• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä kaadettu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja niko80
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nää "amatöörit" on pahimpia. Ne vaan tuhoaa. Ammattilaiset sentään vie pyörän kerralla, eikä sitä sitten enää näe. Vuonna yx ja kax yritti joku teinijoukko viedä multa SAAB 99:n (tyhmiä kun olivat). Joka ikinen lukko oli murjottu paskaksi jollain järeällä ruuvimeisselillä. Mukaanlukien virtalukko. Se miksi eivät tuota liikkeelle saaneet on jäänyt ikuiseksi arvoitukseksi ja todisteeksi noiden taidoista.

Virta-avaimella tuota meinaan ei kyllä tuon käsittelyn jälkeen saanut käyntiin, mutta millä hyvänsä ruuvarilla, ruokaveitsellä tai vaikka jäätelötikulla. Piti laittaa penkin alle virtalukon virkaa hoitava piilokytkin, joka hoiti hommansa monet vuodet.

Koska lukkosarja olisi maksanut liikaa köyhälle opiskelijalle, tuli tuolla sitten tosiaan ajeltua siinä kunnossa monta vuotta. Hyvä puoli oli se, että avaimia ei tarvinnut muistaa!

Elikkäs oli joku huligaani käyny tyrkkäämässä mun pyörän nurin eilen illalla. Tulin töistä kotiin siinä kymmenen aikoihin, kahdeltatoista kurkkasin vielä pihalle ennen nukkumaan menoa ja mopotin oli nurin oikealla kyljellään! Prkl!
veryangry.gif

Tuloksena: peili palasina, vilkku naarmuilla, kate halki vilkun päältä, parit naarmut sivukatteessa ja ohjaustangon päässä, jalkatapista murtui palanen ja äänenvaimentimeen tuli pieni jälki. Vakuutukseen menee mut kyllähän se v****taa ku tollasta tapahtuu. Ei paljon toisten omaisuutta kunnioiteta.

edit:
Tapahtui Oulussa, Kaijonharjussa.
Ei perhana että tällaset pistää v*tuttamaan. Oon itse just ekaa mopotinta hankkimassa ja se tulisi olemaan parkissa juurikin Oulun Kaijonharjussa. Pitää kai yrittää että sais sen tuohon sisäpihalle tuoda.

Mä liityn joukkoon....

Viime yönä porvoon kevätkummussa kotari kaadettu.En ole vielä kerenny paikan päälle katsomaan,mutta mitään ei kuulemma ole hajonnut.Gasot ja öljyä tullut pihalle kuuleman mukaan.
Terveisiä vaan niille perseenrei´ille jotka sitä oli yrittänyt lainata.Toivottavasti tavataan pian!!!
mad.gif

Tätähän sitä itsekkin aina joka aamu miettii. Onko mopo pystyssä...tai yleensäkään pihassa. Oikeastaan ihme ettei mitää ole sattunut, aikamoisissa "miljöissä" on joutunut pyörää pitämään. Jotenki tuntuu, että toi peite auttaa tähän ilkivaltaankin...jos se pyörä ei ole näkyvillä, niin narkit yms. ei silleen "ärsyynny" siitä pyörästä. Kait tätä vois joku yliopistomies(nainen) vaikka tutkia...
biggrin.gif

Juu, ikävä kyllä on tämän kerhon jäsenyysluvut nousussa. Oma pyörä (Z750) kaadettiin Helsingin Ruoholahdessa mennä kesänä ja V....u sitä V.....sen määrää. Laitoin toiveikkaasti vielä kuvaa lähimarketin seinille, että olisko kukaan nähnyt tekijää mutta eipä mitään (yllättäen) kuulunut. Koita kestää ja etenkin kun korjaamoilla kestää. Oma oli 3vkoa BW Lauttasaaressa...

Pitäiskö alkaa parkkeeraan nurmikolle, nii sais pyörä semmosen "pehmeän laskun" =)

Kaijonharjussakin pyörii niitä pikkunilkkejä iltaisin vähän turhanki kans, pitäis vissiin joku ulkonaliikkumiskielto olla :F Eipä silti, keskustassa oli joku kansalainen käynyt räkäisemässä pyörän päälle. Ei se mua siis mitenkään haittaa tai aiheita älytöntä mielipahaa, pistääpä vaan naurattaan
smile_org.gif
Miten joku viittii vaivautua johonki noin lapselliseen hommaan?

Jahka saan sen mopon liikenteeseen niin pitää varmaan taluttaa se aina takapihalle.. Kyllä koirat herättää jos siellä joku liikkuu... Ei tarvii kuin takaovi avata ja hups pääs koira "karkuun"... Siinähän jouksevat 40 kilonen ohjus perässään... (se muuten puree lujaa, pelkkä leikkisä näykkiminen sattuu niin stanasti)...

Eikös männä vuosina joku (briteissä) ollut virittänyt Coswoorttiinsa sellaisen turvajärjestelmän että kriminaalit oli sitten helppo tunnistaa jälkeenpäin siitä afrosta?  
biggrin.gif
Poliisisedät eivät tietenkään olleet aivan samaa mieltä kyseisen varkaudenestolaitteen hyvyydestä ja toisaalta mopoissa on nuo akut vähän heppoisia...

Tuli tuosta verellä sotkemisesta mieleen tapaus, kun kaverin auto varastettiin Espoossa ja löytyi hylättynä parin kilsan päästä. Oli hörhö satuttanut itsensä sisäänmenon yhteydessä, ja verta oli penkeillä. Onneksi poliisit oli tarkkana ja tutkimuksessa selvisi hörhöllä olevan Hepatiitti-B. Meni koko auto desinfiointiin. Olisi kuulemma voinut huonossa tapauksessa tarttua.

Just tällasten paskahousujen takia hommasin omaan Zetaani Spyballin. *Auttaa kummasti unensaannissa. KErrostalon parkkiksella joutuu viel tän kesän pitää. Onnex ikkunasta näkee pyörän. Tulee muuten porrasalamäkijuoksun ME, jos hälytin pärähtää ja joku siin vierellä. Säädin sen varmuudeks sen verran herkälle, jotta pärähtää myös jos joku yrittää ruuvata Sliparia irti.

Kusipää tuhoajille kunnolla
kaboom.gif

Pitäiskö alkaa parkkeeraan nurmikolle, nii sais pyörä semmosen "pehmeän laskun" =)
No hemmetti. Eihän se varmaan olisi ingenjöörille pahakaan rasti suunnitella prätkiin airbagit, mitkä laukeaa kun se kaadetaan
idea3.gif
Tässä on vain yksi "pikku" ongelma, ne jotka sen pyörän tahallaan kaataa ja airpäkki laukee.... Ne ei tod. näk. jätä leikkiään siihe vaan polkee kyljet paskaksi....

Suomi on kusipäitä pullollaan
kaboom.gif
kaikille kerralla vaan!

Tervetuloa kerhoon.

Muutama kesä sitten mun prätkän kaatoi joku hörhö, jäipä vielä kiinni itse teosta. Mutta tässä iki-ihanassa hyvinvointi-Suolessamme kyseisen heebon päätä vähän siliteltiin, enkä saanut koskaan mitään korvauksia.

Kärsimyksenä oli 150 € ja paska maku
kaboom.gif
Pikkupiltit on vaan väärinymmärrettyjä ja syrjäytyneitä. Ei niitä pidä rangasta. Sitäpaitsi, huumeriippuvuus ja imppaaminen (ja kaikki muu hupun sekasin vetäminen) on sairautta. Ja kun on sairas, niin sitä tekee vähän hassuja juttuja mut ei se oo kenenkään vika.

Alkaa sapettaa tommonen. Persiistä...

Pikkupiltit on vaan väärinymmärrettyjä ja syrjäytyneitä. Ei niitä pidä rangasta. Sitäpaitsi, huumeriippuvuus ja imppaaminen (ja kaikki muu hupun sekasin vetäminen) on sairautta. Ja kun on sairas, niin sitä tekee vähän hassuja juttuja mut ei se oo kenenkään vika.
Pitää pyytää lääkäriltä resepti, missä määrätään mättämään tunti turpaan. Jos tulee vinkumisia pahoinpitelystä, voi aina näyttää reseptiä ja sanoa, että kyse oli luontaislääkityksestä.

Pari vuotta sitten joku mulkvisti pölli silloisen FZR:n. Muutaman päivän päästä pyörä löytyi kumollaan läheisestä soramontusta. Ei oltu poikaa älyllä siunattu kun vilkunjohtoja yhdistelemällä oli käyntiin koittanut. Ei jäänyt kiinni. V...ttaa edelleen
mad.gif
Jos joskus saan tekijän tietooni niin katkon raajat ja revin pään irti.

Muutama viikko sitten naapuri pakitti parkkipaikalla pakettiautolla mun pyörän kylkeen..pyörä kyljelleen ja katteisiin naarmuja ja muutamasta kohti halki+peili ja vilkku paskaksi....!!!!
veryangry.gif
Tuli kuiten ilmoittamaan itse että oli kaatanut pyörän mut kyllä otti päähän aika raskaasti...vaikka naapurin vakuutus korvasi vahingon!

Mulla alko kausi samalla tavalla, pyörä ehti olla pihassa pari päivää kun naapurin n. 70v täti oli peruuttanu pyörän nurin. Ei ees suostunu tunnustamaan vaikka tuli valittamaan pari päivää myöhemmin että pyörää ei saa pitää siinä missä se oli. Onneks ei hajonnu mitään kun oli lumipenkka vastassa. Nyt saa parkkeerattua roskakatoksen ja puun väliin niin ei pääse kaatumaan edes yrittämällä.

Viime kesänä tapahtui itselle sama juttu. Aamulla kun olin lähdössä duuniin niin pyörä makasi kadulla.Vituttaa maksella noita omavastuita sen takia että jollekulle ottaa liikaa luonnon päälle se, että toisilla on pyörä.

Mulkoilin naapurin kloppeja "minä tiedän mitä teit" katseella loppukesän.

Pystytä pyörän viereen kyltti jossa lukee "ei haittaa persaukiset, rahaa on ja tällä saa naisia" ja jää päivystämään siihen lähimaastoon, luulisi terroristien tarttuvan täkyyn  
wink.gif
Oliko toi ylioppilaankadulla?
Aikoinaan 80-luvulla opiskelijat järjestivät "valvontajoukkoja" Yliopistokadulla ja sen läheisyydessä. Vauriot taisi kohdistua kyllä autoihin ja myöhemmin "tekijöihin".

Viime yönä oli Helsingin Kalliossa kaadettu 4 pyörää ja skootteri!
Oliko siellä saunan takana vielä tilaa?

Back