mitenkä saadaan näppäimistöstä painettua piste ja pilkut kiitti tiedoista jo etukäteen kun mulla on näin kiire saada vastaus tänks moro
Älä välitä, tää on aina välillä tätä.
Ne tulpat niistä jarrusatuloista saa irti hyvällä ja leveällä tasapäämeisselillä tms.
Sieltä alta löytyy siis ne kaksi pinnapulttia joilla jarrupalat on kiinni. Siihen käy kuusiokoloavain, olikohan kutonen.
Kun olet kiertänyt ne auki ja vedät ne pois niin jarrupalat ovat valmiit irroitettavaksi. Tai, jopa saattavat pudota sieltä. Eli vedä pinnapulttia vaikka hitaasti ulospäin ja ota yksi pala kerrallaan pois niin näet mikä on kasausjärjestys.
Paloihin jää kiinni ne "kitinänvaimennuslevyt". Napsauta ne irti ja siirrä uuteen palaan. Voit laittaa sitä kuparitahnaa kyseisen levyn molemmille puolille, kohtuudella. Saman asian ajaa myös möläri eli Molykote tms.
Asentaessasi paloja takaisin, huomaa palan yläreunassa oleva "kynsi" ja ole tarkkana, että laitat sen jarrusatulassa olevaan "sokkaan". Silloin palat loksahtaa paikoilleen ja pinnapultit voi laittaa takaisin. Lampulla katsomalla löydät kyllä oikean paikan minne pala laitetaan. Itse asiassa se kannatta katsoa jo purkuvaiheessa.
Kiristä pinnapultit kohtuudella ja suosittelen kierteeseen laitettavaksi !!kevyttä!! lukitetta. Tulppa, joka kiritään viimeiseksi ei tarvitse mieletöntä voimaa eikä lukitetta. Et saa muuten sitä nimittäin seuraavalla kerralla irti. Se kanta on pehmeä.
Ennenkuin aloitat purkamisen, voit painaa mäntiä sisään meisselillä, varoen. Saat uudet palat helpommin takaisin. Tai voit tehdä sen vasta ennen asennusta.
Takapäässä periaate on ihan sama.
Muista ettet pumppaile jarrua, kun palat on irti. Mutta muista tehdä se ehdottomasti heti remontin jälkeen ennekuin lähdet ajamaan.
Näin, toivottavasti homma hoituu.
Aikaa tähän menee amatööriltä ja ensikertalaiselta, kuten minä, n. puoli tuntia.