• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten muut maahantuojat, Kesko näin !!!!!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja yks.9
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No en, ku oon niin mukava, mutta irvistin rumasti tumman visiirin läpi ku ajoin ohi seuraavan kerran, kai se lasketaan.?

Ihan normaalia KESKOn toimintaa! Aikonaan kun hysterin trukit meni Sigmalta Keskolle niin varaosien hinnat nousi reilusti samoin saatavuus huononi todella reilusti - eli sen minkä ennen sai hyllystä tai muutamassa päivässä Kesko toimitti vasta viikkojen päästä! Ja ammattitaitoista henkilökuntaa ei sitten oikeastaan ollutkaan.....
Joskushan jollekin ennustinkin että kun Yamaha menee Keskolle niin käy ihan samalla tavalla kuin hysterin kanssa.... Olispa yhtä hyvä tuuri lotossa :D

No, minä menin tämän viikon tiistaina Yamaha-Centeriin Tuupakassa kun tarvitsin FJR:n takajarruun osia. Ei ollut varastossa joten tilattiin ja luvattiin laittaa tekstari kun on tullut. Tekstari tuli tänään puolelta päivin eli osat tuli kahdessa päivässä. Näin tällä kertaa.

EU:n sisältä alkup. moottoripyöräosia täältä, ilman extra-tullimaksuja tai alveja:
https://www.teile-katalog.com/

Liike Neubert Racing Saksasta, sivuilla hyvät räjäytyskuvat osista eri pyörämalleille ja hinnat näkyvät suoraan. Saksan kielikylpy tulee samalla sivuja tutkiskellessa.

Itse tilannut tuolta Yamahan osia; tulivat viikossa ja olivat juuri sellaisia kuin pitikin alkuperäis-pakkauslaatikoissa hyvin pakattuina ja ehjinä. Ainakin silloin mun osien kohdalla hinnat olivat noin 20% edullisemmat kuin Suomessa.

Hyvä vaihtoehto jenkeistä tilaamiselle tai merkkiliikkeen tiskille.

Täysin normaalia on nykyisin se, että osa tulee Euroopan tai pohjoismaiden varastosta. BMW:llä tuo toimii kokemukseni mukaan parissa päivässä - oli jälleenmyyjä mikä hyvänsä. Sen sijaan eksoottisempien osien (esim. valmiiksi maalatut katteiden osat) toimitus saattaa kestää viikkoja - parhaat tapaukset myös kuulemma kuukausia.

Ennenmuinoin, kun Yamahan osat haettiin Arwidsonilta, tuli puuttuvat osat vähintään kerran viikossa kuriirilla heille Euroopan keskusvarastolta.

Liekkö hitaiden toimitusten firmat ovat hioneet kustannustehokkuutta asiakastyytyväisyyden kustannuksella, tai sit hitaasti toimiva palvelu on henkilöitynyt....

Viimeksi muokattu:
Tinde sanoi:
No, minä menin tämän viikon tiistaina Yamaha-Centeriin Tuupakassa kun tarvitsin FJR:n takajarruun osia. Ei ollut varastossa joten tilattiin ja luvattiin laittaa tekstari kun on tullut. Tekstari tuli tänään puolelta päivin eli osat tuli kahdessa päivässä. Näin tällä kertaa.

Samat kokemukset täällä ja lisäksi sähköposteihin vastattu nopeesti tuolta Vantaalta, kiitos heille.

Itse autoliikkeessä ja semmoisessa koko maata kattavassa ketjussa olevana tiedän että ei niitä osia aina tule vaikka kuinka itse haluiasi. Aika pieneltä se meikäläisen rooli tuntuu isossa konsernissa ja vaikutusmahdollisuudet vielä pienempiä.

C-A-D sanoi:
Täysin normaalia on nykyisin se, että osa tulee Euroopan tai pohjoismaiden varastosta. BMW:llä tuo toimii kokemukseni mukaan parissa päivässä - oli jälleenmyyjä mikä hyvänsä. Sen sijaan eksoottisempien osien (esim. valmiiksi maalatut katteiden osat) toimitus saattaa kestää viikkoja - parhaat tapaukset myös kuulemma kuukausia.

Lossiin sai uudet kuttaperkat n. 3kk ajovirheen jälkeen:hanuria:

Ainahan ne osat saa itse tilaamalla nopeammin kuin liikkeen tilaamana, ihmettelen kyllä miksi se liikkeillä tuntuu aina kestävän niin jumalattoman kauan, omaan hondaan keskikatetta ooteltu nyt kuukaudenpäivät.

guide5 sanoi:
Ainahan ne osat saa itse tilaamalla nopeammin kuin liikkeen tilaamana, ihmettelen kyllä miksi se liikkeillä tuntuu aina kestävän niin jumalattoman kauan, omaan hondaan keskikatetta ooteltu nyt kuukaudenpäivät.

Nykymallin mukaan (ainakin muilla aloilla) on mahdollista, että toimittajat käyttävät mallia, jossa osille on viikkotilauspäivä ja minimitilausarvo. Jos jämäri pääsee tilaamaan suoraan euroopan keskusvarastosta tavaraa, on yksi hidasteleva komponentti (maahantuoja) välistä pois. Jos keskusvarastossa ei ole tavaraa ja alihankkijalla on lomasesonki kuumimmillaan, voi osissa kestää yllättävän kauan. Alle minimitilausarvon tilaaminen on jämärille kaikkea muuta kuin hyvää bisnestä, koska tuolloin yleensä maksetaan kaiken maailman pientoimituslisät, rahtikulut sun muut erikoismaksut.

Eli jos jossakin yksittäisessä ruuvissa kestää tolkuttoman kauan ja hinta tuntuu kovalta, pitää ymmärtää, että vaikka asiakas voi sen jostain keskieuroopan nettikaupasta puoli-ilmaiseksi tilata, jämäri ei, jos haluaa tehdä bisnestä siinä samalla.

Voisin kuvitella katteiden kohdalla, että niitä ei maalattuna mitään hirveitä määriä mikään merkki hyllyssä pidä. Myöskään se alihankkija, joka niitä tekee, ei lähde yksiä katteita maalarille viemään mikäli talossa ei omaa maalaria ole.

En liity itse moottoripyörien enkä moottoripyörien osien kauppaan millään tavalla, em. faktat muutaman muun konetyypin varaosatoimitusten kanssa. Meillä toimittajia on n. 25, joista yksi tarjoaa ilmaisen toimituksen varaosille ilman minimitilausarvoa kerran päivässä euroopan keskusvarastosta.

Edit : Mikäli kyseessä on täysin uusi malli, kaikki liikenevät osat menevät yleensä uusien laitteiden kokoonpanoon. Tällöin varaosien toimitusvarmuus 14pv sisällä on todella alhainen.

Back