Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Eli aivan liian kylmänä käy kone.Miten sen termostaatin saa testattua ja mistä sen löytää? Nesteet vaihdoin siihen juuri ja ohjekirja ilmoitti tilavuudeksi 3,6 litraa ja en mä siihen saanut meneen kolmea litraakaan,en mä tiedä onko sillä merkitystä tähän, luulisi käyttäytyvän päinvastoin.Blackbirdissä nyt kahtena viimepäivänä ollut 80-100 astetta riippuen ajonopeudesta.
Eli aivan liian kylmänä käy kone.Miten sen termostaatin saa testattua ja mistä sen löytää? Nesteet vaihdoin siihen juuri ja ohjekirja ilmoitti tilavuudeksi 3,6 litraa ja en mä siihen saanut meneen kolmea litraakaan,en mä tiedä onko sillä merkitystä tähän, luulisi käyttäytyvän päinvastoin.Blackbirdissä nyt kahtena viimepäivänä ollut 80-100 astetta riippuen ajonopeudesta.
Ja siis koneen pyöräytys ja sitten uudelleen se vilkaisu sinne syylärin korkin alle.Eli aivan liian kylmänä käy kone.Miten sen termostaatin saa testattua ja mistä sen löytää? Nesteet vaihdoin siihen juuri ja ohjekirja ilmoitti tilavuudeksi 3,6 litraa ja en mä siihen saanut meneen kolmea litraakaan,en mä tiedä onko sillä merkitystä tähän, luulisi käyttäytyvän päinvastoin.Blackbirdissä nyt kahtena viimepäivänä ollut 80-100 astetta riippuen ajonopeudesta.
Nesteen vaihdon jälkeen olen pari kertaa käyttänyt konetta ja ei pinta ole laskenut mihinkään. Sen verran tuli mieleen kun eilen illalla tulin kotio ja menin aukasemaan tallin ovea, niin pyörä kävi hetken pihalla ja lämmöt taisi siinä ajassa nousta noin 70 asteeseen. Täytyypi tehdä tänään lenkki ja katsella lämpötiloja. Ja voiskohan termostaatti olla mallia kylmä, kun tuo pyörä on Italiasta tuotu?!Ja siis koneen pyöräytys ja sitten uudelleen se vilkaisu sinne syylärin korkin alle.Eli aivan liian kylmänä käy kone.Miten sen termostaatin saa testattua ja mistä sen löytää? Nesteet vaihdoin siihen juuri ja ohjekirja ilmoitti tilavuudeksi 3,6 litraa ja en mä siihen saanut meneen kolmea litraakaan,en mä tiedä onko sillä merkitystä tähän, luulisi käyttäytyvän päinvastoin.Blackbirdissä nyt kahtena viimepäivänä ollut 80-100 astetta riippuen ajonopeudesta.
Itse veikkaisin joko rikkinäistä anturia tai termostaattia. Jos se termostaatti on vielä kiinni, niin ei sen ajoviiman vaikutus voi olla kovin iso (siis kymmeniä asteita). Mites tyhjäkäynnillä? Jos lämmöt ei siinäkään nouse yli 50, tarkistaisin kyllä lämpötila-anturin (ja erityisesti jos kone nyt tuntuu vielä lämpöiseltä). Jos taas syyläri (ja vielä yläreuna) alkaa tyhjäkäynnillä lämpenemään heti koneen tahdissä, niin taitaa olla termostaatti.![]()
Cebareissa ainakin lämmöt saattaa jäädä ehkä asteen pari kesälämmöistä, mutta ei ero ihan noin kauhea ole. Muistaakseni vähän pumppaa l. termostaatin auetessa lämmöt laskee vähän siitä aukeamislämpötilasta 83 astetta, jolloin termostaatti menee kiinni ja lämmöt noisee takaisin 83:een.
EDIT: Tuli vielä mieleen, että syylärin ilmaamisessa auttaa, kun puristelee vesiletkuja täyttäessä.![]()
Mä olen tehnyt niin, että täytän syylärin ensin täyteen, sitten paisarin (tai riippuu millanen systeemi sulla on). Sitten kone käyntiin, 4-5 kertaa kääntää kaasua, jolloin pitäisi ilmautua. Sitten pelit seis ja tarkastaa pinnan. Täyteen vain jos pinta laski. Ainoa pyörä missä mulla oli digimittari, oli Ducati ST2 ja siinä oli lähes aina 73 astetta taulussa.Eli aivan liian kylmänä käy kone.Miten sen termostaatin saa testattua ja mistä sen löytää? Nesteet vaihdoin siihen juuri ja ohjekirja ilmoitti tilavuudeksi 3,6 litraa ja en mä siihen saanut meneen kolmea litraakaan,en mä tiedä onko sillä merkitystä tähän, luulisi käyttäytyvän päinvastoin.Blackbirdissä nyt kahtena viimepäivänä ollut 80-100 astetta riippuen ajonopeudesta.
Kai tarkistit ettei jäänyt ilmaa järjestelmään, eli kun katsoo syylärin korkista sisään, niin näkyykö nesteen pinta?
Jos järjestelmässä on liian vähän nestettä, ei lämpöanturi osaa näyttää oikeaa lukemaa.
Eli turha jäänitys pois ja ajoa, ajoa! Ja lämpimiä kelejä!Nesteiden vaihdosta. Tuo kertomasi on ihan normaali tilanne. Järjestelmään jää aina sen verran vanhaa nestettä...johonkin letkuihin, pumppuun ja ryhmän poteroihin. Hyvinhän tuo meni jos sait kolmekin litraa vaihdettua.
Pyörien kannet ovat kuin turbodieseleissä. Läpivirtausta nesteellä on niin riittävästi, että. Ainoa tapa saada pidettyä vastaavasti lämmöt kurissa ja kansipahvi ehjänä helteellä seisoessa ruuhkissa. Sanoisin alhaisen lämpötilan johtuvan lähinnä siitä. Tarvitseehan nää turbodieselitkin sen Webaston tai muun lisälämppärin sinne talvella, ettei perhekalleudet huurru maantieajossa.
Täytyy varmaan alkaa suunnittelemaan termarin vaihtoa, mutta kun noi kelit näyttää liian hyvältä siihen hommaan. Jos tulisi joku "sopiva" sadepäivä.Mun vifferissä (-99 800 fi) lämmöt pyörii siinä 76 asteen tuntumassa näillä keleillä, eli kyllä ne ovat sulla ihmeen alhaisetMutta toivottavasti et tarvii termostaattia vaihtaa koska ei oo mikään viiden minuutin homma. Sehän kun on vifferissä sylinterien välissä imusarjan alla. Elikkä nostan tankin ja imusarjan pois ja sit se onkin jo näkyvissä siellä ja ihan helppo vaihtaa![]()
![]()