• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten alkoi harrastaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vi_tu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Varmaan ainutkertainen tarina meigällä...

Eli tyttöystävä päätti ajaa muutama vuosi sitten A-kortin ja osti päälle vielä moottoripyöränkin. Meitsi lähinnä takapenkillä ekan kesän (ei hyvä) kun oon ikäluokkaa "ei ilmaista A-korttia ajokortin mukana". Sitten talvella A-kouluun ja heti keväästä prätkä kulkuvälineeksi auton rinnalle. Heti ekana kesänä Euroopanrundi armaan biker babeni kanssa ja siitä se sitten lähti...

Nyt odotellaan uutta Kawasaki ER-6n:ää alkavalle kaudelle.

Kipinän voi saada aika vanhanakin. Siihen voi vaikuttaa yksinkertaisesti se, että vaikka nuoruusvuosina kadehtien katseli motoristien kokoontumista snakarilla ja oli kova polte saada pyörä, niin ei yksinkertaisesti ollut siihen aikaan markan latia pyörää hankkia. Oli opiskelut ja parisuhteen luomiset ja auton ostaminen ja kaikki muu esteenä. Sitten kun alkoi hiukan fyffeä jäädä säästöön niin ei kun heti ostamaan Suzuki GSX 1100 ekaksi pyöräksi. Ja ikää oli 30 vuotta jo. Koskaan ennen ei oltu ajeltu moottorikäyttöisellä kakspyöräisellä muutakuin velipoikien kanssa yhteisellä Simpsonilla 15 vuotta aikaisemmin. Oli aika cool fiilis, kun pyörä jyrähti käyntiin ja huomasi, että hyvinhän sillä pystyssä pysyi. Ja sen jälkeen onkin yli 20 vuotta ollut pyöriä, eikä luovuta ennenkuin tulee tilalle sellainen 4-pyöräinen työnnettävä
cool.gif

smile_org.gif
Sama ittellä nuorena ensin mopo sen jälkeen 125 GT Suzuki.Kun 18 v niin ajokortti autolle ja auto.Jonka jälkeen 21 vuotta eteenpäin ja viime kesänä tuli hankittua uusi Suzuki 1200.Viime kesän kilometrit jäi tosin 2500km :iin aika vähän.Toivottavasti tulevana kesänä enemmän. Kyllä se niin on kun on pyörä joskus ollut niin aina se on pienenä poltteena takaraivossa.Kesää odotellen PS. Pyörä muuten hintansa väärtti.
sport05.gif

Viime kesä meni tyttöystävän tarakalla, siitä se sit lähti. Eka pyörä odottaa nyt kevättä mut kevättä vaan ei näy.

Olin varmaankin toisella tai kolmannella luokalla ala-asteella, kun isukki hommasi minulle Yamaha YZ 80cc montun.
Sillä tuli päristeltyä pitkin peltoja, mettiä ja metsäteitä enemmän ja vähemmän sunnilleen 16 vuotiaaksi asti.

17 vuotiaana Suzuki RG 125 ja 19v'nä Honda CBR 600F.

Nyt tekisi jo hieman uudempaa ja ainakin runkokooltaan isompaa mopoa, mutta se nyt on vain työttömän haaveilua.
confused_orig.gif

Melkein koko perheellä taitaa olla bensaa suonissa, joten aina on ollut kaikenlaisia vehkeitä nurkissa pyörimässä. Jos olisin ryhtynyt harrastamaan koruompelua, olisivat porukat olleet varmaankin aivan paniikissa, mutta moottoripyörän selkään kiipeäminen oli jotenkin täysin luonnollista ja suorastaan suotavaa toimintaa.
thumbs-up.gif

Lisäksi isosiskoni pyörii melko aktiivisesti kerhotoiminnassa mukana ja kun itse sain ajokortin niin sitä joutui kuskiksi hänelle ko. piireihin ja pippaloihin ja siinä sitten tempautui sinne itsekin mukaan, muutenkin kuin kuskin roolissa. Viime keväänä hankin sitten vihdoin myös sen A-kortin, ja kesän ajelin tuolla perheen "perintökalleudella" ja nyt olen ihan täysin myyty.

Oma pärrä on valitettavasti vasta unelmointi-asteella, odottamassa opiskelujen etenemistä/valmistumista. Tosin veikkaan että kärsivällisyyteni loppuu jossain vaiheessa ja se on pakko hommata heti keinolla millä hyvänsä
lookaround_orig.gif
.

Heh heh, keinolla millä hyvänsä
smile_org.gif
Pätee ainakin muhun hyvin.

Alustuksena se että sain mopottimen kymppivuotiaana. Sit oli pakko hankkia 16sena piikkikortti vaikkei vehkeestä tietookaan. Haaveillut olen siitä lähtien pyörästä kunnes kuukausi sitten iski pahin kuume ikinä.
Viime lauantaina ostin pyörän ja nyt vain odottelen kevättä ja synttäreitä pahemmin kuin ikinä
biggrin.gif

Pahempaa kuin rakkaus tämä harrastus
inlove.gif

Back