• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten rasvataan keskituettomien pyörien ketjut?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Athene
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Rasvaan reissulla oman pyöräni ketjut prätkää eestaas liikuttelemalla. Eli metri eteenpäin, rasvaa ketjuihin, taas metri, rasvaa jne. Yleensä nimittäin unohdan sen puukalikan kotiin!
withstupid.gif
Mulla sama ongelma. Siis 93 mallinen VFR, jossa puuttuu keskituki.

Liekö syynä kisaputki (joku kertoi että ei välttämättä mahdu jos on vaihdettu, ja mulla on ilmeisesti vaihdettu) tai sitten painon ja kallistusvaran säästö (jalkatapit edellinen mistaja on ainakin kuluttanut radalla).

Talvella meinaan purkaa mopoa jonkin verran (kone irti ym.), joten pitää tarkistaa voiko keskitukea asentaa takaisin. Sellainen on siis hankintalistalla, mikäli asennus tuntuu onnistuvan...

Ja sitten vastaukseen:

Tähän mennessä olen työnnellyt eteenpäin ja ruiskinut ketjuun ja vanteille ym. öljyä ja välillä vahaa.

Liekö syynä kisaputki (joku kertoi että ei välttämättä mahdu jos on vaihdettu, ja mulla on ilmeisesti vaihdettu) tai sitten painon ja kallistusvaran säästö (jalkatapit edellinen mistaja on ainakin kuluttanut radalla).

Talvella meinaan purkaa mopoa jonkin verran (kone irti ym.), joten pitää tarkistaa voiko keskitukea asentaa takaisin. Sellainen on siis hankintalistalla, mikäli asennus tuntuu onnistuvan...

Ja sitten vastaukseen:

Tähän mennessä olen työnnellyt eteenpäin ja ruiskinut ketjuun ja vanteille ym. öljyä ja välillä vahaa.
Omaan pyörääni(ZRX1200) ei ees lisävarusteena saa tuota keskitukea, kun on tuommonen omituisennäköinen vänkyrä tuo takahaarukka...Reissuilla työntelen tai palikoin
tounge.gif
mutta kotipihalla ja tallissa mulla on osittain itsetehty, eli kaupasta ostettu ja vähän viritelty, varikkopukki.

Onko sun Vifferissä putki vasemmalla puolella? Kattelin, meinaan silloin kun mulla oli tuo VFR, noita racereplican(RC45?) putkistoja kuola valuen....

Back