• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Modifioidun CBR 1100xx koeajoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko tuosta prikkakorotuksesta vastaavaa hyötyä?

Miten ketjut alkaa laahata haarukkaa jos perää nostaa?

Itellä auttoi paljon kun tälle vuodelle uusin keulaan jouset, öljyt ja käänsin kahvoja himpun verran alaspäin. Ei puudu juurikaan ranteet enää...ja xx on nuuka myös eturenkaastakin,pitää olla hyvä ja tasapainossa. Ei tuu turhia tärinöitä. Eilen illalla tulin kotia 2 pv:n reissulla pohjoisesta, 1900 km tuli mittariin. Hyvin tuolla pysyi 2 busan kyydissäkin. Eikä tunnu persiissä...
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Onko tuosta prikkakorotuksesta vastaavaa hyötyä?

Miten ketjut alkaa laahata haarukkaa jos perää nostaa?
Sain hetki sitten laitettua 6mm prikan paikoilleen. Homma oli helppo ja meni juuri nuiden ylläolevien ohjeiden mukaan (aikaa meni noin 10min). Jos toi 6mm prikka menee liian korkeaksi, pitää kokeilla onko 4mm parempi.

Ensivaikutelmat: Pyörä tuntui jo paikallaan liikuteltaessa kevyemmältä käsitellä => Perä nousi jonkin verran ylöspäin / ohjauskulma jyrkkeni. Ei ainakaan paikallaanliikuteltaessa ketjut laahanneet.

Kunhan saa tässä jälkikasvun untenmaille, käyn kokeilemassa miten modaus vaikutti ajotuntumaan...

Odottolen innolla kokemuksia.

Nytkin jo lyhyehkö sivutuki jäänee vieläkin lyhyemmäksi ja keskituella takarengas on varmaan jo lähes maassa.

Sivutukeen en ainakaan minä uskaltaisi hitsata jatkoa tai edes tallaa alle.
Tuon rimpulan täytyy olla jotakin jousiterästä ja hitsailu saa sen karkaistumaan niin että se saattaa jopa katketa.  
bawling.gif

Koeajot käyty suorittamassa.

Ohjausherkkyys parantui huomattavasti (varsinkin kyläpyörityksessä) ja pyörä muuttui ajettavuudeltaan mielestäni "nakupyörämaiseksi". +180km/h nopeuksissa oli pientä epävakautta huomattavissa, mutta harvoimpa sitä nuita nopeuksia ajellaan =)

6mm prikka saa jäädä paikoilleen, mutta saatan vielä kokeilla miltä se 4mm prikka tuntuu...

Harmin paikka, XX on mahtava pyörä mutta ei helvetissä sovi mulle.

Ajoin eilen vain 200km, ja perse ranteiden kera aivan tohjona.
Koeajoin myös Kawasaki VN1500:aa ja hahahaa
tounge.gif

sehän sopi kuin nenä päähän.

Näyttää siltä, etten pyörää hommaa ihan heti kun tämä on tällaista arpomista.

En tosiaan viitsi alkaa modifioimaan heti pyörää jonka ostaisin, esim. laittamalla jalkatappia alemmas, uutta stongaa yms.

Kyllähän sen pyörän pitäisi heti kerrasta tuntua "oikealta", ainakin sillä hetkellä.

Kiitos kaikille vastanneille!
kaboom.gif

Näkisin kyllä että jos bläkkäristä hieroo kurvissa jotain osaa maahan niin on vähän vääräntyyppinen pyörä alla
smile_org.gif
Olemme livenneet hieman sivuun alkuperäisestä aiheesta, mutta lisättäköön vielä lopuksi seuraavaa: mulla emäntä mukana usein ja itsekin melko raavas uros, joten pienet tonnisportit näyttävät allani piikeiltä. Prikkaviritys teki moposta liian herkän, tottunut kai vuosien mittaan luotsaamaan tarvittaessa voimalla. Ja mitä tulee kanttailuun, mielestäni renkaat pitää hyötykäyttää reunoille asti oli mopo mikä tahansa. Näin teen itse ja tappien tuntosarvetkin saaneet osansa. Kaikkein nolointa on nähdä joku mahtikyykky, jonka kumeja ei ole koskaan käytetty edes lähellekään reunoja. Siinä vasta on väärä pyörävalinta!
tounge.gif

Näkisin kyllä että jos bläkkäristä hieroo kurvissa jotain osaa maahan niin on vähän vääräntyyppinen pyörä alla
smile_org.gif
Olemme livenneet hieman sivuun alkuperäisestä aiheesta, mutta lisättäköön vielä lopuksi seuraavaa: mulla emäntä mukana usein ja itsekin melko raavas uros, joten pienet tonnisportit näyttävät allani piikeiltä. Prikkaviritys teki moposta liian herkän, tottunut kai vuosien mittaan luotsaamaan tarvittaessa voimalla. Ja mitä tulee kanttailuun, mielestäni renkaat pitää hyötykäyttää reunoille asti oli mopo mikä tahansa. Näin teen itse ja tappien tuntosarvetkin saaneet osansa. Kaikkein nolointa on nähdä joku mahtikyykky, jonka kumeja ei ole koskaan käytetty edes lähellekään reunoja. Siinä vasta on väärä pyörävalinta!
tounge.gif
I agree.
smile_org.gif
Kuka mitenkin tahtoo mopoaan modifioida.
Jotkut tekevät jo komeasta pyörästä matkahirvityksen kaikkine laukkuineen ja korkeine plexeineen.
Toiset taas rakentelevat mieleisekseen toisenlaisilla modauksilla.
Bläkkäristäkin saa ihan komian pyörän, mutta ei lisäämällä esim. laukkuja joka nurkkaan.
biggrin.gif

Jos joku on laskenu xxää keulasta nii miten?
Ei tosin taida olla ku yks vaihtoehto?? eli löysätä etuputkien kiristys nii sehän tippuu
tounge.gif

Paljo ootta laskenu
nixweiss.gif

smile_org.gif
Kaikkein nolointa on nähdä joku mahtikyykky, jonka kumeja ei ole koskaan käytetty edes lähellekään reunoja. Siinä vasta on väärä pyörävalinta!  
tounge.gif
Hyvä meininki
tounge.gif

Niihän tuo on, en vaan itse saanut viikon kokemuksella kantattua bläkkäriä tonttiin, siedä sitten paljonko olisi vielä lisää pitänyt. Ei viitsinytkään kun ei oma pyörä ollut.

Itsellä vfr:stäkin laskettu keulaa melkein pari senttiä ja koiranluut takana reilun sentin lyhyemmät, joten peräkin on sen 6-7 senttiä korkeemmalla. Alkaa jo kääntyä itekseen alkuperäiseen verrattuna, meinasin ajaa sisäkurvista pihalle moneen kertaan aluksi
biggrin.gif

smile_org.gif
Kaikkein nolointa on nähdä joku mahtikyykky, jonka kumeja ei ole koskaan käytetty edes lähellekään reunoja. Siinä vasta on väärä pyörävalinta!
tounge.gif
Hyvä meininki
tounge.gif

Niihän tuo on, en vaan itse saanut viikon kokemuksella kantattua bläkkäriä tonttiin, siedä sitten paljonko olisi vielä lisää pitänyt.
Et vaan osaa
033102bebe_1_prv.gif

Tulipa eilen bongattua yksi Bläkkäri eräältä parkkikselta. Takarenkaassa molemmilla reunoilla 4 - 5 cm kulumatonta rengasta. En voinut mitään, mutta purskahdin nauruun.
biggrin.gif

Niin. En mä nyt tiedä, kannattaako sitä niin naureskella, ihmiset käyttävät prätkiään eri tavoilla. Vastapäätäni asuu joku kovan linjan motoristi, joka lähtee joka ainoa arkiyö klo 2:00 (tai niillä korvin) taloyhtiönsä tallista - vissiinkin töihin. Ihan sama onko lämmin kesäyö vai sataako vettä esterin persiistä. Ja bläkkärillähän tuo ko. tyyppi näyttää ajelevan.

Uskoisin, että Bläkkärillä tuollainen, mahdollisesti pidempikin, öinen työmatka taittuu varmaan aika sutjakasti. En ole kytännyt kyseisen tyypin renkaita, että voisin nauraa pelkurinraidoille jos niitä on. Kuitenkin, jos toinen pyöräkuski ajelee radalla käyttäen pyöränsä kaikki ominaisuudet hyväksi, mutta vain yli +20 asteen lämpötilassa kun on sopivan puolipilvistä, pitääkö antaa enemmän rispektiä kun ylläolevan kaltaisessa tapauksessa (olettaen että hän ei aja radalla, vaan käyttää pyöräänsä ainoastaan GT-tyyppiseen toimintaan)?

Juuh, tarkoitushan ei mulla ole siis urputtaa vaan tarjota vaan vähän näkökulmaa.
smile_org.gif

Tulipa eilen bongattua yksi Bläkkäri eräältä parkkikselta. Takarenkaassa molemmilla reunoilla 4 - 5 cm kulumatonta rengasta. En voinut mitään, mutta purskahdin nauruun.
biggrin.gif
toivottavasti kukaan teistä ei nää mun renkaita....
sitä huutonauruu varmaan kestais pitkään, ja liika nauraminen ei voi olla terveellistä. (ei kyllä oo mikään nui hiano ja iso pyörä, mut kummiski)

Omassa bläkkärissä kans takanen kulahtanu keskeltä ihan sileeks. Ei paljoo naurata. Se on vaan semmosta kun matkaa ajaa..

mä pyörähin rovaniemellä ja matkaa tuli n 2000km.
renkaalla on nyt ajettu n 7500 km ja lapin reissusta palattuani keskeltä täysin loppu.
Rengas pysyi pyöreänä 5500 asti ja sitte suoraan ajoa 2000 takanen täysin loppu.

mä pyörähin rovaniemellä ja matkaa tuli n 2000km.
renkaalla on nyt ajettu n 7500 km ja lapin reissusta palattuani keskeltä täysin loppu.
Rengas pysyi pyöreänä 5500 asti ja sitte suoraan ajoa 2000 takanen täysin loppu.
Seuraava rengas on z6.

Back