Jaa-a, en tiedä kuinka monta vuotta. Varmasti Suomesta löytyy monia yhtä ammattitaitoisia kavereita, mutta ainakin meikäläiseen tekee vaikutuksen kaverin asenne, eli se miten tarkasti säätää pyörän ja todellakin jaksaa paneutua..Tätä juuri ajan takaa mitä B12 kertoi. Itse olen kanssa huomannut että seos saa olla aika paljon metsässä ja silti vaikutus tehoon on yllättävän pieni. Sen takia aiheuttaa pientä ihmetystä että jotkut vetää 10hv pelkällä seoksien korjauksella lisää. Ilmeisesti tämäkin kuitenkin jossain tapauksessa on mahdollista.Oma Trumppa on osakaasulla säädetty vähän eri tavalla. A/F on siellä 13 tuntumassa täyskaasulla läpi kierrosalueen. Huomasin kuitenkin, että kyseisessä koneessa ei ole kovin suurta merkitystä koko seossuhteella, jos ei nyt ihan metsässä ole. Antaa melkolailla saman tehon välillä 12-14.Kyllä ymmärsin mitä ajoit takaa.. Antti vetää sen A/F 13 (tai minkä haluat, sen voi asettaa) myös osakaasulle, ja toimii käytännössä tosi hienosti. Koko rekisteri on täysin "puhdas" sen jälkeen, kaikilla kaasunasennoilla, joten käytännössä pelit ovat aika maukkaita ajella sen jälkeen..Ok. Kunhan kysyin. Muutamaan säätötapaan olen törmännyt ja todellisuudessa noista laitteista parit onkin ollut osakaasuilla varsin paksulla. Tiedät varmaan mitä ajan takaa? Nyt en kylläkään puhu omasta kilpuristani.Vedettiin toki, jarruvastusta vaihdeltiin laidasta laitaan, että kaikki kuormitusalueet tuli vedettyä.Tyly; Olenko koskaan kysynyt sulta että vedettiinkö noita osakaasuja tuossa sun mopossa jarrua vasten?
Ja tämä siis nyt ihan puhtaasti uteliaisuuttani, ilman sarvia ja hampaita. Mulla vaan pyörii pari ajatusta kopassa tuosta touhusta...
Ja noista tehoista sen verran että tavan pulliaiselle tonarin tehot, merkistä riippumatta, on ihan se ja sama antaako se 5 heppaa enemmän vai vähemmän. Lujaa niillä mennään joka tapauksessa. Harva niitä osaa hyödyntää, harva osaa edes kuussatasen tehoja hyödyntää. Toki nakkikioskilla isot luvut on hienoja ja niistä pienet pojat tykkää.
Joo, onhan se esim radalla tai mutkatiellä tarpeeksi tehokas jo vakiona, ei siitä ole kyse. Mutta kyllä se teho nostaa hauskuuskerrointa, siitä ei pääse mihinkään![]()
Nakkikioskilla niillä luvuilla ei tee yhtään mitään, kyllä se on ajossa kun se teho on erityisen hauskaa![]()
Parjan, käy ihmeessä tutustumassa esim Bike Doctorilla kyseiseen säätötapaan. Pyydä vaikka, että Antti säätää. Moni kuka on näin tehnyt, ei enää muilla säätäjillä käykään. Mukaanlukien itseni..
Kiitos vaan, mutta mulla ei ole tarvetta vaihtaa pajaa mihinkään. Mulla on sellainen säätäjä touhuamassa, joka osaa hommansa ja tietää mitä tekee. Luotan hänen tekosiin täysin.
Eikä meidän tarvitse tehosta sen enempää puhua, eiköhän molempien näkökulma ole tullut selville parinsadan viestin aikana mitä ollaan vaihdettu.![]()
En ajatellutkaan, että säätäjää vaihtaisit, mutta ei kai se hukkaan menisi jos näkisit sen käytännössä? Ei siitä oikeen muuten saa hyvää kuvaa, jos ei ole sitä paikanpäällä nähnyt..
Osakaasulla mennään 14 luokkaa 4500 kierrokseen asti polttoainetalouden takia ja sen jälkeen aletaan pikkuhiljaa rikastamaan, kunnes ollaan 12-12,5 paikkeilla huippukierroksilla. Muuten alkaa pintakaasulla ja kovilla kierroksilla paukuttamaan putkessa. Pintakaasulla nyt en punarajalla ajele kuitenkaan, mutta onpahan nyt veivattu sekin.
Tylyttäjä: kauanko tämä paljon puhuttu Antti on tota säätähommaa tehnyt? Ei ole tarkoitus kenenkään ammattitaitoa kyseenalaistaa, vaan ihan mielenkiinnosta kyselen kun kaveria niin paljon kuulee mainostettavan.....
Tokihan seos on kohtuu paljon metsässä jos tulee 10hp nousu säädöllä. Vaan niin se olikin ainakin siinä mun ja tutun pyörässä ja kyseisellä putkella, kun niitä käytiin säätelemässä. +20 yksikköä Commanderiin on melko paljon, nykyisellään siellä on jo +32.
Antti säätelee aika paljon kisapyöriä, esim Vesa Kallion pyörää taisi säädellä ainakin muutama vuosi sitten. Taitaa säädellä myös Vehniäisen Karin pyörää..?
Eikö tämä asia ole käyty jo läpi aikaisemmin.. Jos teillä on vaikeuksia uskoa tuota nousua, niin ottakaa sitten suoraan yhteys kyseiseen pajaan ja pyytäkää selvitys. Minä olen itse omin silmin nähnyt sen lambdakäyrineen, joten en kaipaa "lisätodisteita"..