• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten rahoitat pärräharrastuksen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ron Jeremy
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Töitä tekemällä.
lookaround_orig.gif
tounge.gif

Täytyy vaan hankkia kunnon sponsorit!  

Mummia hihasta kiinni, "eix ois kiva jos hankkisin tämmösen pikku mopon, niin sais raitista ilmaakin sitten kauppareissulla..."  
biggrin.gif

Mopotti käteisellä ostettu eli oma, tosin ei ihan tämän vuoden mallia.
Ajokauden ulkopuolella vietetään talviunta ja elellään visusti, yrityksenä saada jotain säästymään kesäkautta varten, jolloin saavutetut tienestit saa kyllä menemään.

Ekan ostoa kasikytluvun lopulla tais iskä vähän avustaa, sen jälkeen oon omilla rahoilla /keinottelulla päivittänyt kalustoa. Nykyään jo harrastus miltei maksaa itse itsensä. Paitsi tietysti kaikki liikenevä raha kuluu kuitenkin pyörän rakenteluun.
nixweiss.gif

Pankista suorastaan väkisten lykäsivät
tounge.gif
kun sattuu tota asuntolainaa kans löytyvän viel ihan kiwasti! Pärrä+kotilo = sama laina ja 2 vuoden sisällä pitäis olla mukamas maksettu ja höh höh sanon mä
blush.gif

edit: niin ja ihan perusduunari osastoon kuulun
ghostface.gif

muutama ihminen lisää tähän "verkostoon" niin olen ekolokeron huipulla ja saan Bonuksilla uuden pyörän ja talon ja waimon ja .......
033102ass_1_prv.gif

Ge omistaa, waimo hallinnoi mää
062802moto_prv.gif
sport05.gif
lookaround_orig.gif

Tuli silloin opinto-ohjauksen tunnilla nukuttua, niin nyt saa sitten valvoa, eli kolmivuoroa painetaan siit jää sit vähän sivuun et voi harrastaa....
062802jumpie_prv.gif

Pärrä hankittu säästöillä ja pienellä lainalla. Paljoa yli vuodeksi en viitsi sitoutua mp-lainaan ja pienissä summissa korotkin pysyy kohtuullisina. Muut harrastukseen liittyvät kulut revitään sukanvarresta.

Asuntolainan yhteyteenhän tuon sai kätevästi. Käsirahan hankkimiseksi piti tehdä toissa kesänä oikein ylitöitä, enää en moisia harrasta, ne on tosiköyhille ne.

No hei... Että mäkin saisin uuden pyörän niin voisko kaikki Orgin jäsenet lahjottaa mulle vaikka 2€? Ei olis suuri uhraus keneltäkään. Siitä saisin jo sen verran rahaa että voisin ajaa vanhan pyörän kauppaan ja ajaa uuden pihalle... How about it friends?
lookaround_orig.gif

Pari ekaa pyörää (ja mopon) sain säästettyä kesätyörahoista
crazy.gif
Pakko oli saada pyörä, kaikki kesät ja muut vapaat tuli oltua lukiossa/yläasteella töissä.. Ja sitten jatko-opiskeluissa oli helpompi käydä samalla töissä muutama päivä viikossa.

Ja kun oon ollu vakihommissa, niin on pitäny ottaa pankista lainaa
tounge.gif
En tiedä miten ne kulut on silleen pompsahtanu.. Tietysti pari viimestä pyörää on ollu uusia = kalliimpia.

Edellisestä pyörästä (R1) on vielä vähän maksettavaa pankille, nykyisen sain maksettua kun vedin tuottoista lipat ja tuli mukavasti korvauksia
tounge.gif

Back