Minä olen muuten ajanut raskaalla kalustolla niin paljon että hukkuneita piti pelastella isompien järvien madallikoista rekan nupissa ollessaan.
Mainitsinko jo muuten raskaasta kalustosta? Sillä on tullut tahkottua suomenniemeä jo muutama satatuhatta kilometriä. Niillä metreillä on tullut huomattua miten kaikki muut ovat täysiä perseitä ajaessaan mutta onneksi sentään itselläni pysyy ajo hanskassa täysperällä ja moottoripyörällä, joka on muuten hei ihmiset sitten ihan oikeasti kymppiärrä, joka ei kyllä ole ihan aloittelijan pyörä mutta minulle just passeli, koska siinä on alavääntöä ja ajo-ominaisuuksia omalle egolleni.
Puolikkaalla ja rekalla ajaessani pidän niin perkeleellistä turvaväliä että ihmettelen miksei Karpon Hannu tai edes Sampo ole tullut joulukinkkua antamaan hyvästä käytöksestä. Unohtui melkein sanoa millaista turvaväliä pidän moottoripyörällä ajaessani, joka muuten on se kymppiärrä (ihanasti alavääntöä, tehosta viis!!!). Meinaan se ei ihan heti mahdu kenenkään tajuntaan, olen sen verran rehti ihminen että oksat pois!
On muuten mennyt ihan kaikki inssit alle kerralla läpi, kun on tarkastaja JOKA kerta kehunut jo ennen homman loppumista että "Sä olet kyllä ajanut varmaan kaikkia Suomen alle 35t ajoneuvoja panssarivaunut mukaanlukien jo lapsesta pitäen, niin eiköhän pistetä paperit vaan tulemaan, tämä oli tässä!" niin kyllähän se pistää miettimään että onko tässä minun olemassaolossani suurempaa johdatusta.
Kerran meinaan kun olin täysperää vetämässä pohjoiseen pimeällä ja joku kahdeksankympin ja kualeman välissä oleva paappara ohittamaan mua ja annoin reilusti tietä niin että pappa pääsi kuuttakymppiä ohi turvallisesti mutta mua vähän kyllä hymyilytti se pappa

Taittelin vielä paperilennokin juhannuksen hukkumisvaaroista ja kiinnitin keltaiset huomioliivit (joita mulla on laatikollinen, just in case) siihen pyrstöön ja tähtäsin suvereenisti ikkunan ja oven väliin, niin että pappa sai sen seuraavalla huoltoasemapysähdyksellä talteen, jossa muuten kättelin ukkoa henkilökohtaisesti hienosta pitkien näyttämisestä ja äänimerkin antamisesta ohituksesta ilmoittamiseksi tuolla synkällä korpitaipaleella. No siinä se sitten kertoili sodanaikaisia juttujaan, ja mua alkoi harmittamaan että ainua asia, mikä minulta jäi tekemättä, on se asepalvelus kun Suomen tuotanto jauhoi ja vaati minua ajamaan raskasta kalustoa kumipyörillä pitkin maanteitä.
Ai hitsi, mikäs se topikki olikaan? Nooh samapa se kun täällä on niin kiva turista motoristisiskojen ja -veljien kanssa, tulee ihan lämmin olo.
Niin juu, monestako sakosta kortti lähtee?
No. Minähän en ole sakkoja saanut muuta kuin yhden kerran ja sekään ei ollut minun vikani, mutta en ala sitä nyt kertomaan kun mut varmaan bannataan näiden pitkien juttujeni takia (hih!) joten tyydyn toivottamaan oikein ihanaa kesää kaikille rauhallisille motoristeille!
edit: pilkunviilausta