• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mobil 4T 15W50 Tripleen

Eli keväällä täytynee taas lurauttaa uudet öljyt koneeseen, mutta ajattelin kokeilla jotain muuta kuin huollossa myllyyn ängettyä Valvolinen SynPower 10W40 lientä.

Laatikko tuntuu vähän karkealta tuolla öljyllä, joten näin maalaisjärjellä ajatellen jäykempi 15W50 luulisi hieman pehmentävän toimintaa?

Onko joku moista viskositeettia (05/06) Triplessään jo testannut?

Mobil öljyä en käytä, mutta samalla viskositeetilla olevaa Motulia käytän. Mulla oli keväällä hetken aikaa BelRay:n 10W40 sisällä ja laatikko rohisi ja rahisi ja vaihteet paukahti aina päälle. Tuolla 15W50 ei ole ollut mitään ongelmaa. Hyvin tuntui pelaavan rata-ajossakin. Motulia kyllä suosittelen...

Mobilia on Daytonassa ja hyvin pyörii.Ei tosin oo juuri muista tuossa pyörässä kokemusta ;)

Edellisissä on pyörinyt monenlaista... Tcatissa mobil 4T 15W50 toimi hyvin, tosin Rally Formula 5W50 toimi paremmin käynnistyksen yhteydessä, mikä taas ei oo ihme, eikä luistanut kytkinkään.
Shell Advance ultra 10W40 toimi kans hyvin. Tosin RF:n kans pyöri pehmemmän kuuloisesti.
suikassa sit isompi kirjo... RF 5w50, Motorex 10w50, Gastrol puoli synt 10w40, Motul puoli synt 1w40. paremmuus järjestyksessä tuohon pyörään. RF ainoa ei moto öljy noista.

Mobil on kuitenkin yks laatuöljyistä. Mun -91 626 2.2i on pyörinyt siinä rallyformulassa 340tkm ja hyvin pyörii eikä syö öljyä, eikä oo kulumisen takia tarvetta kunnostukseen.

Mulla toimi Kawassa 4T Racing kohtuullisesti. Vaihteet takelteli hieman. Sen jälkeen käyttämäni Delvac toimi mielestäni paremmin. Kone kävi aavistuksen pehmeämmin pari ekaa tuhatta kilometriä ja vaihteet ei takellellu ihan niin paljoa. Noitten jälkeen oli jotain Motulia ja vaihteet takelteli taas jonkun verran enemmän.

e. Niin ja tolla 4T Racingillä meinas joitakin kertoja luistaa kytkin ku nesteet oli tuoreet. Ei enää jonku 500km:n jälkeen. Ja nää kokemukset ei siis ollu Triplellä, vaan aataminaikaisen moottorikonstruktion omaavalla Kawa ZR-7:lla.

Olen Daytonassa käyttänyt juurikin tuota Mobilia koko ajan. Eipä ole ollut valittamista tähän mennessä.. 5000km välein vaihdettu öljyt ja suodatin.

Back