• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten autoilijat antavat tietä ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja YAZO!
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Miten autoilijat antavat tietä ? -

• 1. Ei ollenkaan

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Silloin tällöin

Ääniä: 1 100,0%
  • 3. Antavat jos ovat huomanneet

• 4. Antavat tilaa aina

• Ääniä yhteensä
    1
Tänä kesänä olen taas huomannut kuinka ilahduttavan moni autoilija suorastaan raivaa sitä tietä meille
062802moto_prv.gif
tullaan nätisti ohi samaa kaistaa käyttäen ja pusketaan eturengasta hipoen eteen avaamaan tietä.Tämä aie yleensä osoitetaan mukavalla takarenkaassa kiinni ajamisella.. osa jopa viittoilee muita kotiloita pois edestä.

Oulussa, keskel kaupunkia,tekivät hävyttömät musta splittarin.Vieläkin hatuttaa.Mitähän siihen olis polliisisetä sanonut jos ois nähnyt tapauksen.Hyvä et siitäkin selvisin hengissä.Oikeen kirous mulle toi Oulu.Ens kerralla kierrän sen kaukaa.
062802moto_prv.gif

Valitettavasti Suomi on EU-alueen liikennekulttuurin peräkylä. Motoristi joutuu täällä noudattamaan venäläistä lennonohjausjärjestelmää: ”Näe ja väistä”.
crazy.gif

Melekoosen huvittavaa joskus huomata, kun autoilija vilkuilee peileihin, kun takana ajelen. Samalla auton ohjaus tuppaa kääntymään pientareen puolelle ja vauhti hidastuu.. Kun sitten alkaa ohittamaan, autoilija havahtuu painamaan lisää kaasua ja ohjaus siirtyy lähemmäs keskiviivaa!
thumbs-up.gif
Että näin meilläpäin tietä annetaan.

Olen tänäkesänä huomannut että aika moni antaa tietä vaikka eipä sitä kyllä sinänsä tarvis mutta olen aina vilkuittelemalla kiittänyt.

Joo, jotkut antaa tilaa , jotkut ei. Aika paljon löytyy kotilokuskeja jotka ei huomaa ei vaikka tähtää ajovaloa kuskin sivupeiliin.

Mähän se annan tietä, kun pyrin ajamaan rajoitusten mukaan (=alle 10 km ylinopeutta). Mopolla, laiskallakin sellaisella kyllä rajoitusten mukaan ajaminen ja vain oikesti alle rajoitusten ajavien ohittaminen on niin paljon sujuvampaa kuin autolla, että kyllä ne ns kaaharitkin (= häävimpi MB, Audi tai BMW) tulevat jossain vaiheessa kiinniajettua rauhallisestikin ajellen, kun ovat jääneet jonkun jonon perään jumiin.

jonon keulilla on aina tilaa!  
biggrin.gif
Olet siis liian hidas jos jonoa keräät?  
wink.gif
   no juu leikki leikkinä :P   rispektiä
buttrock.gif

no mutta aiheeseen: jotkut autoilijat väistää esim jos kaks autoa menee motarilla vierekkäin niin yrittää sitten vähän kiihyttää ja väistää että ohi pääsee mutta tiiä sitten mikä yleensä on autoilijoiden suhtautuminen motoristeihin - ainakin joillaki ilmeisen kielteinen?
confused_orig.gif

Kyllä kehillä aina muutama antaa "lisää tietä" vaikkei edes tarvitsisi, kiitän joka kerta. Ihan sen takia että kiitos lämmittää ja lähellä olevat kuskit näkevät. Ties vaikka asenteetkin muuttuisivat pikkuhiljaa (yeah right  
tounge.gif
).

Yleensä mulle ei tilaa tarvitse antaa, autolla liikkuessa joskus ärsyttää kun ei tunnu olevan tehoa tarpeeksi, eikä pääse ohi ihan missä haluaa, tosin tilan antaminen ei tähän ongelman auta ellei ohitettava hiljennä reippaasti kun olen rinnalla
wink.gif
Moottoripyörällä sensijaan on ihan sama annetaanko tilaa ohitustilanteessa, mahdun ja ehdin kyllä
033102bebe_1_prv.gif
Eihän sitä edes huomaa jos joku perheauto kiihdyttää kaasu pohjassa kun ohitan, joten ihan sama kunhan ei kiilaile. Kaupungissa en mopoile joten en osaa sanoa siihen mitään.

062802moto_prv.gif
Mun mielestä tilanne paranee joka kesä. Meilläkin pitää tehä selväksi omat aikeemme (vilkulla,vaihetaan pienempää silmään ni tulee ääntä...vittu tai roikutaan sit siel vasemman takalampun tuntumas jos ei muuten tollo älyä)...niinku sanoin tilanne paranee ja annetaan me vaan reilut kiitokset vilkulla tai hanskalla jokaiselle joka tietä älyää antaa.

Koko ajan paranee tien anto kotiloiden toimesta!!
062802jumpie_prv.gif

Mut joskus kun törmää oikeaan junttieinariliikennepoliisiautokoulunopettajaan niin siinä on pitämistä, ettei mee ja liipase nokkaan.

Ihan kohtuudella saa latua kun vaan on liikenne rauhallisempaa. Mutta jos on kauhee ruuhka niin siiloin ei kukaan anna tietä vaan pidetään omat "ajolinjat".... Ja toisaalta sen ymmärtääkin
033102bebe_1_prv.gif

Sillon kun itse olen rattia kääntämässä, niin tilaa löytyy motoristeille. Ja sillon kun olen kahvoissa kiinni, niin mennään mistä mahdutaan. (Ilman riskien ottamista tietenkin).

Kyllä autoilijat yleensä huomatessaan antavat tilaa...

Paitsi sitten kun kohdalle sattuu se PaijerilaisenMoottoriVeneen kuljettaja,
joka omasta mielestään liikkuu muuta liikennevirtaa huomattavasti nopeammin...

Sellaisen kun saa kiinni, niin sehän ei laske ohi ei millään...
Samanlaisia löytyy joskus myös volvokuskeista.  
tounge.gif
JA audi- ja mesekuskeista!
veryangry.gif

Yrittävät vain vaikeuttaa ohitusta! Turhaan tosin, kuten kohta huomaavat.
033102bebe_1_prv.gif

Back