• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottoripyörä hyötyajoneuvona

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hsk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Muija ajaa tämän kesän kotelolla ja minä pyörällä eli valtakunnassa kaikki hyvin.

Nyt kun on vihdoin pyörä niin,meinasin tän takatalvi viikonkin
kulkea pyörällä duuniin.
Viime viikolla oli muutamana aamuna jopa pakkasta mutta,ei
se menoa haittaa,vaatetta kunnolla päälle vaan.

Kesällä duunimatkat ( 7km/suunta) pyörällä säässä kun säässä... Goreilla pärjää sateella ja siinähän ne päivän mittaa kuivuu. Pukemisessa menee aikansa, mutta enemmän mulla menee aikaa jos meen autolla, kun joudun venaamaan vaimoa kun se valmistautuu, koska se pitäis heittää töihin jos menee autolla
smile_org.gif

Pyörä soveltuu oikein hyvin työmatkoihin. Itselläni ei ole autoa ja kuljen kesät aina säiden salliessa mopolla töihin. Varusteiden pukemiseen tulee nopeasti rutiini, eikä se kypsytä enää jonkin ajan kuluttua. Matka-aikakin on jonkin verran lyhyempi julkisiin verrattuna. Talvella ja kurakeleillä voi aina sitten mennä bussilla.

*.m

Mulla menee duunimatkat sujuvasti kaksipyöräisellä. Tosin vähän fuskaan muuten täyden varustesetin osalta ja ajan hyvällä säällä farkut jalassa niin ettei tarvi vaihtaa housuja toimistolla. Valitettavasti matkaa ei ole kuin kolmisen kilsaa ja 40km/h "rajoitus" ..kröhöm... joten ton fuskauksen ilkeää tehdä..

Niinjajoo. Ajohousut vedän kyllä jalkaan jos lähden jonnekin kehälle tai muille nopeammille teille.

Sillon kun tarvii jotain (duuni)roinaa kuskata niin reppu on riittänyt siihen hommaan ihan mainiosti.

btw. Ei ne pienet kesäsateet riitä latistamaan fiilistä kun aamulla laittaa prätkän käyntiin =)

Auto emännällä, mulla mp.

Kunnon varusteet niin ei sade haittaa. Pieni tankkilaukku/takalaukku tavaroille niin ei tartte kaikkea selässä roikottaa.

Ei pienet ruuhkat haittaa ja parkkipaikka löytyy aina. Ainoa vika mp:llä töihin menossa on se että noi duunimatkat tahtoo karata käsistä.
tounge.gif

Itsellä valinta tehty.
MP alla, ja seutulippun kausi loppuu ylihuomenna. Enkä aja yleisillä kun vasta puolen vuoden päästä, tuli vaikka sitten p-askaa taivaalta!
buttrock.gif

Mä ajaisin mielelläni koko kesän pelkällä pyörällä,mutta toi duuni vaatii autoa joka päivä
033102ass_1_prv.gif
eli mopoilla voi illalla ja viikonloppuisin
sad_orig.gif
auton pistäisin kyllä heti seisontaan jos vaan voisin,ja olisi siinä säästöäkin kun ei tarttis maksella 2-vakuutusta
mad.gif
tunnetusti hän nämä mopo vakuutukset ovat tod.edullisia täällä vinlandiassa
veryangry.gif
6kk:n vakuutuksilla,pitäisi autoa 2 vuotta liikenteessä.
033102ass_1_prv.gif
033102ass_1_prv.gif

Yllättävän monihan täällä näyttää kulkevan töihin/pärjäilevän kesän kaksipyöräisellä
thumbs-up.gif

Eiköhän sitä itsekin sitten pystytä samaan..

Ite ajelen edestakas n.60 km työmatkan motskarilla aina kun vain mahdollista, joskus aamuinen pakkanen tai kaatosade pistää lipsumaan
blush.gif
Kaikki kehuu mopottimen nopeutta ja ketteryyttä kaupunkiliikenteessä, ei jummarra
nixweiss.gif

Mulla menee normaali puolentunnin reissuun minimi yksi tunti, jos nyt ei oo tosi fittimäinen keli...
tounge.gif

Kyllähän noi duunimatkat varmaan mopollakin menisi.... Auto ja mopo on molemmat käytössä molempia tarvii....

Mä oon kyllä haaveillut, että meen pyörällä aamulla töihin 5km. Mutta ei vaan koskaan saa itseään niskasta kiinni vaan mukavuuden haluisena hyppää auton rattiin
confused_orig.gif

Aikoinani kyllä vannoin, että kunhan mulla on se pyörä, niin varmasti menen aina ja jokapaikkaan, mutta ei pitänyt näköjään omalla kohdallani paikkaansa..

Kyllä mä vielä joku aamu
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Häh täh? Vai autolla pääsee helpommalla työmatkat?

Itse en ole ikinä omistanut autoa, enkä ole sellaisella taas noin puoleen vuoteen ajanutkaan. Prätkä sen sijaan on aina ollut jonkun näköinen 16 -kesäisestä asti. Eli kohta kymmenen vuotta.

Kannattaa pukeutua niin, että ajokamppeet on käytännössä aina päällä, vain kypärä päähän ja hanskat käteen, siinäpä se.

Mun mielestä prätkällä on tajuttoman paljon kätevämpää liikkua, ei parkkiongelmia ja meno on niin ketterän mutkatonta, että en äkkiä keksi syytä auton hankintaan.

Hyviä syitä voisi tietysti olla esim. perhe tai muu ympäriinsä kuskattava materia, sekä pitkät työmatkat talvella.

Tarkoitus olisi tämä kesä pärjätä ilman autoa. Eli pelkän pyörän ja julkisten varassa. Pahin hidaste tällä hetkellä on sellaisten housujen (ja kenkien) puuttuminen, joita viitsisi pitää päivällä päällensä.

Jos toimistotyötä tekisi, niin ongelma olisi astetta helpompi, kun ajopuvun voisi jättääkin johonkin. Mutta ongelmia tulee, kun opiskelee ja käy sellaisessa osa-aika työssä jossa ei ole vaatekaappia... Lisäksi kaupungilla pyöriminen yms. ei houkuttele "täysi sotisopa" päällä.

Jos toimistotyötä tekisi, niin ongelma olisi astetta helpompi, kun ajopuvun voisi jättääkin johonkin. Mutta ongelmia tulee, kun opiskelee ja käy sellaisessa osa-aika työssä jossa ei ole vaatekaappia... Lisäksi kaupungilla pyöriminen yms. ei houkuttele "täysi sotisopa" päällä.
Kevyehköistä ajohousuista oli keskustelua jokin aika sitten:

LINKKI KESKUSTELUUN

Aihe kiinnostaa itseänikin, ja olin ensi viikolla meinannut kaivaa ton topicin esiin, nyt aamulla prätkällä -2 asteessa ei tuntunut vielä ajankohtaiselta.
wink.gif

Ystävällisin terveisin Antti

Back