• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miten alkoi harrastaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja vi_tu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs miten tai mistä syistä muilla lähti käyntiin pyöräily (silloinaikoinaan
tounge.gif
)?

Itse aloittelin tammikuussa röökilakon ja siihen sivuun lupasin vieroituslääkehuuruissä
eek.gif
 itselle tehdä jotain uutta ja kesällä tuli käytyä kortti kun oli papalla ykspyttynen ajoja vaille tallissa, tuli sitten päristeltyä kesä eri keleissä läpi ja oon aivan myyty tälle harrastukselle, vaikka ei vielä voi tietää mitä tulevaisuus tuo tullessaan jos vaikka esim. sitten joskus tulee hallitus hankittua  
inlove.gif

Vaan kuitenkin nyt on sitten suunniteltu keväälle 6 ärrä kawan osto ja polte on jo nyt aivan kauhea  
biggrin.gif

Hyvä meininki! Ei kun pyörää alle ja järki kädessä liikkeelle kun siirryt tuollaiseen pirteämpään. Hallitushommista sen verran, että kun sulla on hyvä harrastus, josta pidät, hallitus saa hyväksyä sen tai lähteä. Näin se menee.

Edit: Ai niin, ettei olis täysin offtopikkia: aloitin mopolla
cool.gif

Kyllä tästä on pikkuveljeä syyttäminen tai pikemminkin kiittäminen. Veli oli mennyt ostamaan kesällä ZX-6R:n, pitihän tuota kokeilla ja siitä se innostus sitten lähti. Pari päivää tuosta ilmoittauduin mp-kurssille kun korttia ei ollut entuudestaan. Lokakuun 4 päivä sain kortin ja 6 päivää tuosta tuli ostettua ensimmäinen pyörä, Honda CBR 1000 RR Fireblade
062802jumpie_prv.gif
. En kerennyt tosin ajella kuin 2½ viikkoa kun kelit pakottivat pyörän talliin. Nyt vaan odotellaan ensi kesää kovasti.

tää lähti siitä, kun faija mut möhkökawalla tarhasta haki mun ollessa 4v. sen jälkeen jos jonniinnäköstä mökkimopoa niin kadulla kuin mettässäkin on käsketty kesät talvet aina piikki-ikäseen saakka, ja piikistä pikkuhiljaa isompaan. kolmannen polven bikeri
cool.gif

Olin pienen pätkän tutun kyydissä (zx-12r) ja siitä hetken päästä piti hankkia kortti. Oma pyörä kortin saannin jälkeen parin kuukauden päästä ja sen jälkeen ollut 3 vkoa ilman omaa mopotinta. Enkä helposti uusi sitä mopotonta kautta, vaikka vain 3 vkoa olikin... Silkkaa tuskaa! Eipä silti, pointsit silloiselle vakuutusyhtiölleni, joka hoiti homman ripeästi, mutta uuden vauvan luovutushuoltoa joutui odottelemaan pari viikkoa. En silti valita, palvelu oli todella erinomaista!
062802jumpie_prv.gif

istutin puita valtion metsään olin jotain 13v ja sain siit 250mk joskus 70 luvul sain ostettua kaverilta pappa tunan satasella ja jäi viel 150mk pensarahaakin loppuvuodeksi ja bensa makso silloin jotain 1.25 litra eli sai ajella sielun kyllyydestä ja siit se mopokuume alkoi

Kyllähän se on kavereita syyttäminen/kiittäminen.... Kun itselleen ostivat pyörän niin tartuttivat kuumeen sitten minuunkin. Pari kautta on nyt tullut tätä harrastettua.

Pienestä lähtien tullut lueskeltua noita MP-lehtiä kirjastossa.
Mopoja tuusattiin jos jonkin näköistä tappolaitetta. Oli itse tehtyä chopperia, sivuvaunua, viriviriä ja moottorin vaihto laitteita.
Siitä se ajatus sitten lähti...
biggrin.gif

Mopoa ei minulla ollut, mutta heti kun töihin pääsin ostin ekan moottoripyöräni.
Pyörä oli Suzuki 175 enska ja vuosi oli 1980 tai 1981.
Kaverilla oli piikin enduro ja hän houkutteli mukaan harrastukseen. Sen jälkeen kun sain lainata pyörää olin myyty.

Zanzibarissa tuli 250cc crossi vuokrattua. Ei maksanut kuin 20$, mutta muita kuluja on myöhemmin tullut harrastuksen myötä vähän enemmän. Siellä Afrikassa oli ihan mielenkiintoinen liikenne, vasemmanpuoleinen ja kaikkea pillastuneitsa härkävankkureista lähtien tuli vastaan. Kortti ei tuolloin ollut, eikä kypärääkään, vaan aurinkolasit riitti. Pyörän käsittelyä harjoiteltiin vähän jalkapallokentällä edellisenä iltana. Hauskaa oli ja onneksi sekä minä että kaverini selvittiin naarmuitta päivästä. Idea vuokraamiseen saatiin pienessä
033102beer_1_prv.gif
ja seuraavana aamuna jännitti aika paljon, kun piti ajamaan lähteä.

Mopedilla ja sen jälkeen isäukon itselleen ostamalla cb 350-Hondalla, 15-vuotiaana puikkoihin ja kolme vuotta kaiket kesät, kun kortin sai niin tuuttihonda alle, oi niitä aikoja...

Kyllä se kyydissä istumisesta lähti. Kerrasta koukkuun
tounge.gif
. Seuraavana päivänä varasin autokoulusta ajan korttikurssille. Siitä viikon päästä oli oma pyörä ja parin viikon päästä kortti. Muutama vuosi on tässä jo tullut nautiskeltua upeasta harrastuksesta
sport05.gif
!

Neljän vanhana faija toi mulle Yammu PW50 ja siitä asti ollu koukussa... Katumopoilua olen harrastanu vasta pari vuotta
sport05.gif

Kymmenvuotiaana sain Tunturi Supersportin.Sitä sitten viilailtiin ja vaihdettiin kaasareita,sit seuraavaks sainkin pv 50:sen josta tuli miltei heti 80 cc ja meni lujaa.Ja seuraava olikin sitten jo yamaha rd 125 josta myös tuli isompi 180 cc...Sen jälkeen ollu useita mopoja,nykyään zx-10r,vähäsen laiteltu..Ja harrastus jatkuu.

NoKunKavereillakinOn...MulleKans...!!! jne.
no aina on pelit ja vehkeet kiinnostanu, mut naskalina löyty vaarin liiteristä lähes uuden veroinen tuntsa. ensin vähän kyydissä sit rinkiä pihassa ja sit...
yläaste aikaan rupes kaverit puhuun crosseista ym. ja hommat etenee, 14v. ja mopot ei enää riitä, on pakko laittaa ensimmäiset tienestit viimestä penniä myöten vanhaan enskan ruoskaan hiekkateitä varten.
16v. kevarikortti (ajoin talvella että pääsee heti keväällä ajamaan)
18v. parin vuoden tauko mutta viime keväänä tilaisuus tuli kuin talvi takaapäin ja hommasin 1. "ison" pyörän CB500.(sanoisin että HARRASTUS alkaa vasta tästä)
no lokakuussa katumaasturi lyhens mopoa
crazy.gif
ja tulevaisuus on vähän auki mut kauaa en aio ilman elää
062802moto_prv.gif

nuorena sällinä tuli tietenkin mopoiltua ja ihailtua prätkiä. aikuisella iällä ei tullut edes mieleenkään ostaa omaa prätkää, kun ovat niin kalliita ja vakuutukset maksavat hirveästi ja on vaarallistakin jne jne, kunnes yksi naapurin isäntä osti pyörän ja yks pääsiäissunnuntai aamu, kun olin ulkona tupakilla samaan aikaan naapurin kanssa, hän tarjosi koelenkkiä pyörällään. ajelin ehkä parisataa metriä ilman kypärää ja lämpötila taisi olla ehkä siinä karvan verran nollan yläpuolella, mutta se riitti. samana kesänä hommasin ekan oman pyörän ja loppua ei ole näkyvissä. kumma kyllä enää ei haittaa harrastuksen kalleus, eikä tunnu meno vähääkään vaaralliselta. olenkohan viisastunut vanhemmiten, vai onko loputkin järjet tippuneet mutkatien pientareelle?  
wink.gif
062802moto_prv.gif

Mopolla tuli aloiteltua, ja sitten piikkiä alle... pitkä tauko omasta (eli lainailin kavereilta ja sukulaisilta
biggrin.gif
) Nyt oma taas ja seuraavaa tekisi jo mieli... Tulispa jo kesä
062802moto_prv.gif

"normaali" kaava moposta se lähti ja kun kortin sain pelit isoni säännöllien epäsäännöllisesti, mutta sitten tuli se kuuluisa
inlove.gif
Valitsin väärin ja olin "irti" stogasta 23 vuotta, mutta kun kaveri hommasi, hommasin minäkin ja kun hallituksella ei löytynyt ymmärtämystä  
nixweiss.gif
 ao. henkilö meni vaithoon
buttrock.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Uusi kyllä katsoo hieman kulmien alta (pikku lipat toissa vuonna
crazy.gif
) mutta hyväksyy  
buttrock.gif
harrastuksen
062802jumpie_prv.gif
Ja näemmä pojat seuraavat perässä