Siis mun puolestahan jokainen saa laittaa vessaansa mitä osia haluaa. Itse en vain ymmärrä sitä, että miksi ottaa riski parin sadan euron tuhoihin säästääkseen pari kymppiä laakereissa. Kannattaa huvikseen kysyä mitä esim. se taka-akseli maksaa. Sitä ei parilla kympillä osteta siinä vaiheessa kun laakeri on antautunut. Itse laakerin vaihtotyö on myös sen verran vittumaista hommaa, etten ainakaan itse viitsi siihen ryhtyä muutaman kymmenen tkm:n välein.Jonkin verran kyllä naurattaa kun osa porukasta on niin paranoideja ja pelkkä halpa hinta aiheuttaa paljon ennakkoluuloja. Väitän skf yms. laakereilla jo hintaa lisää laadun lisäksi pelkkä merkkikin.
Kaverilta kun kyselin bilteman laakereiden valmistajaa niin niissä ei ollut minkäänlaista merkintää valmistajasta, merkittömyys myös laskee hintaa.
Itse olen luopunut bilteman käytössä ns. "kriittisissä" osissa joiden hajoaminen aiheuttaa tuhoa muualla. Niin paljon on kokemusta aiemmin sieltä haetuista auton pallonivelistä, laakereista, sähköosista yms, että en näe niissä saavutettua hetkellistä säästöä järkevänä. Orggikset kestää helposti sen 50-80tkm, joten sellaiset vaihtamalla selviää varmastikin mopon lopuiän.
Siihen on yleensä myös syynsä miksei valmistaja ole osaan merkkiään laittanut. Vaikka osa tulisi samalta tehtaalta, voi sen laadunvarmistuksessa olla erilaiset toleranssit tai laadunvarmistus hoidetaan nokia-menetelmällä, eli sen suorittaa loppukäyttäjä. Osan hajotessa ennen aikojaan annetaan tilalle uusi, mutta kukaan ei korvaa työhön, osien hakuun tai rikkoutuneen osan aiheuttamia vaurioita.
Mut kuten sanoin, jokainen hoitaa homman tavallaan.