia ajajia joukossa suurehko määrä. ( En tarkoita henkilöitä joiden ei tarvitsi syntymävuodensa takia suorittaa kursseja )

Minun mielestä kurssit on ainoastaan positiivinen asia, toki on etua jos autolla on ajanut normaali liikenteessä.

Yleensä se on autokortti ensimmäinen mikä menee hankintaan jonka jälkeen käydään muita suorittamaa, itselläkin on 5v kokemusta vasta autolla ajamisesta liikenteessä mutta kyllä siinä ajassa tarpeeksi kokemusta karttuu, tämä toki minun mielipiteeni asiaan.

Lisäillään sitten
smile_org.gif

bowdown.gif

En tiedä onko kenelläkään muulla samanlaista mutta itsellä on avovaimon kanssa hurja vääntäminen päällä. Sanoo etten koskaan halua viettää aikaa hänen ja 2v poikamme kanssa, paska puhetta. Ei mikään estä meidän heittämässä pyörällä kesällä reissuja, tosin poika joutuisi jäädä hoitoon. Väittää että menen tostanoin vaan silloin kun huvittaa eikä hän voi, ei kuitenkaan koskaan avaa suutaan jos haluaa lähteä johonki tai ehdota mitään.
Skidille kunnon peräkärry (kuomuineen, plekseineen, turvakaarineen) ja turvaistuin sinne. Siellä se on paremmassa turvassa kuin te pyörän päällä.

No problems, only solutions.  
thumbs-up.gif
Eipä taida saada kuljettaa ihmisiä peräkärryllä kuin polkupyörän perässä ja kait traktorilla .

En tiedä onko kenelläkään muulla samanlaista mutta itsellä on avovaimon kanssa hurja vääntäminen päällä. Sanoo etten koskaan halua viettää aikaa hänen ja 2v poikamme kanssa, paska puhetta. Ei mikään estä meidän heittämässä pyörällä kesällä reissuja, tosin poika joutuisi jäädä hoitoon. Väittää että menen tostanoin vaan silloin kun huvittaa eikä hän voi, ei kuitenkaan koskaan avaa suutaan jos haluaa lähteä johonki tai ehdota mitään.
Skidille kunnon peräkärry (kuomuineen, plekseineen, turvakaarineen) ja turvaistuin sinne. Siellä se on paremmassa turvassa kuin te pyörän päällä.

No problems, only solutions.  
thumbs-up.gif
Eipä taida saada kuljettaa ihmisiä peräkärryllä kuin polkupyörän perässä ja kait traktorilla .
Juu, voipi olla hiukan hankalaa... :/

Parempi suosiolla odottaa että poika hiukan kasvaa, ja nyt tällä hetkellä heitetään lapsi ystävällisiä reissuja, ei muutamaa päivää pidempiä, voi mummille ja vaarille heittää hoitoon sitten.

Paree hommata kaikki lelut ennen mitään vakavaa... Ja saavutetuista eduista ei perkl. luovuteta..
033102beer_1_prv.gif

että näin..

Miks helvetissä puolison pitäis sotkeentua omaan harrastukseen? :mitäänottanu:En minäkään sotkeennu hänen harrastukseensa, molemmilla omia harrastuksia, sitä kautta myös omia kavereita, omaa elämää, jne.

Ei kai parisuhteessa ole tarkoitus vangita toista puolta henkisesti niin että kaikki pitäis jakaa...
inlove.gif
..

Muutenkin jaetaan elämässä jo niinpaljon asioita hänen kanssaan että jotain omaakin on oltava, eihän toista voi omistaa eikä vangita...
bowdown.gif

Miks helvetissä puolison pitäis sotkeentua omaan harrastukseen? :mitäänottanu:En minäkään sotkeennu hänen harrastukseensa, molemmilla omia harrastuksia, sitä kautta myös omia kavereita, omaa elämää, jne.

Ei kai parisuhteessa ole tarkoitus vangita toista puolta henkisesti niin että  kaikki pitäis jakaa...
inlove.gif
..

Muutenkin jaetaan elämässä jo niinpaljon asioita hänen kanssaan että jotain omaakin on oltava, eihän toista voi omistaa eikä vangita...
bowdown.gif
totta

Olin haaveillu pitkään omasta pyörästä, oikeastaan siitä asti kun kevarista luovuin. Viime kesänä sitten tuli pyöräjutut puheeksi ja hänkin oli sen verran innostunut asiasta että päätettiin puoliksi ostaa ja hän meni korttia ajamaan.

Mihin on päädytty? No nalkutus alkaa siitä jos on kaunis aurinkoinen kesäpäivä ja molemmilla vapaata ja en ota häntä kyytiin  
biggrin.gif
No aluksi toki oltiin ihan yhtä mieltä että turvallisempaa että ajelen yksin kun ei moneen vuoteen ollut ajanut edes fillarilla. Nyt sitten alkoi puheet että pitäisi hänet lunastaa ulos banditista jotta saa ostettua itselleen oman, pääsee ajelemaan kaksin yksin / yksin kaksin  
062802jumpie_prv.gif
vaimitenseoli. Katotaan sitten ensitalvena miten tarina jatkuu vai jatkuuko....  
062802moto_prv.gif

Heh! Tää on hyvä aihe!

1. Ostin ensimmäisen pyörän kun oltiin vaimon kanssa oltu 2 viikkoa riidoissa ja ei oltu nähty ollenkaan. Olisisittepa nähnyt ilmeen kun meni autotalliin: "Mikä TOI ON!"
-> Sanoi ettei tule ikinä moisen akanheittopyörän kyytiin. Käsite syntyy siitä, että satula on "korkeella".

2. Noh, sittehän se piti käydä vaihtamassa. Kysyin, että tuleksä nyt kyytiin? EN! No, mitäs jos ostan Sulle makeen näköisen nahkapuvun? En. No käytäiskö kuitenkin katsomassa? No, joo... Tää on hyvän näköinen puku!
-> Kyytiin. Perse puutuu... (ValiValiVali...).

(3. Joo, käydään vaan siellä... No miksei sielläkin...)

4. Mitäs jos ostaisin paremman? Njoo, millasen? Tällasen! Joo, toi on hyvä jos se on ton VÄRINEN! (Heh!)

5. No, nyt pitäis vaihtaa johonkin sinkkumalliin.

Minä olen meillä se hurahtanut... Mieheltä ei edes kysytty, kun päätin pyörän hankkia, jälkikäteen kyllä siitä sain kuulla, että ihan päätön hankinta  
tounge.gif
 Taidan jatkossakin olla ihan yksinäni tän harrastuksen kanssa, onneksi lankomiehellä on pärrä, niin pääsee edes sen kanssa reissulle, jos ei yksin jaksa lähteä.

Sanon kyllä, että loputtomasti hankinnan tulevaisuuteen työntäminen voi johtaa hankinnan tekemättä jättämiseen. Että jos sen tahtoo, niin sitten hankkii kanssa, kerran täällä vaan eletään. Itse en oo katunut, vaikka vieläkin orgin tapaamiset tekee vaikeeta isännälle...

Oli, ja helvetin iso olikin! sit päädyttiin siihen että minä muutin omaan talouteen ja sain pyöräni!
biggrin.gif
cool.gif

Ei kait tuossa mitään ylitse pääsemätöntä ole? Itse aloin 18 vuoden yhteiselon jälkeen ehdottelemaan, että tommonen maxiskootteri vois olla hauska härpäke. Vahvasti epäiltiin ettei minulla olisi aikaa sillä ajelemiseen: turha hankinta. 19 vuoden yhteiselon jälkeen keväällä sama kuvio. Ja myös seuraavat pari kevättä samalla kaavalla.

Sitten 22 vuoden kokemuksella ajattelin, ettei hän siitä suutu ja ostin sen härpäkkeen. Sitten ostettiin ajokamppeet ja viime kesänä päästeltiin yli kymppitonni kaksistaan. Moposta tuli lopulta se mitä oli jo vuosia haettu - yhteinen harrastus. Vaimo tyytyy kyytiläiseksi ja se sopii mulle. Yleensä impulssi ajelulle lähdöstä tulee myös vaimolta.

Muutama kesä sitten kun hankin ekaa fillaria melkein parinkymmenen vuoden tauon jälkeen oli vaimo hieman vastaan, mutta kun oli ekan kerran kyydissä ei "paluuta ollut"  
062802moto_prv.gif
- nyt istuu takajakkaralla lähes joka kerta  
inlove.gif

Viime vuonna MP-messujen jälkeen kun tuli mainittua isommasta Customista, niin oikeen kannusti vaihtamaan isompaan  
sport05.gif

Ensin vaimoke vastusti pyörän hankintaa lähinnä turvallisuussyihin vedoten mutta kun ostin pyörän omilla rahoilla ja vein puolison ajelulle kuoriutui epäilijästä innokas vyöruusu. Nyt ajokamojen kaapistanosto saa aikaan suunnilleen samanlaisen reaktion kun näyttäisi kotonä päivän odotelleelle koiralle pantaa ja hihnaa
biggrin.gif

Kesän reissuja suunnitellaan innolla yhdessä.

Iltapäivällä MP-messuille, kahdestaan.

Back