• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten pestä suojapeite?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja FJ20
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mulla on alkujaan Biltemasta ostettu prutkun suojapeite. On aika lailla likaantunut pyörän "tieshäntämitämustaamössöä" aineista. Enempi mustaksi paikoitellen muuttunut.

Miten sen voi puhdistaa uudelleen käyttökelpoiseksi.

Kertokaa, kiitos.

minä en tehnyt kumpaakaan vaan heitin hevon kuuseen koko
rätin,kyllä se vettä pitää ei men sisälle mutta eipä myöskään tule ulos,pyörä oli sateisena kesänä 100 prosentisessa kosteudessa pressun alla,muuten toimii suojana jos pyörä sisätiloissa,ja
siitepöly aikaan on hyvä olemassa mutta muuten tuottaa
ajanmittaan sähkö ongelmia hapettumisen muodossa.

Pesin pesukoneessa samaisen peitteen. Puhdasta tuli. Linkousta ei kannata käyttää, eikä siitä mitään hyötyä tuossa materiaalissa olisikaan
baaa.gif

Mulla on alkujaan Biltemasta ostettu prutkun suojapeite. On aika lailla likaantunut pyörän "tieshäntämitämustaamössöä" aineista. Enempi mustaksi paikoitellen muuttunut.

Miten sen voi puhdistaa uudelleen käyttökelpoiseksi.

Kertokaa, kiitos.
Kun mulla oli vähän enemmän hävittävää eli peite on pyörälle tehty, niin en viitsinyt uuttakaan ostaa kun oli vastaava ongelma. Ratkaisin sen lopulta niin että heitin peitteen ulkona pyykkinarulle, käytin jotain käteensattunutta pesuainetta ja painepesuria. Ihan hyvä tuli.

Itse pesin MP-Asun polyesterisen peiton normaalissa pesukoneessa tavallisella ohjelmalla.

Rumpu ei paskaantunut, mutta peitteen kumiset/maalatut valkoiset tekstit irtosivat hienoksi valkoiseksi hiutaleeksi, jota sitten koko peite oli täynnänsä. Tuo hile vielä liimautui ikävästi sähköiseen rättiin ja imurikaan ei noftää saanut irti. Ainoa paikka mihin nöftä suostui irtoamaan oli pyörä, joka sekin sitten oli kuin lumisateen jäljiltä.

Tässä vaiheessa meni hermo ja heitin koko rätin mäkeen.

Back