• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

miten vaha pois muovista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bronchus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Enhän minä tietenkään itse - mutta edellinen omistaja - oli tuhrinut mustia röpömuoveja vahalla. Kokeilin rättiin asetonia lukuunottamatta kaikki kotoa löytyvät liuottimet vailla tulosta.

Korrekin sivuilla suositeltiin Lensitiliä (Biltema myy samaa nimellä "Rasvan kylmäpoistoaine" ja Motonet nimellä "Liuotinpesu"). Olin kuitenkin tuotakin jo kokeillut, mutta koitin vielä uudestaan - taas tuloksetta.:blink:

Pienen pähkäilyn jälkeen suihkautin ainetta uudestaan ja harjasin hammasharjalla - vahaläikät lähti. Eli röpömuovi taitaa tarvita kemikaalin lisäksi harjauksen, jotta pintatekstuurin pohjalla oleva vaha irtoaisi.

Mikeyx sanoi:
Enhän minä tietenkään itse - mutta edellinen omistaja - oli tuhrinut mustia röpömuoveja vahalla. Kokeilin rättiin asetonia lukuunottamatta kaikki kotoa löytyvät liuottimet vailla tulosta.

Korrekin sivuilla suositeltiin Lensitiliä (Biltema myy samaa nimellä "Rasvan kylmäpoistoaine" ja Motonet nimellä "Liuotinpesu"). Olin kuitenkin tuotakin jo kokeillut, mutta koitin vielä uudestaan - taas tuloksetta.:blink:

Pienen pähkäilyn jälkeen suihkautin ainetta uudestaan ja harjasin hammasharjalla - vahaläikät lähti. Eli röpömuovi taitaa tarvita kemikaalin lisäksi harjauksen, jotta pintatekstuurin pohjalla oleva vaha irtoaisi.

Hyvä kuulla että tuo tehosi. Mainitaan nyt vielä tähänkin "ihan oikea tarkoitukseen tehty aine" joka on Autoglymin Bumper & Vinyl Care. Sillä tulee samalla ehostettua se muovi alkuperäiseen loistoonsa. Kyseessä ei siis ole värivaha, vaan muovin alkuperäisiä ominaisuuksia elvyttävä ja puhdistava öljypohjainen aine.

Tuo Autoglymin Bumber Care on kyllä toimivaa. Mutta parasta jälkeä tulee juurikin auttamalla hammasharjalla tai karkealla sienellä. Hammasharjalla lähtee myös tarrojen reunoihin jääneet valkoiset rannut. Mustasta gixusta joskus rapsuttelin edellisen omistajan jättämät vaharoiskeet noin pois.

Back