• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Montako lippaa olet ottanut

Montako lippaa olet ottanut - x kertaa kaatunut

• 0    kertaa ( Hannu Hanhi )

Ääniä: 3 60,0%
  • 1-2 kertaa ( Pelle Peloton )

Ääniä: 1 20,0%
  • 3-5 kertaa ( Tupu, Hupu ja Lupu)

Ääniä: 1 20,0%
  • 6-9 kertaa (Aku Ankka )

Ääniä: 0 0,0%
  • 10- kertaa (Touho Ankka )

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    5
Jos mopot lasketaan mukaan niin varmaan 50x->. Ilman mopoja kerran kunnolla omatoimisesti ja kerran auton kanssa yhteen. Paikallaan on kaatunut kerran tai pari. Hiukka hankala siis äänestää, mutta kuitenkin.
biggrin.gif

Ihme ja kumma en vielä kertaakaan...
smile_org.gif
Pyörä kyllä on kaatunu jalalle ku olin laittanu ja itte olin jo päältä pois.
veryangry.gif

Toistaiseksi pysytty pystyssä, jossei mopokohelluksia lasketa. Monta pyörätöntä vuotta välissä kai toi malttia ja järkeä.

"kop kop kop"

Luojan kiitos ei ole tullut kaatuiltua vielä, toki kilometrejä ei oo kuin ~20tkm!

Ensimmäinen kesä kun on takana niin kertaalleen oon lipannu
sekin pihalle tullessa märällä nurmikolla.

Ei käyny kuinkaan pyörälle mut itellä venähti ranne
wink.gif
confused_orig.gif

Piikillä kahdet lipat, molemmilla kerroilla vielä kyytiläinen mukana. Ensimmäisellä kerralla nurmikolla kävelyvauhdista, surinasussu lenti kaaressa kun takanakki pääsi sutaisemaan. Hävetyksen määrää ei osaa sanoin kuvata, ei saanu pesää sinä iltana.
blush.gif

Toisella kerralla taajamassa ajaessa käännyin sanomaan kaverille jotain. Edellä ajava auto päätti pysähtyä muistaakseni suojatien eteen, seurauksena hallitsematon stoppie. Kaveri lensi joitakin metrejä auton takakulman yli takapuolelleen. Itse tömähdin sedanin takaluukun päälle ja siitä maahan, pyörä kellahti vain kyljelleen kun nopeutta ei ollut kovin paljon
mad.gif
Siitä kauhee raivo päälle ja sättimään auton kuskia (vanhempi mies), että mitä nyt tuollaisia jarrutuksia. Mieshän vain noudatti liikennesääntöjä, mutta häkeltyi käytöksestäni niin paljon ettei tarkastanut autonsa mahdollisia vahinkoja. Pyörää kyllä kierrettiin ja itkettiin vanhatkin naarmut. Aika nopsaan kaverin kanssa kadottiin paikalta ja naurettiin räkänä välttämättä tajuamatta tilanteen vakavuutta.
062802moto_prv.gif

Eka kaudella (= vuosi sitten) meni kerran kaarre pitkäks. Jalkatappi hieman polven alapuolelta läpi ja siihen seitsemän tikkiä sekä pyörä lunastukseen. Ei sen pahempaa. Toivotavasti ei enää kuitenkaan tarvi kokea.  
sad_orig.gif

No en ole vielä (ja nyt legendaarinen *kop kop*),
blush.gif
mutta eipäs mulla olekaan vielä niin paljon kilometrejä takana, että olis kerinnyt tulla niitä kinkkisiä tilanteita.. ja eikös se ole sanontakin, että se moottoripyöräilijä joka ei ole kaatunut, tulee kaatumaan
lookaround_orig.gif

Piikillä aikoinaan kaksi kertaa.
Eka kerralla oli vielä hieman tie jäässä ja niinhän sitä kumpsahdettiin tosi hiljaisessa vauhdissa nurin.
Toisella kerralla olin juuri vaihtanut uuden eturenkaan ja liukashan se oli ja taas mentiin nurin, vauhtia n.60km/h, farkut jalassa eli reikä farkkuihin polven kohdalle ja nahkat rullalle.
Nopeasti pyörä pystyyn ja kotia nuolemaan haavoja toivossa ettei kukaan huomannut.
No huomasihan ne muut piikkikuskit kylällä ja perässähän ne tuli kysymään, että kävikö pahasti.
033102bebe_1_prv.gif

Isommilla pyörillä on pysytty pystyssä, toivottavasti myös jatkossa.
062802moto_prv.gif

Ny viime vuosina ei kertaakaan, mut silloin mopo ja piikki aikaan, niin vähintään kerran pari rähmällään.

Kahdesti on nostettu katupyörää pystyyn. Eka kerta oli sohjojäisellä hiekkatiellä kävelyvauhdista, kun eturengas luiskahti kaltevalla tien pinnalla jäällä sivuun. Toinen kerta oli viime kesänä kun lähdin töistä nollat taulussa. Vieläkään en tiedä mitä tapahtui: Olin kääntymässä hiekkaparkkikselta asvaltille ja seuraavaks huomaan, että kuski ja pyörä on erillään toisista. Tässä vauhtia oli vielä vähemmän

Enska- ja krossipyörillä ei sit enää päässälaskutaito riitä laskemaan kaatoja.

Kevarilla tuli usemmat lipat vedettyä, onnkesi ei ole isommilla kaadttua pahemmin. koetetaan pysyäö pystyss isommilla

Kevarilla kerran, lenkkarin nauhat vaihdepolkimeen ja paikaltaan nurin.
Isommilla mopoilla ei ole vielä tarvinnut kontata...

Back