• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Moottorin sisäpesuaine? Toimiiko moottoripyörissä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Temezkii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Karstaa kertyy väkisin eikai se siellä mitään hallaa tee?

No ei se karsta hyvästä ole. Pahimmillaan se aiheuttaa detonaatiota puristussuhteen nousun ja palotilassa hehkuvan karstakikkareen muodossa. Tosin nykyisissä koneissa paha karstoittuminen ei ole kovin tavallista.

Forte toimii hyvin autoissa, sitä joskus myyneenäkin on hyviä kokemuksia.
Mutta pyörään en laittaisi juuri tuon märkäkytkimen takia. Saattaa aiheuttaa kytkimeen luistamisen tai jopa tarttumisen kiinni.
Yhdelle aikanaan myin pyörään. Vannotin ettei olisi suositeltavaa ja että täysin omalla vastuulla, ei tarvisi tulla minua syyttämään mistään. Vakuutteli käsittävänsä asian. No kas, parin viikon päästä tulikin osoittelemaan minua sormella. Melkein vaati pyörän moottoriremonttia. Kytkin toimi miten sattuu. Yhtäkkiä olinkin suositellut hänelle tuotetta juurikin moottoripyörään. Kaveri ja pari muuta jotka olivat kuulolla hänen ostaessaan sen Forten, saivat järjen kuuluviin. Lähtiessään mutisi oikeuteen haastamisesta. Eipä ole kuulunut haasteita.

Naapuri tutki kaverinsa kanssa mysteeriota kun Suzukin ilmansuodattimesta valui öljyä maahan jos antoi kierroksia enemmän. Päädyin selvitystyöhön mukaan ja syy oli kuten arvata saattaa, talven yli auki ollut bensahana ja vuotava neulaventtiilli. En nyt tarkkaa muista mutta useampi litra siellä oli ylimääräistä. Luulen että se oli hyvin pesty kone.
Muuten en kyllä koskaan ole mp:n koneissa pesutarvetta tavannut koneita aukoessa. Jonkun auton moottorin muistan missä oli semmoista ällöpyllyhyytelökertymää venakopan alla ja öljypohjassa. Toisaalta jos sellaista olisi, en ehkä haluaisi sitä liotella liikkeelläe vaan mieluummin poistaisin manuaalisesti.

Back