Streethawk
Repsol
Hieman pitää olla kyllä erimieltä. Siis, jos pyörä on likainen, niin se on huonosti huollettu/pidetty? Minusta nämä ei nyt ihan käsi kädessä kulje. Vai mitä tuolla tarkoitat? Kaikilla, kun ei ole pyörän pesu mahdollisuutta omassa pihassa, niin ei välttämättä jokaista harvaa aurinkoista päivää halua viettää pyörää pestessä vaan ajaessa.kuten jo mainitsin: esim pyörän likasuus kertoo paljon.
tai myyjän tietämättömyys tekniikan tai yms suhteen.
tavalliselle tallaajalle tuo pyörän hankinta on iso rahaläpi.
huoltohan liikkeessä on kalliimpi ku ite tehty. ja monesti se ite tehty
voittaa merkkiliikkeen "valohoidon".
Minä taas luotan, että ammattiliikkeessä huollettu pyörä on keskimäärin paremmin huollettu kuin itse huollettu. Mutta kyllä varmasti parhaiten huollettu pyörä on se joka on itse huollettu todella asian osaavan omistajan toimesta. Mutta mistä ihmeestä se ostaja tietää kuinka hyvin pyörä on itsehuollettu, kun tapaa ennestään täysin tuntemattoman kaverin, joka sanoo "...juu kato ei tässä mitään huoltokirjaa ole, kun ei ne siellä huollossa mitään osaa. Meikä kun osaa nää hommat paljon paremmin, niin tässä sulle hieno peli halvalla..." Tuollaiselta kaverilta en pyörää ostaisi. Mutta myyjä joka sanoa "...en mä tekniikasta mitään tajua. Mä vaan ajan ja huollossa huoltavat ja tässä näitä kuitteja ja huoltokirja..." sopisi minun ostopäätökseen paljon paremmin.
Ja pitää muistaa, että liikkeessä tehdyssä huollossa on takuu. Paljon helpompi tapella liikkeen kanssa kuin yksityisen kanssa, kun liikkeen ja asiakkaan välillä on kuluttajasuojalaki. Ja onhan TM:n sokkotestannut noita huoltoja ja sieltä, kun valitsee liikkeen parhaasta päästä, niin minulla ei ainakaan ole ollut mitään valittamista.
Siis minulle huoltokirja vaikuttaa ostopäätökseen. Varsinkin, jos puhutaan vaikka 1-3v vanhasta pyörästä. Joku 10v vanha pyörä, niin eipä paljoa välilä.