• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitkä renkaat toimivat Suomen radoilla?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja johtaja
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitään en oikeasta ratailusta tiedä, mutta eikös sen keulan kuuluis niiata enemmän loivemmalla keulalla. Ainakin jos ajatelee kuinka suuri voima tulee jarruissa pumppujen suuntaan niin noin päin sen pitäisi olla.
Vai oisko tässä jotain mitä en nyt jummarra?
Painon siirymän nopeus ei mene noin. Riippuu vähän, mutta keula voikin mennä syvempään pumpuissa, mutta keula niiaa rauhalllisemmin ja paino ei siirry etupyörän päälle samalla tavalla. Painopistehän ei ole renkaan keskiön horisontaalijatkeella. Perää laskettaessa painopiste on alempana ja taaempana. Nimenomaan kontrollionti on ongelma. Geometria on edelleen hieman aggrempi kuin vakio, mutta loivempi kuin WP:n vakiosäätö.

Toinen ongelma lisäkorkeudesta on heikko perän pito ja ikävä tapa keulia. Pidemmästä takahaarukastakaan ei olisi haittaa.

Tässä täytyy muistaa, että kaikki vaikuttaa kaikkeen. Täytyy löytää se kompromissi jarrutuksen, kääntyvyyden ja pidon suhteen

Dunnarin takarenkaan profiilihan on melkoisen korkea. 190/75 tms.
korjaan itseäni... siis ei 190/55 vaan vielä korkeampi. oudohkon tuntuinen silti.
Dunlopin koko on 195/70-17
Itse en oo kokeillu...vielä, mutta ens kesänä ainakin pari settiä noita
062802moto_prv.gif

viime kesänä paras kokemus K5:ella ehdottomasti Pirellin Dracon slick 190/55 aivan "kisko" pito..ainakin uutena ...
thumbs-up.gif

Muuta peisikkinä, SC seoksilla on kivampaa ja kääntyvyys aivan eri luokkaa kun katu vastaavilla, esimerkkinä Supercorsa Pro, koska renkaan runko on parempi, suuntavakaampi jne...

http://www.sporttire.com/race_tires.htm

korjaan itseäni... siis ei 190/55 vaan vielä korkeampi. oudohkon tuntuinen silti.
062802moto_prv.gif

viime kesänä paras kokemus K5:ella ehdottomasti Pirellin Dracon slick 190/55 aivan "kisko" pito..ainakin uutena ...
thumbs-up.gif

Muuta peisikkinä, SC seoksilla on kivampaa ja kääntyvyys aivan eri luokkaa kun katu vastaavilla, esimerkkinä Supercorsa Pro, koska renkaan runko on parempi, suuntavakaampi jne...

Tuntuisi viime kesän kokemuksilla ihme kyllä nuo SC:n seoskumit kestävänkin paremmin kuin katuseokset. Alkukesästä "teurastin" yhden SC katuseoksisen etugummin ihan karmeaan kuntoon kahden-kolmen ratapäivän aikana ja pito loppu aivan totaalisesti. Loppukesän ajelin kaverin vanhoilla SC1 etugummeilla je ne kuluin noin 500% rauhallisemmin. Jos ens kesänä koittais kans tota Dragon Slickiä...

062802moto_prv.gif

thumbs-up.gif

Tuntuisi viime kesän kokemuksilla ihme kyllä nuo SC:n seoskumit kestävänkin paremmin kuin katuseokset. Alkukesästä "teurastin" yhden SC katuseoksisen etugummin ihan karmeaan kuntoon kahden-kolmen ratapäivän aikana ja pito loppu aivan totaalisesti. Loppukesän ajelin kaverin vanhoilla SC1 etugummeilla je ne kuluin noin 500% rauhallisemmin. Jos ens kesänä koittais kans tota Dragon Slickiä...
Seos rengas kestää paremmin rata-ajoa kiun se Street malli. SC1 kesti reilut 2000 kilometriä minun vauhteja Kemorassa + kesän muut ajot.

Seos rengas kestää paremmin rata-ajoa kiun se Street malli. SC1 kesti reilut 2000 kilometriä minun vauhteja Kemorassa + kesän muut ajot.
Mulla etunen SC-1 slicksi kesti Kemorassa noin 25 kierrosta, eli noin 90km. Se repesi täysin, vaikka takanen vielä kiilteli uutuuttaan. Tarinan opetus lienee se, että alustan säädöllä on ratkaiseva osuus renkaan kestoon ja pitoon. Runsaasti Reboundia lisää, pyörä ei enää puskenut, ja seuraavalla etusella ajeltiin normaalisti.

062802moto_prv.gif

thumbs-up.gif

Juu, saman totesin. Diablo Corsa oli radalla jotakuinkin parempi kumi kuin Supercorsan katuseos. Tosin, jos en olisi tällainen nakkisormi puuperse, niin alustan säädot auttaisivat varmasti asiaan kummasti. Mutta niillä korteilla pelataan, mitä Luoja on jakanut...
tounge.gif

Back