• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten huollat ketjusi ja miten usein sen vaihdat?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja BemariVaari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miten huollat ketjusi ja miten usein sen vaihdat? -

• 5-10 tuhatta km

Ääniä: 0 0,0%
  • 11-20 tuhatta km

• 21-30 tuhatta km

Ääniä: 2 100,0%
  • 31-40 tuhatta km

• 41-50 tuhatta km

• 51-60 tuhatta km

• 61-70 tuhatta km

• 71-80 tuhatta km

• Ääniä yhteensä
    2
Joka Pe vakio-ohjelma: Duunipäivän päätteeksi ketjut sisäpuolelta rasvaten ja ylimääräiset ulkopuolelta rättiin - oli sitä sitten viikolla ajettu tahi ei. Miulla noita km:kään silleen kerry vaikka koko viikon duunimatkat mopolla päästelisikin, joka tapauksessa alle 150km yhteensä. No saapahan ketjutkin ihan riittävän usein huomiota osakseen
wink.gif

Mulla ketjut meni vaihtoon 36000 km, voitelin noilla kaikenmoisilla prayllä, nyt on uudet vermeet alla ja 90 öljyä autom. voitelu, katotaan kauanko kestää. Voipi olla et joku muu vaihtaa seuraavat ketjut.

Melkeen uudesta saakka oon vetäny pensselillä 10W-40 moottoriöljyä, nyt takana 50 tkm ja alkuperäinen setti. Mitään ylimääräisiä putsauksia ei oo tarvinnu tehä kun hoitaa ton pensselöinti homman n. 500 kilsan välein. Kattelin äsken että mulla ei vielä oo edes litraa sitä öljyä kulunu tohon tarkotukseen...
idea3.gif

Noniinh..! Pyörä oli Maanantaina huollossa BikeDoctorilla ja sieltä kyllä annettiin heti ymmärtää, että ketjut ON vaihtokunnossa!!
biggrin.gif

En meinaa kyllä enää silti tälle kaudelle niitä vaihtaa, kevääksi sitten..

Huollan ketjuni siten, että ostan aina uuden pyörän niin ei tarvi ketjujen vaihtoa miettiä!
biggrin.gif
Eli ei löytynyt sopivaa kohtaa vaihtoehdoista minulle.

Ketjuja rasvailen n. 300-500km välein ja sateella ja pesujen jälkeen useamminkin. Rasvana Castrolin ketjurasvaa tai normi laatikkoöljyä riippuen aina fiiliksestä ja, että kumpaa nyt sattuu sillä hetkellä olemaan tarjolla.
smile_org.gif

Välityksiä melki useemmin joutuu vaihtaan kun ketjuja
tounge.gif

Kannattaa valita pyörään suositusta vahvemmat ketjut mitä suositellaan vaikka maksaa muutaman pennosen enemmän.

Mä rasvaan ketjut Castrolin ketjurasvalla about 200 - 300km välein. Ketjuja en oo pessyt kertaakaan erikseen

062802moto_prv.gif

Back