• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä työkaluja mukaan matkalle?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jussimh
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
monissa varuste listoilla on aina mainittu työkalut..
Mutta mitä työkaluja on yleensä matkassa?
Mitä työkaluja kannattaisi ottaa mukaa 2-3 viikon reissuun kun lähtee ajelemaan eurooppaan.
Onko jossain myynnissä Prätkiin tarkoitettua työkalusettiä?

Kyllä mä olen luottanut pyörän omiin työkaluihin ja siihen lisättynä koetinkynä ja Leatherman. Näillä onneksi pärjätty toistaiseksi.

Näillä mekaanikon kyvyillä minulle riittää Leterman, roudarinteippi, nippusiteet ja visa.

Aika samoilla linjoilla eli mitään hirveää "pakkia" ei nähdäkseni kannata ottaa, apua löytyy tarvittaessa aika helposti. Itse olen katsonut että saan pyörät tarvittaessa irti ja tubeless-paikkaussarja on ollut mukana. Näin Länsi-euroopassa, Venäjällä oli kyllä hieman enemmän kamaa mukana.
sport05.gif

Vähän riippuu pyörästä ja käytettävissä olevasta tavaratilasta.

Muutama vuosi sitten kun kävin heittämässä Euroopan reissun yli 20 vuotta vanhalla Motoguzzilla, niin otin piruuttaan mukaan aika paljon työkaluja aina hylsysatsista lähtien.

Käyttöä ei juuri ollut, mutta kun laukkuja oli 3x 44 litraa, niin mitään varsinaista tilanahtautta ei ollut, kun en ottanut mukaan edes telttaa tai makuupussia.

Ensi kesänä pitää lähteä ajamaan sissään tuo uudehko Bemari ja nyt en meinaa ottaa mukaan kuin pyörän omat työkalut, eli lähinnä yhden torx-avaimen ja ruuvimeisselin
biggrin.gif

Ei mitään työkaluja mukaan. Mitään en niillä kuitenkaan osaisi tehdä tosipaikan tullen. Ajelenkin kuitenkin melko uudehkolla kalustolla ja olen yrittänyt huollattaa pyörääni huolellisesti ikävien vastoinkäymisten varalta. Tähän asti missään pyörässäni ei ole ollut minkäänlaista vikaa/toimintahäiriötä. Täytyy toivoa että sama linja jatkuu.

Tai no, onhan satulan alla joku työkalupussukka jonka sisältöä en edes tunne. Renkaanpaikkausvaahtoa olen ajatellut ostaa purkillisen, saapahan ainakin ajettua lähimpään rengasliikkeeseen.

Oisko hyvä selvittää noi sulakkeiden sijainti ja muutama vararoppu mukaan, kun on noita känny ja gps vermeitä jo melkein joka pyörässä voipi sattua jotain.
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

Eniten riippuu millä reuhkalla olet liikkeellä...
062802moto_prv.gif
wink.gif
Jos uudehko toimiva peli, pyörän omalla kalusetillä pärjää helposti. Renkaan paikka-ainepullo on ehdoton olla mukana.
smile_org.gif

Eniten riippuu millä reuhkalla olet liikkeellä...
062802moto_prv.gif
wink.gif
Jos uudehko toimiva peli, pyörän omalla kalusetillä pärjää helposti. Renkaan paikka-ainepullo on ehdoton olla mukana.
smile_org.gif
Tulevana kesänä on reissussa alla varmaan DR 650 RSE -96 jos tuo gsx 600 F -98 menee kaupaksi.
Tuolla GSX:llä heitettiin toissa kesänä norjan reissu ilman mitään työkaluja... jälkeen päin kävi mielessä josko jotain renkaan paikkaus aineita olis pitänyt ainakin olla matkassa.

joo, kontoomit ja pullon avaajat on tuiki tarpeellisia kyllä...
Itse asiassa tuo kondoomi saattaa olla käteväkin ..

Tunnen naisen, jonka mp levisi hieman ja matka olisi jäänyt siihen,
mutta kun hänellä oli hätäpakkaus mukanaan, niin siellä oleella
kondoomilla(?) hän sai korjattua moponsa sen verran, että pääsi
kotiansa ja korjaamolle .. tulipa sille kondoomilekin jotain hyödyllistä
ja järkevää käyttöä.
lookaround_orig.gif

Mukaan kannattaa ottaa GUMMIHAMMER ! Jos harrastaa leirielämää niin sillä voi tarvittaessa puolustaa kupolitelttaansa  
tounge.gif
Yhdellä reissulla kaveri ajoi kolarin Saksassa ja kaatumatapit pelasti jalan, lääkäri korjas käden ja seuraavana aamuna kasattiin pyörä roudariteipillä ja nippusiteillä. Letermani avusti hieman. Ihme ja kumma, mutta niillä pärjää tosi pitkälle.
sport05.gif

Nippusiteitä,jeesusteippiä, tupeles korjaussarja ja paikkausvaahtoa purkki.
Kaikkeen ei voi varutua ja kuiteski se tärkein puuttuu..niinku se kondooli
omg.gif

Halpa Letherman tyyppinen työkalu alkuperäisten työkalujen sekaan ja sähköteippiä - eipä muuta. Renkaanpaikkauspullo ulkomaan matkoilla.

Back