• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Montako kertaa olet kastunut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PSmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kerran kunnolla, pari kertaa on pieni sade kastellut ja vauhti kuivannut
062802moto_prv.gif

monta kertaa kunnolla ja vielä enempi pieni kuuro tullut. Ollut varmaan vauhtia niin, että on juuri sen kuuropilven alle kerennyt aina
wink.gif

Onhan tuota vetta ripotellu useampaan otteeseen, mutta ketäs se haittaa jos on ajovehkeet ja renkaat asian mukaisessa kunnossa, niin ihan mukavaa on ajella sateessakin.

Täsä Oulunseudulla on melko kätevä tarkastaa millon pääsee töistä kotia kahtomalla ikkunasta ulos. Sade tulee viiden minuutin tarkkuudella kello 16. Aina ko mää oon lähösä niin se alkaa sataa. Onneksi matka on niin lyhyt että ei tuu pantua ajohousuja jalkaan.

Eli kastuttu on ja vielä on jääny sulamista ympärille. En oo tarpeeksi sokerista tehty?

Ihan liian monta kertaa tämän kauden aikana. Kertaalleen kokeillut rakeitakin. Lasketaanko nekin kastumiseksi?

Sitä varten mulla on gorea ettei paljoa purista vaikka taivas repeäisi. Jos joka sateesta missä on ajanut saisi euron niin voisi vaikka vaihtaa pyörää.

empä ole enää laskuissa kestäny mukana. Kun sataa, niin sataa periaatteella ajeltu. ajokenkinä pitämäni teräskärkimaiharit pitää yllättävän hyvin vettä. Sadehousut vetelen päälle aina bussipysäkillä, joskus ennen sateen alkamista, ja toisinaan tippaa tulee jo kunnolla.

No joo , kastuiltu on , enempi ja vähempi. Välistä tuntuu että heti kun vaan pyörään päin vilaseekin , tai vaikkapa pesuprojektit suorittanut , niin taivas aukee.
Eipä voi kehua naama virneessä että kauheesti sateesta nauttisi tai että "kuuluu lajin henkeen ja mä oon niin tottunut" , mutta minkäs teet kun reissun päällä oot. Mutta parempaa odotellessa , menee tämä näinkin
ghostface.gif

monta kertaa! tänään viimeksi aamulla sato vantaalla ku esterin pers........reppu kostee vieläkin,kaiken kukkuraksi sain vastaan tulevan pakun vedet syliin! customilla ajo on ihanaa...........
sport05.gif

Liian monta kertaa...
Ajelen päivittäin 200km työmatkoja mopolla ja laskeskelin, että kesäkuunaikana pääsin 4-kertaa kuivana töihin/kotiin.

Paras viikko siten, että toiseen suuntaan töihin mennessä kuivana ja toiseen märkänä. Joskus molemmat suunnat märkänä. No ei se haittaa koska on kesä ja mopo liikenteessä. Sehän on vaan pukeutumis kysymys...
062802moto_prv.gif

Oliskohan 10 kertaa, no liian useasti ainakin. Mulla on muuten OK vetimet, mutta kengät on pahus toiseen suuntaan vedenpitävät. Pitävät nimittäin kaiken veden sisällään
biggrin.gif

Ajotuntumaa hieman laskee kun vettä tulee kuin esterin pers**stä, lämpötila on 10 astetta ja kengissä on melkein litra vettä. Jotkut kortsut niihin on päälle hommattava.

Back