• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten maps.googlella.....?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ttuttu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ttuttu

MotOrg ry jäsen
...talletetaan suunniteltu reitti? *****ku mä vaan en osaa!
mad.gif

...talletetaan suunniteltu reitti? *****ku mä vaan en osaa!  
mad.gif
Tee reitti ja napsauta oikeassa yläreunassa olevaa Linkki-painiketta. Sieltä löytyy kryptinen linkki juuri tähän tekemääsi reittiin. Laita linkki talteen johonkin (vaikka kopioit sen Notepadiin/Wordiin ja tallennat).

Off-topic: oon joskus miettinyt, että mahtaa Googlen servereillä olla aika monta reittilinkkiä tallennettuna...
tounge.gif

Edit: Tai voit tietysti avata Google-tilin (jos ei sellaista ole), kirjautua sisään ja ihan oikeasti tallentaa sen reitin oikein nimellä sinne, mutta yllä oleva on loppujen lopuksi paljon vaivattomampaa.

Jos haluat reitin navigaattoriin, niin lataa tyre ja jos haluat reitin garminiin, niin osta MapSource ohjelma.

Molemmat tallentavat reitin tiedostoksi, jonka saa siirretty samalla ohjelmalla suoraan navigaattoriin.

Ai niin, jäi mainitsematta, että reitit pitää sitten laatia uudestaan. En ainakaan itse ole vielä onnistunut siirtämään maps.googlen karttalinkkiä tyreen.

Tyressä pitää napsauttaa sitä uusi-painiketta, jolloin aukeaa maps.googlen kartta tyren omaan ikkunaan.

Siis
withstupid.gif
saako mapsourcella tehtyjä siirretyä mapsiin ja toisin päin ja jos niin mitenkä??
withstupid.gif

Siis  
withstupid.gif
 saako mapsourcella tehtyjä siirretyä mapsiin ja toisin päin ja jos niin mitenkä??  
withstupid.gif
Mullakin olisi Map Source mutta Garminin Supportti ei saa mun ropleemaa ratkaistua.  
mad.gif

Niijuu... ja muakin kiinnostaa miten Maps Googlesta saisi Garminiin reitin siirrettyä. Kaipa Support mun onkelmani joskus ratkaisee?
crazy.gif

Toimii. Näyttää siirtävän reitin jälkenä (track) MapSourceen, mikä on sikäli hyvä, että se on juuri sellainen kuin alun perin on suunniteltukin Mopedmapissa.

Nyt sitten pitäisi keksiä, kuinka Mapsourcessa saisi kätevästi jäljen (track) muutettua reitiksi (route) niin, että ei tarvitse tökkiä käsin reittipisteitä jo olemassa olevan jäljen päälle ja odottaa, että MapSource laskee kuitenkin reitin uudelleen - toisella tavalla.  
eek.gif

Edit: Vai osaako Zumo suunnistaa myös jäljen (track) mukaan?

Toimii. Näyttää siirtävän reitin jälkenä (track) MapSourceen, mikä on sikäli hyvä, että se on juuri sellainen kuin alun perin on suunniteltukin Mopedmapissa.

Nyt sitten pitäisi keksiä, kuinka Mapsourcessa saisi kätevästi jäljen (track) muutettua reitiksi (route) niin, että ei tarvitse tökkiä käsin reittipisteitä jo olemassa olevan jäljen päälle ja odottaa, että MapSource laskee kuitenkin reitin uudelleen - toisella tavalla.  
eek.gif

Edit: Vai osaako Zumo suunnistaa myös jäljen (track) mukaan?
Kun olen vielä ihan pihalla. Toimimaton Map Source ei auta yhtään asiaa, mutta kuten sanottu, ongelma on siirretty Garminin Supportille.

Niijuu...  ja muakin kiinnostaa miten Maps Googlesta saisi Garminiin reitin siirrettyä. Kaipa Support mun onkelmani joskus ratkaisee?  
crazy.gif
Se on jo ratkaistu ja ratkaisu löytyy täältä

Toisinpäin eli navigaattorista tai mappisorsasta Googleen siirtäminen onnistuu tällä

062802moto_prv.gif
Tuo oli suht helppo tapa, koitin sillä ja hyvin pelas..  kitoos
Taisi onnistua siirto Map Sourceen, vaikka detaljilukitus on poistamatta? Säilyttääkö teillä, joilla homma toimii kuin junan vessa, navigaattori reitin nimen? Minulle ilmestyi vain "route0" ja "route1"!

Hyvä hyvä!
Sinne vaan, tulet yllättymään positiivisesti.

ps. viikon päästä tähän aikaan ehkä Latviassa, etupyörä kohti eteläääääää.
062802moto_prv.gif

Back