• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten menettelet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VoDe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä menettelet? -

• Otat kypärän mukaan

Ääniä: 0 0,0%
  • Jätät kypärän pyörän päälle

• Laitat sen kypärä lukkoon

• Muuta, mitä?

• Ääniä yhteensä
    0
Jos käyn vaan tankkaamassa ni peiliin, mutta jos vähänkin pidemmän aikaa poissa pyörän lähettyviltä, niin vaijerin kanssa pyörään kii. Joskus mukaan taikka laukkuun, jos laukku pyörässä kiinni.

Oon joskus kelaillu, että mikähän mahtaa olla polliisien suhtautuminen, jos kypärä pöllitään ja soitat poliiseille ja selität asian, niin antaakohan poliisit luvan ajaa kypärättä pyörän lähimpään kypärämarkettiin/kotiin?? Vai pitääkö lähteä bussilla(ei Busalla
tounge.gif
) tahikka taxilla hakemaan jostain kypärä?!
Eiköhän kyseessä ole "muu erityinen syy" olla käyttämättä kypärää, joten lainkirjain täytyy.

89 § (15.11.2002/954)

Suojakypärän käyttö

Kuljettajan ja matkustajan on ajon aikana käytettävä tyypiltään hyväksyttyä suojakypärää, jollei hänen sairautensa tai vammansa taikka muu erityinen syy sitä estä, ajettaessa:

1) moottoripyörällä;

2) kolmi- ja nelipyörällä sekä kevyellä nelipyörällä, jota ei ole varustettu korilla;

3) mopolla;

4) moottorikelkalla.

(11.12.2002/1091)

Kuljettajan on huolehdittava, että alle 15-vuotias lapsi käyttää suojakypärää.

Valtioneuvoston asetuksella voidaan säätää ajoneuvon erityisestä rakenteesta tai ajotehtävän erityislaadusta johtuvia vapautuksia.

Takalaukkuun vaan, sinne mahtuu parikin pottaa ihan hyvin. Jos boxi on kotona, niin sitten aina mukaan. Mopoiässä kävi kerran niin, että olin lukinnut potan pyörään kiinni, mutta joku härö oli kussut sen sisälle
mad.gif
Oli siinä pesemistä ja kuivaamista
biggrin.gif

Tankatessa avattava kun on kypärä, niin jää monasti päähän ja kuumalla peiliin roikkumaan. Muilla stopeilla lähtee kyllä aina mukaan.

Pienenä vinkkinä kerrottakoon, että kypärä kannattaa ottaa mukaan kauppaan mennessä. Siitä saa näppärän ja ennen kaikkea katu-uskottavan ostoskorin.
idea3.gif

Pistän sen väärinpäin päähän ja menen juomaan bensaa. Ketä tälläinen oikeesti kiinnostaa? Ilmeisesti mua kun menin tän aiheen avaamaan, vaikka ehkä pääsyy siihen on informaatioköyhä otsikko, "mitähän täältäkin löytyy"

Mä oon aina ollut sitä mieltä että tää gallup-osio on oikeesti maailman turhin, täällä en oo koskaan nähny mitään järkevää kysyttävän. Kaikki on tyyliin "avaatko vetoketjun ennen kuin pissaat"

withstupid.gif
, eihän tää ees ollu gallup-puolella... No, lisää olutta jos sais stereonäkökyvyn takas

Kun oli vanha kypärä käytössä, tuli se usein jätettyä peiliin. Nyt sitten kun ostin uuden vähän arvokkaamman mallin niin tulee otettua yleensä mukaan kun kauemmas pyörältä lähtee. Jollei sitten satu vahingossa vanhasta muistista peiliin jäämään. Joskus on tullut myös lukkoa käytettyä, kun ei ole viitsinyt syystä tai toisesta mukana raahata.

Laitanpa kypärän takalaukkuun. Joskus myös tankin päälle jos ei sada. On meinaan sen verran rujon näköinen potta, että on kumma jos jollekulle kelpaa. kerran löysin potasta tyhjän tupakki askin, liekö joku luullut sitä roskikseksi...
smile_org.gif

Huoltsikka ym. lyhyille käynneille otan aina kypärän mukaan, jos pidempään on tarkoitus esim. kaupungilla kävellä, niin jätän kypärälukkoon.

Riippuen paikasta ja missä sitä olen pyörähtämässä... Joko jää peiliin roikkumaan tai sitten mukaan tai sitten lukkoon.

Tarkennus:
Tankilla tai äkkiä kaupassa/kioskilla -> peiliin roikkumaan
Kahvilla tai jotain muuta pidempikestoista poissaoloa -> mukaan
Ja jos pidempään olen poiss pyöränluota eikä viitsi kantaa mukana esim. Rallisprintit yms. tapahtumat -> lukkoon

peilissä se yleensä roikkuu, mutta jos on pitempi poissaolo pyörän luota, niin pidän takasatulan alla pientä polkupyörän lenkkilukkoa, laitan sillä sen kypärän runkoon kiinni.

JT

Periaate on, että aina mukaan, mutta joskus kyllä jätän peiliin tai kietaisen vaijerilla pyörään kiinni. Ja sitten olen varma, että Esteri avaa hanat just
biggrin.gif

JOVAIN !
sport05.gif

Keskelil:
Piironkilaatikohoon laitan, johoki kolomesta aina soppii.

Ajokaaue alus tai lopus pohojoses:
Pijän pääs ko se lämmittää hyvi, tahtoo pakkases ja thuules olla viima, ja lumisae kastelee myssyn. Toiseks nii se viep aikaa suotta turhaa asetella taas sitä turhaa päälle ja pois.
sport05.gif

Back