• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyora.org 2.0 on julkaistu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hannula
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juicci sanoi:
Mistäpäin uutta sivustoa löytyy sää-palvelu?
Onko edes enää olemassa?

Ei vielä tällä hetkellä mistään, sääpalvelu on käsittääkseni kuitenkin tulossa ry:n jäsenille jahka siihen asti tässä muutoksessa päästään. Ei taida olla ihan kärkipäässä fiksattavien asioiden listalla, mutta toivottavasti ennen ajokauden alkua sekin jo olisi toiminnassa.

täytyy sanoa että ihan kuin olis jonkun "muun kerhon" sivuilla. onkohan musta tulossa skeptinen kehityksen jarru... kirjauduin ensimmäistä kertaa kuukauteen (maksaakseni jäsenmaksun) enkä löytänyt oikeastaan mitään tuttua.

edit 1... ei tolta näyttää oma vasenlaita...
edit 2... toivottavasti niitä tuttuja näkee kesän mittaan ratojen liepeillä..:)-

Viimeksi muokattu:
Kriisi sanoi:
Ei vielä tällä hetkellä mistään, sääpalvelu on käsittääkseni kuitenkin tulossa ry:n jäsenille jahka siihen asti tässä muutoksessa päästään. Ei taida olla ihan kärkipäässä fiksattavien asioiden listalla, mutta toivottavasti ennen ajokauden alkua sekin jo olisi toiminnassa.

Juicci sanoi:
Mistäpäin uutta sivustoa löytyy sää-palvelu?
Onko edes enää olemassa?

Juuri näin. Tulee kyllä palveluna takaisin, mutta kuka sitä oikeasti edes kaipaa ennen ajokautta :D

Mikuni sanoi:
Onkos foorumilla tarkotuksella jätetty tieto käyttäjän sukupuolesta pois? Vanhassa tuo näkyi jos sen oli tietoihinsa lisännyt.

jarska sanoi:

Kiva linkki, mutta nyt mennään versionumeroa isommalla alustalla. Vinkit ovat tervetulleita, mutta 3.x kamat eivät valitettavasti toimi 4.x versiossa. Sikseen, tulossa on tuokin, mutta ei valitettavasti prioriteetissa numero ykkösenä nyt...

998sFE sanoi:
Onkohan tätä jo kysytty, saako keskusteluiden etusivun uusimmissa viesteissä näkymään vain thriidit? Nyt kun se näyttää yksittäiset viestit, pari ketjua syö kaiken tilan. Ainakin itse näkisin parinkymmenen uusimman yksittäisen viestin sijaan aktiivisimmat keskustelut.

Juutana sanoi:
Tuo muutos on tulossa.

Alkaa kyllä oleen melko ahdistavaa, nytkin jotain lippuarvontaa koko sivusto täysi. Ei millään jaksa alkaa etsimään olisiko joku jotain kiinnostavaa päivän aikana kirjoittanut. Kohta ei viitti täälläkään enää surffata. Mikä tietysti on pelkkää plussaa kun käyttää ajan johonkin muuhun kuin netissä notkumiseen.

Olisiko hullu idea, jos tuo "merkitse foorumi luetuksi" ei aina kysyisi että oletko varma vai et? Minä pärjäisin ilmankin ko. ominaisuutta.

998sFE sanoi:
Alkaa kyllä oleen melko ahdistavaa, nytkin jotain lippuarvontaa koko sivusto täysi. Ei millään jaksa alkaa etsimään olisiko joku jotain kiinnostavaa päivän aikana kirjoittanut. Kohta ei viitti täälläkään enää surffata. Mikä tietysti on pelkkää plussaa kun käyttää ajan johonkin muuhun kuin netissä notkumiseen.

Tähän on tulossa muutosta. Tiedän, että odottavan aika on pitkä. Muutostyötä ja ihan perussäätämistä on niin valtavasti, että kaikkea ei vielä ole ehditty säätämään. Mutta tämä on prioriteettilistan kärjessä.

Generig sanoi:
Olisiko hullu idea, jos tuo "merkitse foorumi luetuksi" ei aina kysyisi että oletko varma vai et? Minä pärjäisin ilmankin ko. ominaisuutta.

Mun mielestä hyvä, kun se kuitenkin on tuossa uusimpien viestien vieressä ja joskus voi tulla ohilaukaus.

Ytsför sanoi:
Mun mielestä hyvä, kun se kuitenkin on tuossa uusimpien viestien vieressä ja joskus voi tulla ohilaukaus.

kyllä, ihan hyvä näin. valintakin on valmiiksi "ok" niin riittää että näpäyttää vaikka spacebaria (välilyöntiä) jos ei jaksa hiirtä raahata siihen laatikon päälle.

Nyt tässä muutaman hetken tätä uutta foorumia seuranneena, täytyy todeta, että on menty väärään suuntaan. Tästä tuli liian sekava ja hankala käyttäjien kannalta.
Vanha oli huomattavasti selkeämpi. Mun mielestä tehtiin liian iso muutos vanhaan. Jossain aiemmassa ketjussa epäilin, että kirjotusten määrä on laskenut. Nyt väitän, että näin on. Jos ylläpito on eri mieltä, niin miellään näkisin statistiikkaa. Vielä ei ole varmaankaan myöhäistä palauttaa vanhaa foorumia takaisin (tekniikasta en niin tiedä). Jos tää ulkonäkö joidenkin mielestä on karkkia, niin käytettävyys on tän "pahan" liköörikarkin sisältö.

Minäkin "vanha" käyttäjä hyppäisin heti toiseen foorumiin, jos vastaava olisi tarjolla. Kilpailevat foorumit vain pullistelevat fightereitä ja mopoja mun makuun hieman liikaa.

Viimeksi muokattu:
Itse kaipaisin itse sisältöosion ja taustan välille enemmän kontrastia. Nyt on hieman liian "vaalea" koko sivuston ulkoasu. Nämä siis uuden käyttäjän mielipiteitä. Miten paikkakunnan saa avatarin alle?

Täytyy valitettavasti kompata Heksaa tässä uudistus asiassa.:itkupilli:

Tässä on näköjään käynyt juuri niinkuin pelkäsinkin, eli hienoa ja toimivaa työkalua on "kehitetty" oikeen urakalla väärään suuntaan. Varsinkin tämä uuden sivuston ulkoasu on kyllä jotain hämmentävän onnetonta ja sekavaa settiä. :vi**ttaa:

Samaan hengenvetoon tietty täytyy todeta, että tätä samaa monimutkaistamis ilmiötä tapaa monessa muussakin asiassa nykypäivänä. Sanaa "kehitys" käytetään joka ikisestä muutoksesta oli se muutos sitten hyvään tai huonoon suuntaan... Jatkuvasti "kehitytään", tai ainakin itselle uskotellaan niin ja mennään samalla lusikka pohjassa pöpelikköön. Olkoon vaan näin, ei liioin henkilökohtaisesti hetkauta suuntaan eikä toiseen. On vain hyvin valitettavaa, että "yksinkertainen on kaunista" periaate on hyvää vauhtia kuolemassa sukupuuttoon. Tässä jälleen yksi esimerkki aiheeseen.

On kyllä suoranainen IHME jos tällainen "uudistus" ei vaikuta foorumin aktiivisuuteen...

Viimeksi muokattu:
En väitä että se vanha olisi ollut hyvä. Mutta tämä uusi on epäselvä, sekava ja hankala. Ja tarkoitan nyt ulkoasua.

Ja tämä kaikki on johtanut siihen, että en enää käy ko. foorumilla lainkaan. Nytkin tulin kuukauden tauon jälkeen katsomaan josko ulkoasu olisi jo järjestetty uusiksi, vaan ei.

R.I.P moottoripyörä.org tätä menoa.

cartmann sanoi:
Itse kaipaisin itse sisältöosion ja taustan välille enemmän kontrastia. Nyt on hieman liian "vaalea" koko sivuston ulkoasu. Nämä siis uuden käyttäjän mielipiteitä. Miten paikkakunnan saa avatarin alle?

Paikkakuntaa ei tällä hetkellä voi listätä tai muuttaa. Tulevaisuudessa voi.

GT78 sanoi:
En väitä että se vanha olisi ollut hyvä. Mutta tämä uusi on epäselvä, sekava ja hankala. Ja tarkoitan nyt ulkoasua.

Ja tämä kaikki on johtanut siihen, että en enää käy ko. foorumilla lainkaan. Nytkin tulin kuukauden tauon jälkeen katsomaan josko ulkoasu olisi jo järjestetty uusiksi, vaan ei.

R.I.P moottoripyörä.org tätä menoa.

Samat sanat täältäkin. Orgin uudistuksen jälkeen on tullut surffailtua enimmäkseen "perinteisemmän näköisillä" foorumeilla. Nettifoorumeita tulee luettua lähinnä silloin kun aivot on laitettu illalla jo narikkaan. Uusi fooruminäkymä on liian monipuolisensekava jotta jaksaisi paneutua uusien viestien bongaamiseen. Esim. Matkaendurot.net-palsta on ulkoasultaan juuri sellainen, jota kaipaan. Automaattinen sisäänkirjautuminen ja "näytä uudet viestit"-painike ja koko sivulle avautuva "uusien viestien" valikko lienevät meistä useimmille ne tärkeimmät toiminnot?

Anyway, nostan hattua palstan kehittäjille ja toivotan tsemppiä että jaksatte ratkoa ongelmia jatkossakin!

Eipä tähän nykyversioon kannata rakastua, tulee vaan suurempi eroahdistus.

Täytyy sanoa että itekkään ei jaksa enää lueskella niinkuin ennen. Jotenkin menee hirveäksi kahlaamiseksi kun ennen näki suunnilleen yhdellä vilkaisulla että kaiken oleellisen.

Odotan että tässä on tulossa .org v2.2 tai jotain jossa hommaa on tiivistetty, keskustelu alueen etusivu uusittu ja värit kunnossa. Lisäksi toi on ihan typerää että sama ketju on useaan kertaan (siis viestien perusteella) tuolle uudet viestit osiossa.

Kumman kauan kestää kun nää on kuitenkin yksinkertaisia leiska muutoksia..... :hanuria:

Murina sanoi:
Lisäksi toi on ihan typerää että sama ketju on useaan kertaan (siis viestien perusteella) tuolle uudet viestit osiossa.

Ei mulla kyllä ole mielstäni, kun klikkaa Uusimmat viestit tuosta ETUSIVU KESKUSTELU -linkkien alapuolelta. Tosin siinä näkyy semmoisiakin ketjuja mitkä on tullut luettua, mutta niin varmaan kuuluukin, onhan ne silti uusia.

Back