• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Modifioidun CBR 1100xx koeajoa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Terve vaan kaikille, uusi jäsen kirjoittelee.

Olen ostamassa ensimmäistä isoa moottoripyörää ja harkinnassa on tällä hetkellä kaksi mallia:

-CBR 1100xx
-CBR 1000F vm.2000->

Minulla on nyt koeajossa Blackbird vm 2000 mutta siinä vaivaa ajoasento. Se on aika etupainoinen ja kahvat on melko lähellä runkoa.

Ajattelinkin onko kukaan Tampereen alueella asentanut blackbirdiin kahvan korotuspaloja ja/tai jalkatappien laskusarjaa?

Jos on niin seuraavaksi rohkea kysymys:
Olisiko tällaista mahdollista kokeilla pullakahvikorvauksella tai vastavalla? Helpoittaisi melkoisesti pyörän ostopäätöksen tekoa jos tietäisi että blackbirdistäkin saa itselle enemmän sopivan, tuo nopea ajo kun ei ole haussa vaan matka-ajo.
1000F:ssä tuo ajoasento on hieman pystympi, sen takia harkitsen sitä vaihtoehtona. Ja onhan se vähän halvempikin...

Jos modifioitua pyörääsi olisi mahdollista koeajaa Tampereen lähistöllä niin ota ihmeessä yhteyttä

GSM 044-5448944 /Olli

No se ei välttämättä ole kaukana, ranteet on melko kierossa tuolla Blackbirdillä.

1000F on kuitenkin vanhempaa tekniikkaa ja sillee...
Toisaalta hinnat on aika sopivia noin isoiksi pyöriksi.

Mietin tuossa, josko Helibarsilla ote paranisi, mutta kuinka paljon?

Omaan XX:n korotin vielä pleksiä joten ilmavirta ei kevennä niin paljoa kuin ennen. Silti en vieläkään kaipaa korotuksia ja muutenkin ne on aina sellaisia "virityksiä"
Polvikulma paranisi 2cm matalemmilla Buellin tapeilla mutta kallistuskulmat taitaa tulla sitten vastaan. Tuskin polkimiakaan saa aseteltua näin hyviksi.

Yksinkertaisesti minulle tuo sporttisempi XX sopii hienosti ja 1000F on jo "liian mukava"

Suosittelen vilpittömästi että 1000F on ehkä parempi ratkaisu jos hakee mukavaa matkajuhtaa. Yritä saada mahdollisimman uusi.

Nyt on koeajettu vertailuksi Suzuki GSF 1200 vertailuksi ja tottahan se oli ranteille parempi.

Olen hämmentynyt, onhan tuolla Blackbirdilläkin ajettu Rautaperse-juttuja vaikka kuinka, eli kyllä sillä joku ajaa pystyy.

Saiskohan jostain sellaiset ranteet mitkä olis XX:n kanssa yhteensopivat?

blush.gif

En tiedä nimenomaisesti XX:stä, mutta käsien/ranteiden kipeytyminen voi osin johtua myös siitä, että clip-onit (eli ohjaustangot puoliskot) on sinulle väärässä asennossa. Niitä voi yleensä kiertää hieman ulos- tai sisäänpäin, en tosin tiedä paljonko säätövaraa juuri tässä mallissa on. Asia voi joskus myös olla kiinni ihan pienestä asennon muutoksesta.

Eipä toisaalta XX:kään tänä päivänä mikään uutuuspeli ole, mutta 1000F on silti siihen verrattuna yläpainoinen, vanha lossi.

Iso Bandit on eri tyylinen pyörä muutenkin.
Voisihan tuo korotettu tanko toimia sinulla mutta jotenkin se rikkoo jo sporttisemman XX:n kokonaisuuden.

Taisi se minullakin ottaa aluksi jonkin verran VFR:n jälkeen mutta siihen tottui nopeasti. Sekin lienee tapauskohtaista.
XX ja VFR näyttävät olevan lähempänä toisiaan mutta VFR on yllättävän tilava ajoasennoltaan.

Ellei sen ole pakko olla vähintään litrainen niin suosittelen lämpimasti koeajamaan VFR:n.
Saisit uudempaa, erittäin luotettavaksi todettua tekniikka joka pitää arvonsa paremmin.
Matkasporttina erittäin suosittu ja uuden hinnoittelu muuttui reilusti kun XX myynti loppui.
Luulen ettet tulisi katumaan jos venytät budjetin melko uuteen. Olisi helpompaa jos tietäisi hintakattosi.

EDIT:XX clipareita ei käännellä ilman rälläkkää. Asettuvat vain yhteen asentoon. (Kolo)

minä mietin kans samoja vaihtoehtoja kunnes xx.n naku versio
x-11 löytyi saksan papalta.nyt vaan etsin vakioputkien tilalle toisia pönttöjä,että sais miehekkäämmät äänet,käy samat kun xx.kin mutta näkyy kaikilla olevan alkuperäiset.

Nyt on koeajettu vertailuksi Suzuki GSF 1200 vertailuksi ja tottahan se oli ranteille parempi.

Olen hämmentynyt, onhan tuolla Blackbirdilläkin ajettu Rautaperse-juttuja vaikka kuinka, eli kyllä sillä joku ajaa pystyy.

blush.gif
En ymmärrä miten joku voi sanoa XX:n asentoa liian kyykyksi ja ranteille ottavaksi. Sehän on ihan täysi touringpyörä, jossa on stonga liian korkealla..

Itte kanssa kun ostin 1000f:n pitkän tauon jälkeen niin taistelin 2 viikkoa ajoasennon kanssa... rupesin jo kelaamaan, et alkaako pappaantuminen iskemään, jotta goldwingiä vaan kattelemaan. Mutta nyt kun oon tottunu pärrään, ni ei enään esiinny moisia ongelmia. Istuu, kuin hanska käteen... meinaan ajohanska, nekään ei meinaa aluks istua... Osta vaan XX:sä jos sulla on varaa :-)

Ja jos ei meinaa istua, ni laita siihen chopperin keulapumput, saatpahan ainaki ajoasenno muutettua :-)

En ymmärrä miten joku voi sanoa XX:n asentoa liian kyykyksi ja ranteille ottavaksi. Sehän on ihan täysi touringpyörä, jossa on stonga liian korkealla..
Olen täysin samaa mieltä! Itse haluaisin stongat alemmas, mutta eipä onnaa muovien takia. Ja jalkatapit ylemmäksi, mutta en näe yli 300€ siirtosarjojen olevan hintansa arvoisia.
Ensiavuksi perän korotus tehty prikkavirityksellä, koeajo tänä iltana.
smile_org.gif

smile_org.gif
Hommasin myös 6mm prikan.

Miten olette asentaneet sen prikan takaiskunvaimentimen yläpäähän?

Periaatteessahan homma menee tälleen:
1. Pyörä keskiseisontatuelle
2. Penkki irti
3. Tankin kiinnitysruuvit auki ja tankin takapään nosto
4. Takajousenvaimentimen yläpään ruuvin löysytys
5. Prikka paikoilleen
6. Takajousenvaimentimen yläpään ruuvin kiristys
7. Tankki alas ja kiinnitysruuvien kiristys
8 . Penkki paikoilleen ja koeajolle...

Toi tankin takakiinnityskohdan tykönä oleva iskunvaimentimen ruuvi on sen verran syvällä ja muovin ympäröimä, että se irroitus näytti hieman hankalalta....

Edit: Löytyi jo hyvät ohjeet homman suorittamiseen:
http://www.cbrxx.com/honda-c....xx.html

blush.gif
Kolmen vuoden kokemuksella voin sanoa että Tylyttäjä on täysin oikeessa. Alkuun hiukan outo ajoasento otti ranteisiin. Jo tuhannen kilometrin jälkeen roppa oli tottunut uuteen asentoon eikä pitemmilläkään matkoilla ole ollut mitään ranteiden puutumisia. Ainoo mikä puutuu on takapuoli. Satula siihen kannattais vaihtaa ensitöikseen.

blush.gif
Kolmen vuoden kokemuksella voin sanoa että Tylyttäjä on täysin oikeessa. Alkuun hiukan outo ajoasento otti ranteisiin. Jo tuhannen kilometrin jälkeen roppa oli tottunut uuteen asentoon eikä pitemmilläkään matkoilla ole ollut mitään ranteiden puutumisia. Ainoo mikä puutuu on takapuoli. Satula siihen kannattais vaihtaa ensitöikseen.
Ongelma XX:ssä ei olekkaan kyykky asento, jos tarkemmin luette mitä aloittaja kertoo. Vaan se etta stongaa pitäisi saada leveämmälle, jotta ranteet ei olisi kierossa.

Itse vaihdoin XX:n Giksuun, ajoasento on paljon parempi eikä persiikään puudu läheskään yhtä paljon. Paino jakautuu mukavasti käsivarsien, persiin ja jalkojen kesken, ja asentoa on pitkässä ajossa helppo muutella.

Bläkkärin penkki on kyllä kärsimys.

En tiedä nimenomaisesti XX:stä, mutta käsien/ranteiden kipeytyminen voi osin johtua myös siitä, että clip-onit (eli ohjaustangot puoliskot) on sinulle väärässä asennossa. Niitä voi yleensä kiertää hieman ulos- tai sisäänpäin, en tosin tiedä paljonko säätövaraa juuri tässä mallissa on. Asia voi joskus myös olla kiinni ihan pienestä asennon muutoksesta.

Eipä toisaalta XX:kään tänä päivänä mikään uutuuspeli ole, mutta 1000F on silti siihen verrattuna yläpainoinen, vanha lossi.
tottumis kysymys.

e.eikös F oo kaasaari vehe?
e2. osta ruisku!
e3. tää siis ketjun alottajalle
e4. niin se XX on sporttinen matkapyörä
e5. niin mulla ei ole XX, et en paremmin tiedä
smile_org.gif

e6. ajanut olen ja se on hyvä pituutta 180cm
e7. mitäs vidua kyykkyjen vertailu tähän aiheeseen liittyy?
tounge.gif
tounge.gif
tounge.gif

on sitten hyvä ostos jos het joutuu tuunaan sitä ittelle sopivaksi,

e8. kesälomat alkaa viikon päästä
tounge.gif
tounge.gif

blush.gif

XX on kyllä sitäkin mutta hommasin bladen ja sillä ajaa paremmin matkaa suomen nopeuksilla kuin XX:llä! Itse totesin, että sen täytyy johtua akselivälin pituudesta pyörien kesken. Polvikulma molemmissa tiukka, joten ranteille menee pääpaino.

Itse haluaisin stongat alemmas, mutta eipä onnaa muovien takia. Ja jalkatapit ylemmäksi, mutta en näe yli 300€ siirtosarjojen olevan hintansa arvoisia.
smile_org.gif
Mikset laske keulaa? Näyttääkin paremmalta.
Keulan lasku ei ollut edes käynyt mielessä. eikös maavara mene huonommaksi kallistettaessa kumin reunoille asti?
withstupid.gif

Siitä prikkavirityksestä vielä: eräässä ketjussa tempun jo tehneet mainitsivat 6mm prikalla perän nousevan noin 3 cm.
Mulla lukema jäi täsmälleen 1,8cm 6mm prikalla. Sivujalka "lyheni" jo silläkin. Lisäksi mitenhän jousi pysyy paikoillaan, kun jousen kolossa (siis yläpäässä) on ne prikat ja jousen pää nyt "paljaana"?

Keulan lasku ei ollut edes käynyt mielessä. eikös maavara mene huonommaksi kallistettaessa kumin reunoille asti?
withstupid.gif

Siitä prikkavirityksestä vielä: eräässä ketjussa tempun jo tehneet mainitsivat 6mm prikalla perän nousevan noin 3 cm.
Mulla lukema jäi täsmälleen 1,8cm 6mm prikalla. Sivujalka "lyheni" jo silläkin. Lisäksi mitenhän jousi pysyy paikoillaan, kun jousen kolossa (siis yläpäässä) on ne prikat ja jousen pää nyt "paljaana"?
Kyllähän se varmaan maavara vähän laskee kovasti kantattessa jos ekana ottaa kate tonttiin. Jos taasen jalkatapit niin ei se etupään tiputus niihin kauheasti vaikuta.

Musta kaikkia matkasportteja pitää vähän tiputtaa keulasta.

Näkisin kyllä että jos bläkkäristä hieroo kurvissa jotain osaa maahan niin on vähän vääräntyyppinen pyörä alla  
smile_org.gif

Back