1) Minkälaiset ajovarusteet teillä oli tuolloin päällä? Nahkaa? Tekstiiliä tms?
-Nahkatakki, ajohanskat, bootsit, Heldin tekstiiliajohousut polvisuojin
2) Nopeus noin?
-n. 30-40km/t
3) Asvaltilla? Soralla tms?
-alvaltti.
4) Kuutiot jotkä jylläsivät jalkojen välissä?
-900
5) Yksin vai kaksin?
-yksin.
6) Mikä kuukausi?
-helmikuu.
7) Valoisaa vai pimeää?
-valoisaa
8) Märkää vai kuivaa?
-märkää.
9) Mitä muita vammoja saitte, kuin edelleen kiinnostuminen moottoripyöräilyyn?
- Polvi turvoksissa, nilkka hieman kipeä, muutamia mustelmia siellä täällä. Röntgenien ja magneettikuvauksen jälkeen selvisi että halkeama polven rustossa, jolle ei tarvitse tehdä mitään..
Tapahtumakuvaus:
Gran Canarian vuoristossa vuokrapyörällä (Kawasaki Vulcan customilla) n. 2km korkeudessa alkoi vettä satamaan ja totesin että parasta lähteä alaspäin kuivia teitä kohti. Tulin n. 90 asteen mutkaan suht koht rauhallista vauhtia kun perä alkoi heittämään niinkuin olisi jäälle tullut.
Mutkan teräskaide alkoi lähenemään ja totesin kaksi asiaa:
1. minun taidoilla tästä ei kaatumatta selvitä
2. en halua joutua teräskaiteen ja moottoripyörän väliin
En ole ihan varma mitä tapahtui mutta joko kaadoin pyörän, tai sitten hyppäsin mopon kyydistä, tai no lopputuloksen kannalta molemmat tapahtui

Seuraavaksi liuin asfalttia pitkin kohti teräskaiteen pystytolppaa mahalteni ja yritin käsin ohjata liukuani siten että en osuisi tuohon pystytolppaan..samalla peläten että mopo tulee perässä niskaan..
Onnistuin liun ohjaamaan juuri ja juuri tuon pystytolpan vierestä ja teräskaiteen ali soralle. Nousin varovasti ylös ja huomasin että kaikki näyttäisi olevan minun osalta niinkuin pitääkin lukuunottamatta pirun kipeää polvea.
Bootseissa reikä ja nirhaumaa...vermeet paskaset mutta suht pienet vauriot niissä, rotsissa hieman katuuskottavuutta lisäävää kulumaa

..housuissa polvisuojan kohdalla pieni reikä ja kulumaa..ajohanskat hieman naarmuilla ja pari melkoista vekkiä rystyssuojissa.
Totesin olevani melkoisen iloinen että olin raahannut lomareissulle mukaan ajokamppeet, sillä varmaa on että ilman niitä olisi vahingot olleet huomattavasti pahemmat. Ilman hanskoja ei liun ohjaamisesta olisi tullut mitään ja olisin tod.näk. osunut tuohon pystykaiteeseen...ilman ajohousuja ja takkia olisin päässyt kokemaan asfaltti-ihottuman ilot ja varmaankaan tämän hetkinen ajokauden aloituksen odotus ei olisi niin korkealla kuin nyt...
Olen aina pyrkinyt pitämään ajokamppeet päällä pienilläkin matkoilla ja tämä todellakin lujitti sitä että näin tulen tekemään jatkossakin.