• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä teet kun ennenkuin vaihdat kaistaa...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matrix
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mitä teet kun ennenkuin vaihdat kaistaa... - ...katsotko peiliin vai mitä?

• Vilkaisen peiliin.

Ääniä: 0 0,0%
  • Katson sivulle.

• Vilkaisen peiliin ja katson sivulle.

Ääniä: 1 100,0%
  • Ei siellä kuitenkaan ketään ole...

• Jotain muuta, mitä?

• Ääniä yhteensä
    1
Tällainen äänestys tällä kertaa... itse vilkuilen peiliä ja käännän päätä aina, vaikkei muuta liikennettä juuri oliskaan. Välttynyt olen ainakin yhdeltä törmäykseltä toisen mopoilijan kanssa tällä tavalla, joten ei tee mieli lipsua...
wink.gif

Eli mites yleensä teette?
tounge.gif

Siis aina kun liikun mopolla tai k*tilolla ja haluan vaihtaa kaistaa vilkasen peilistä mutta myös pään kääntämällä sivulle. Pelkkä peilien vilkuilu ei riitä kuolleitten kulmien vuoksi. Näin on!  
cool.gif

kyllä se nuppi useimmiten kääntyy ennen ku lähen menee, mut sekin riippuu vähän tilanteesta; jollai motarilla jos liikun "hitusen muuta liikenettä nopeammin" niin seuraan yleensä aika jatkuvalla syötöllä peilien kautta takaakintulevia. Silloin luotan yleensä siihen ettei ulkoavaruudesta ole kaveria ilmestyny viereen viimeisen vilkaisun jälkeen....
wink.gif

Minulla on vasemmassa peilissä lisävarusteena sellainen laajakulmapeili, joka peilaa tehokkaasti kuolleen kulman, moottoritiellä kaistanvaihdossa riittää vilkaisu peiliin, päätä ei ilmavirrassa tarvitse kääntää.  
sport05.gif
(Biltema 1,35€)

Johan nyt...kyllä pään pitää pelata liikenteessä,joten pää pyörii ja peilit näyttää....
Ennenkuin suunnittelemani ohitus alkaa,olen tutkaillut takaatulevaa liikennettä...
Sit vilkku katse peiliin,pään kääntö ...ja menox...
Uskokaa tai ei,niin bussilla ei kauaa tartte vastaantulevien kaistalla asustella....
033102bebe_1_prv.gif
sport05.gif
tounge.gif

Back