• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä on moottoripyörä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja GriZzLy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eiks ne moottoripyöräksi kuitenkin ole rekisteröity?
033102bebe_1_prv.gif

Maksetaan moottoripyöräveroa ja moottoripyörien vakuutusmaksuja
nixweiss.gif
.

Joten kai ne moottoripyöriä on, kulkeekin kahdella pyörällä. Siinä missä asuntoauton kokoiset matkamopotkin
idea3.gif

Vastaan tervehdykseen mutta muuten saattaa jäädä huomaamatta kun en erityisemmin kiinnitä huomiota.

Moikatahan sitä vaikka isäjumalaa jos lapanen nousee sieltä puolelta ensin...koska yleensä kevari, mopo tai skootteri kuski korkeintaan pelästyy ja ajaa ojaan jos niille menee ensimmäisenä heiluttamaan...kaikille nousee lapanen mutta mustalaisille korkeintaan yksisormi...on se vaan niin epäreilua kun toiset on jo eläkkeellä kun minä vasta koulusta pääsen...
tounge.gif

sundqvistin laulun sanat muutettiin ennen lopullista julkaisua nykyisin tunnettuun muotoonsa, alunperin olivat: "moottoripyörä on moottoripyörä, harley davidson on lälläripyörä..."

tämmöistä kertoo eräs legenda.

Mielestäni kap57 löysi parhaiten totuuden. Moottoripyörä kuvasti (silloin joskus) jonkinlaista kapinallisuutta, vauhtia, nuoruutta, meteliä jne. Skootteri taas oli vanhempien herrojen ja nörttien rauhallinen ja siisti kulkuneuvo. Johan niillä nyt ajotyylikin on melko erilainen, normaalisti.
Ei siinä sen ihmeempää mystiikkaa liene. Ajatelkaa kotiloita; toiset tyytyy ladaan, toiset tahtoo ferrarin. Eivätkä moikkaile keskenään
biggrin.gif

Mutta ilman muuta moikkaan skooderistille, jos hän aloitteen tekee. Muuten yleensä en.
cool.gif

Kyllä mun päässäni Vespa-kuskit ovat ihan samalla viivalla kuin muutkin motoristit. Siinä on varmasti samanlaista henkeä.

Burgmania ja kumppaneita taas en ole tajunnut koskaan... Mutta kaikille morjestetaan.

Tottakai morjestan.
Isäukko ajeli aikoinaan paljon skootterilla ja kertoilee hauskoja (ja vähemmän hauskoja) juttuja 60-luvulta. Kuten sen kun oli lokakuun liukkaissa väistänyt jotain eukkoa Tampereen Itsenäisyydenkadun mäessä mukulakivillä ja seuraava muistikuva olikin sitten sairaalasta  
sad_orig.gif
Onneksi ei käynyt pahemmin.
Ei vissiin ollut sen ajan nahkapotilla kovin paljon iskulta suojaavaa vaikutusta  
tounge.gif

Mä en karsasta skoottereita ja ovatpa karavaanaritkin kavereitani
smile_org.gif
Vastaan kyllä skoottereidenkin tervehdyksiin, mutta aika harvoin heillä käsi nousee. Onkohan "karsastus" hieman molemminpuolista?

En mä muutenkaan ymmärrä omaan perseeseen tuijottajia. Jokainen harrastaa omia mieltymyksiään ja ymmärrän sen täysin.

Edit: MagnaMan taas kirjoitteli toisen nimissä...
Karavaanarit on munkin "kavereita", kun oon mopolla liikkeellä, pääsee helposti ohi, mutta kotilon kanssa liikkuessa sappea erittyy niiden kanssa ihan erilailla. Eräs kaverini päivitteli aina kun yhdessä näitä kohdattiin:
- Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka vetävät perässään noita kuselta haisevia lasikuitukoppeja ja niissä öitään viettävät. Jos kusi ei tuu kuin omaan vessaan, on syytä mennä lääkäriin, eikä olla nimikkopaskahuussinsa kanssa liikenteen harmina-
Aika osuvasti sanottu
blush.gif

Mitä skoottereiden tervehtimiseen tulee, vastaan jos kysytään, eikun tervehditään, mut muutoin taitaa jäädä moikkaamatta.
Kait se kuitenkin pohjimmiltaan juontaa tuohon lälläri-kuvaan. Tosi kundi ei skootterilla aja, akkojen hommia.
nixweiss.gif

Mut eihän se pohjimmiltaan noin ole.

Mitä oman perseen tuijottamiseen tulee minä ihailen heidän notkeuttaan, minä en taivu lähellekkään, että p*rseeni näkisin, hyvä kun perheen pienimmän näkee mahan alta
062802jumpie_prv.gif

Joskus vahingossa saatan moikata mutta tarkotuksella en. Kyllä se johonkin lälläripyöräfiilikseen liittyy. Mopoille vastaan jos ensin kättään nostavat.

Ja miks muuten nykyään usein moottoripyöristä puhutaan mopoina.
crazy.gif

Moottoripyörä on moottoripyörä, motukka, pärrä ym. Mut mopo on mopo ja skootteri on skootteri.

Aika paljon ajellaan kaverin kanssa jolla on vespa, voi jotakin huvittaa customi ja skootteri yhdessä tien päällä, mutta sama idea skoottereissa on kuin muissakin mopoissa. Mopoille harvemmin lapa nousee mutta skoottereille tottakai.
wink.gif

Heh, pitäiskö tässä kimpassa hankkia skootteri, virittää sen vimpan päälle, modata ulkonäköä pikkasen paljon, ja mennä B-iltaan pätemään... Mitähänä duudit sanois jos ottais ja tempaisi 200 m keula (suljetulla alueella tietysti  
tounge.gif
) ja sen jälkeen pieni stoppi.
jotain tähän tyyliin vai?

Mä kyllä moikkaan jos scootteristi moikkaa eka, koska minä en ainakaan erota moposcootteria ja isoa sellaista toisistaan jos vastaan tulevat.

Moikkaan jos moikkaa ensin, mutta muuten ei käsi nouse
tounge.gif

Vaikka kaverin keulimiset videolla olikin näyttävää katseltavaa, niin skootteri on silti lälläripyörä
033102bebe_1_prv.gif

Tampereella on yks sellanen muija joka ajelee täydessä tällingissä vanhalla skootterilla (mikä mopo lie, en tiedä), krominvärinen braincappi päässä. Hapsuja mopossa enemmän kun tarpeeks ja muutenkin tyyli viimesen päällä kohallaan! Se on aika päitä kääntävä näky!!  
tounge.gif
cool.gif
Höh, ei se ole vanha, se on Honda Shadow, retromalli.

Itsekin entisenä vanhan Vespan omistajana bongaan tietyt skootterit liikenteestä.

Heh, pitäiskö tässä kimpassa hankkia skootteri, virittää sen vimpan päälle, modata ulkonäköä pikkasen paljon, ja mennä B-iltaan pätemään... Mitähänä duudit sanois jos ottais ja tempaisi 200 m keula (suljetulla alueella tietysti  
tounge.gif
) ja sen jälkeen pieni stoppi.
jotain tähän tyyliin vai?

Mä kyllä moikkaan jos scootteristi moikkaa eka, koska minä en ainakaan erota moposcootteria ja isoa sellaista toisistaan jos vastaan tulevat.
vaikka tyyppi ihan mallikkaasti hoiti hommaa, ni jotenki se vaa näytti vähän...hauskalta
wink.gif

Ei nouse lapanen.....ei ei......(vaik maailmanopein skootteri mulla onki).....hehheehhhheee....
crazy.gif

Ajelin viimekesänä kavereiden kanssa Roomaan. Itselläni on Vespa. Kyllä ulkomailla skootterilla ajavaa moikataan. Suomessa ollaan niin nurkkapatriootteja ja omaan napaan tuijottelijoita. Onhan se alentavaa moikata 1000 euroa maksavan pyörän omistajalle....varsinkin kun itse kiertää nurkkia muskelipyörällä, eikä uskaltaudu kehä 3:n pohjoispuolelle....

Back