• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mites morjestat jos...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jii
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jii

Sijainti
Nivala
Tätäkin sattuu. Yleensähän joutuu (tai saa) ohittaa kotiloita mutta joskus sattuu eteen hiljempaa ajava motoristi.

Ohi siis vaan mutta mites morjestat? Vasemman käden heilautus ei pahemmin näy ja oikealla väännetään kaasua.

Itse olen vilkauttanut vasenta vilkkua palatessa omalle kaistalle - liekö yleinen käytäntö?
smile_org.gif

Oikea takatassu toimii, samoin kiittamiseen tilaa antaneelle kotilolle..

Takatassuilla voi antaa kylla kotiloille toisenlaistakin palautetta..
lookaround_orig.gif

oikeelta vaan ohi ja reilu läppäsy selkään,siis sellanen ystävällinen läppäsy.
talktohand.gif

Ken oikealta ohittaa, saapi sormimerkki morjenstuksen peräänsä.
mad.gif

No joo, kysymykseen en tiedä vastausta kun en pääse ohi kenestäkään.
biggrin.gif

Kyllä siinä vierellä heilautettu vasen käsikin näkyy ihan hyvin. Varsinkin jos ihan reilusti heilauttaa vasenta kättä etuviistoon oikealle. Jos taas on jäykät nivelet ettei taivu niin sitten on tietysti toinen juttu...
buttrock.gif
Nousee vaikka seisomaan ja kumartaa!
bowdown.gif

Toi oikean koivennosto on tullu mulle jotenki luonnostaan. Mietiskelin vaan kerran että, mahtaako kaikki ymmärtää ton ystävällisenä eleenä, eikä minään keljuiluna "potkaistaan vähä vauhtia tolle mummolle"
confused_orig.gif

Ite jatkan kuitenkin tällä koipilinjalla.
sport05.gif

Minä lienen hyvä henkilö vastaamaan otsikon kysymykseen:lähinnä siitä syystä, että tulen ohitetuksi niin usein...  
tounge.gif
. Kun ajelee rajoitusten mukaan niin 90% prätkistä pyyhältää ennemmin tai myöhemmin ohi. Itse olen tainnut kerran ohittaa yhden customin, joka ajeli hiljalleen odotellen edellisellä levähdyspaikalla lähtöä tekeviä kavereitaan. Heiluttelin vasenta kättä, mutta kaveri ei huomannut katsellessaan taaksepäin...  
sad_orig.gif

Kyllä sen vasemman käden heilautuksen huomaa. Moni moikkaa siinä rinnalla päätään kääntämällä ja nyökkäämällä, tai nostamalla kaasukäden etusormea. Eniten ilahduttaa kyytiläisen käden heilautus  
biggrin.gif

Kyllä aika moni autoilijakin kiittää esim. ohitusmerkistä tai väistämisestä ohituksen helpottamiseksi. Eli sitä saa mitä tilaa...  
cool.gif

mullekkin tuli vaikee tilanne kun toinen morjestas vieressä (636
smile_org.gif
) ja mä en keksiny mitään muuta kuin nyökkästä oikeen syvääään.

Back