• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä vakuutuksia pyörässä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zergio
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ajattelin vaan kysellä onko teillä liikennevakuutuksen lisäksi muita vakuutuksia kuten osakasko tai täyskasko ja mitäs niitä vielä on? Itse otin nyt keväällä pelkän liikennevakuutuksen pohjolasta. Kaskoa en ottanut kun se oli niin kallis...mutta olis se varmaan turvallisemman oloista ajella sen kanssa.

Mulla on liikennevakuutus ja osakasko, palo-hirvi-varkaus jne...pyörän mallin ja hintaluokan takia ei oikein kannata pitää täyskaskoa...pienet kolhut paikkaan ite jos niitä tulee.

Kaikki mahdolliset löytyy. Ei kuitenkaan tarvitse olla isot lipat kun tulee jo sellaista vahinkoa, että alkaa remontille tulemaan hintaa.

Vanhassa pyörässä ei ollut kuin pakollinen liikkari. Laskeskelin, että täyskaskon kanssa tuli vakuutukselle parissa kolmessa vuodessa saman verran hintaa kuin pärrällä on arvoa.

Kaikki mahdollinen. Tärkeintä on että saa pyörän viedä heti lippojen jälkeen korjattavaksi ja saa toisen tilalle. Ajo-aikaa on niin saakurin vähän ettei päivääkään ole tuhlattavaksi. Viime kesä meni osittain lippojen takia kävelyksi ja tänä kesänä ei toistu vaikka kaatuis.

Molemmissa pyörissä on pelkkä liikennevakuutus. Ei tuollaisiin parin tonnin prutkuihin ole vara mitään kaskoja maksella. Pikku jäljet ei tunnu missään ja isommat korjataan itse lekalla. Ajellaan taitojen ja varallisuuden mukaan. Jos kokonaan hajoavat, niin sitten ajetaan autolla.

Kaikki mahdollinen, Pohjolassa. Pari suvea sitten sain makua, mitä pienikin vahinko maksaa, kun silloinen uusi XX kaatui liki paikaltaan. Pieneltä vaikuttaneiden vahinkojen korjauskulut olivat noin 1300€. Onneksi oli vakuutukset kunnossa... ja onneksi sain väistettyä sen päälle yrittäneen auton!
smile_org.gif

Ajattelin vaan kysellä onko teillä liikennevakuutuksen lisäksi muita vakuutuksia kuten osakasko tai täyskasko ja mitäs niitä vielä on? Itse otin nyt keväällä pelkän liikennevakuutuksen pohjolasta. Kaskoa en ottanut kun se oli niin kallis...mutta olis se varmaan turvallisemman oloista ajella sen kanssa.
Kyllä minä sinuna ottaisin ehdottomasti vähintään osakaskon mopoosi. Se ei paljon maksa, mutta korvaa esim. varkauden, hirvikolarin, tulipalon jne. Jos itse, omasta syystään, ajaa ulos/kaatuaa, niin sitä ei osakasko korvaa, minkä varmaan tiesitkin.

Riippuu aika paljon pyörästä millaset vakuutukset kannattaa. Itellä on täyskasko tommosessa ~5 tonnin pyörässä. Ei johonkin tonnin läjään tietenkään oteta kuin pakolliset, mutta kyllä varmaan v**uttaa vaikka jo muutaman tonnin pyörällä mällätä. Varsinkin jos moposta on velkaa, niin mietippä kun mopo esim. pöllitään, eikä ole vakuutusta...

edit.
Mulla on kakkosautossakin toi osakasko, vaikkei sen arvo ole nykyään varmaan ku tonnin. saapahan edes jotakin satasia vakuutusyhtiöltä jos se pöllitään. Ja kokemuksen mukaan saa jopa ihan asia fyrkat.

Jos pitää täyskaskoa, ni se löytyy edullisimmin todennäköisesti jostain muualta, ku Pohjolasta
omg.gif

liikenne ja täyskasko pohjolassa. viime kesänä joku tyrkkäsi keskitueltanurin vauriot 2000 eeroa. mitähän maksais jos kaatuskunnolla.

Liikenne ja täyskasko. Piti täks kesäksi pudottaa tuo osakaskoksi, mutta pohjolan tarjouksesta en voinut kieltäytyä.

Liikenne ja osakasko yhdessä, toisessa pelkkä pakollinen liikenne, kolmannessa museovakuutus ja museokasko ja neljännessä ei vielä mitään, mutta ensi vikkolla liikenne ja osakasko.

Miksei ne muuten kutsu mua mihinkään saunailtaan. Kohta on neljän pyörän vakuutukset ja kahden auton sekä koti- ja tapaturmavakuutukset Tapiolassa. Tunnen olevani suurasiakas
biggrin.gif

Ainoastaan pakollinen liikennevakuutus.
Jos kaadun niin korjaan, jos joku varastaa niin ammun sen.
Jos taas palaa, niin palakoon prkle.

062802moto_prv.gif

Back